דיווח: אפל שוברת שיאים עם ה-Apple Watch, מדיחה את פיטביט

הדור החדש של השעון של אפל מסתמן כלהיט, כאשר חברת מחקר טוענת כי ה-Apple Watch החדש שבר את השיא שהחזיקה Fitbit בעבר

תמונה: אפל

רבות נאמר על השעון החכם של אפל, שהוא לא מתחבר למכשירים שהם לא אייפונים, שהוא שייך לקטגוריית מוצר מיותרת, ושהוא לא מצליח להתרומם ולהפוך ללהיט שאפל רצתה שהוא יהיה, אבל דיווח חדש המגיע מחברת המחקר canalys גורס כי כמות השעונים החכמים של אפל אשר נשלחו לחנויות וספקים בשנת 2017 גדל ל-18 מיליון יחידות. עליה מדהימה של כ-54% בהשוואה לשנת 2016. בכך, אפל שוברת את השיא הקודם השייך ל-Fitbit הוותיקה, שבשיאה שלחה 6.1 מיליון יחידות ברבעון האחרון של שנת 2015.

ההישג בזכות ההשקה של השעון בגירסתו הסלולרית

את ההישג המדווח המרשים ניתן לרשום לזכות ה-Apple Watch Series 3 שהושק במהלך הרבעון האחרון של שנת 2018, והגשים את החזון המקורי של אפל בנוגע לשעון, כאשר הציגה גירסה של השעון החכם עם קישוריות LTE שמשחררת את השעון מתלות באייפון המסונכרן עימו. בכך רוכשיו יכולים להשאיר את האייפון מאחוריהם, ולצאת כאשר הם עונדים רק את השעון החכם, ובכל זאת להשאר מחוברים לרשת, לקבל שיחות, הודעות ועוד. כל זאת באמצעות טכנולוגיית eSim אשר מתחילה להגיע למכשירים מובילים, אך לא צפויה להיות מושקת בישראל בעתיד הקרוב, ועל כן לא נזכה לראות את ה-Apple Watch בגירסת הקישוריות הסלולרית שלו בישראל עד אשר הטכנולוגיה תוטמע על ידי ספקיות הסלולר.

מתוך השעונים החכמים של אפל שנשלחו בשנת 2017 לחנויות, כ-9 מיליון מתוכם היו שייכים ל-Series 3. כלומר, מחצית מההישג שייך לחלוטין לדגם האחרון שהגיע לחנויות בסמוך לסוף השנה, אך ברבעון החזק ביותר כמעט לכל קמעונאית בזכות עונת החגים בה נצפות עליות משמעותיות ברכישות של מתנות. לדברי אנליסט בחברה, “הגירסה הסלולרית של ה-Apple Watch זכתה לביקוש גדול בארצות הברית, יפן ואוסטרליה, מקומות בהם כל ספקיות הסלולר המרכזיות דאגו למלאי בזמן לעונת החגים. אך מבחר מוגבל של ספקיות סלולר באנגליה, גרמניה וצרפת, השפיע על החלטות הרוכשים, ופגע בצמיחה הפוטנציאלית של השעון המחובר של אפל”.

אנליסט בכיר אחר בחברה אף גורס כי “אפל ניצחה את משחק הטכנולוגיה הלבישה, זאת על אף החידושים בתחום העיצוב, כמו שוליים מסתובבים ומסכים עגולים שיצרניות אחרות אימצו, אפל הצליחה לזנק הרחק כאשר היא המשיכה להתמקד בבסיס משתמשי האייפון”. בהכרזה על תוצאות הרבעון האחרון לשנת 2017, טים קוק אמר בעצמו כי מכירות הדגם החדש של השעון של אפל עברו את מכירות הדגם הקודם בסדרה פי שניים במהלך שנת 2017.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: