אמזון מסמנת מטרה חדשה וחברות השילוח בארה׳׳ב בכוננות ספיגה

אמזון בדרך להשתלט על עוד חוליה בשרשרת האספקה. דיווח חדש חושף כי החברה תשיק בשבועות הקרובים שירות משלוחים בלוס אנג’לס עם תמיכה בעוד ערים בשנה הקרובה; האם FedEx ו-UPS צריכות להיכנס לכוננות ספיגה? ועוד איך

מקור: Amazon

אחד היתרונות הגדולים ביותר של אמזון על פני חנויות אתרים אחרים הוא שירות המשלוחים היעיל שלה, שמתבסס על מחסני ענק, מערכת לוגיסטית משומנת היטב וכמובן שותפות ותיקות בדמות ענקיות המשלוחים האמריקאיות FedEx (פדקס) ו-UPS (יו.פי.אס.). אבל עכשיו נראה שאמזון בדרך לעצבן כמה מחברות השילוח עם שירות משלוחים מתחרה שצפויה החברה להשיק בקרוב.

אמזון: מחפשים כל הזמן דרכים להוזיל עלויות ללקוחות ולספקים

דיווח חדש שהופיע ב-WSJ חושף כי ענקית הקמעונאות מפעילה שירות משלוחים משלה בלוס-אנג’לס והיא מתכננת להרחיבו לאיזורים נוספים מאוחר יותר השנה. השירות נקרא כרגע Shipping with Amazon או SWA והוא כולל איסוף של מוצרים שהוזמנו על ידי לקוחות האתר ממחסני המוכרים ואז הספקה שלהם לבית הלקוח בצורה ישירה – על ידי שליחים של אמזון או על ידי שימוש בבלדרי-משנה דוגמת UPS, FedEx או שירות הדואר האמריקאי. על פי הוול סטריט ג’ורנל כרגע מוגבל השירות רק לסוחרים שמוכרים את מוצריהם באמזון, אולם בעתיד מתכננת אמזון גם לפנות לחברות אחרות שזקוקות לשירותי משלוח ולפתוח כך חזית ישירה מול ענקיות המשלוח האמריקאיות.

מקור: Amazon

הדיווחים על שירות משלוחים של אמזון החלו להופיע כבר ב-2016, כשהחברה ביצעה תוכנית פיילוט לשירות המשלוחים שלה בלונדון, אולם המיזם הנוכחי ייצא משלב הפיילוט ויושק ככל הנראה בלוס-אנג’לס בתוך מספר שבועות. בתגובה לדיווח מסר דובר של אמזון: “אמזון מנסה תמיד לחדש ולהתנסות לטובת הצרכנים והעסקים שעושים שימוש בפלטפורמה שלה, וכדי שיוכלו ליהנות מדרכי משלוח מהירות וזולות יותר”.

מקור: Amazon

אם אכן תצליח אמזון להפוך את מערכת הלוגיסטיקה המתקדמת שבנתה לשירות משלוחים יעיל, שפונה לעסקים שונים – גם מחוץ לאקוסיסטם שלה – אנו עשויים לראות כאן שידור חוזר של עסקי הענן של החברה. כזכור, במקור פיתחה אמזון שירותי ענן מתקדמים לצרכיה שלה, אולם לבסוף החלה להציע אותם ללקוחות חיצוניים והפכה את ה-AWS למקור ההכנסות העיקרי שלה כיום. כך או כך, מי שלא מחכה לעתיד הם המשקיעים והדיווחים החדשים גרמו לצניחה בשערי המניות של FedEx ו-UPS.

רענן כהן, שותף-מייסד ומנכ״ל הסטארטאפ Bringg, שמפתח פלטפורמת לוגיסטיקה ושילוח לחברות, חושב שמבחינת אמזון מדובר על 2 ציפורים במכה אחת: “אמזון תוכל לפתור כך שתי בעיות רציניות – העלייה ההדרגתית בעלויות משלוחים והמקום המוגבל לאחסון מוצרים”. לדבריו, אנליסטים מעריכים שאמזון תוכל לחסוך יותר ממיליארד דולר בשנה על ידי עקיפת חברות משלוחים כמו UPS ו-FedEx. כהן מוסיף שכ-10 אחוזים מההכנסות של UPS וכ-3 אחוזים מההכנסות של FedEx מגיעות מאמזון.

כמובן שלנו נותר לקוות שבמסגרת הכניסה הצפויה של אמזון לישראל – היא לא תשכח גם לייבא איתה שירות משלוחים יעיל, שיכניס קצת תחרות לשירותי המשלוחים בארץ ולדואר ישראל בפרט.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה על "אמזון מסמנת מטרה חדשה וחברות השילוח בארה׳׳ב בכוננות ספיגה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
השם שלי קצר מידי
Guest
השם שלי קצר מידי

תכלס הדאר בסדר. EMS השירות שליחים שלהם הוא הזוועה האמיתית…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: