אמזון משיבה לגוגל: חותכת את מחירי שירותי הענן שלה ב-65 אחוזים

אמזון לא נשארת חייבת לאחר החיתוך המאסיבי במחירי שירותי הענן של גוגל, מסירה את הכפפה ומכריזה על חיתוך משמעותי במחירי שירותי הענן שלה. כעת, הכדור עובר למגרש של מיקרוסופט.

מקור: יח״צ

מקור: יח״צ

הענן הופך לנגיש מאי-פעם: רק אתמול, גוגל הכריזה על קיצוץ משמעותי במחירים של שירותי הענן של החברה, במהלך שהיה אמור להעביר חלק נכבד מהמשתמשים בשירותי הענן של החברות המתחרות, אמזון ומיקרוסופט, אל שירותי הענן של גוגל. אך אצל ענקית הקמעונאות המקוונת לא חיכו יותר מידי, ופחות מ-24 שעות לאחר ההכרזה על הורדת המחירים המאסיבית של גוגל, הכריזו באמזון על הורדת מחירים ייחודית משלהם.

מלחמת הענן

במסיבת עיתונאים מיוחדת למפתחים שהתקיימה בסן פרנסיסקו, אנדרו יאסי, סגן נשיא בכיר באמזון לשירותי אינטרנט, סיפר כי הקיצוצים במחירים, 42 במספר מאז הושקו שירותי הענן של אמזון נעים בין 10-65 אחוזים, בעוד גוגל הורידה מחירים בשיעור קיצוני יותר הנע בין 30-80 אחוזים, במה שהפך למלחמת ענן של ממש בין ענקיות הטכנולוגיה השונות.

מדיניות המחירים החדשה תחול, בדומה לזו של גוגל, ב-1 באפריל. בעוד אנחנו מקווים כי לא מדובר בבדיחה של שתי ענקיות האינטרנט על חשבוננו, באמזון פירסמו את ההורדה הצפויה במחירים. עבור הטרה-בייט הראשונה של המידע, תשלמו במסגרת שירותי ה-S3 של אמזון 0.03 דולר לג׳יגה במסגרת אחסון סטנדרטי ו-0.024 דולר לג׳יגה במסגרת אחסון ביתירות מופחתת. להלן ההורדה הצפויה ביחידות המחשוב הסטנדרטיות של אמזון, S3. באמזון מסרו כי כל הורדות המחירים יבוצעו באופן אוטומטי על לקוחותיה הקיימים של החברה:

מקור: יח״צ

מקור: יח״צ

הקיצוצים אמנם אינם חלים על כל יחידות מחשוב הענן אותן מציעה אמזון, אך בהחלט מדובר על קיצוצים משמעותיים ביותר אשר נעים בין רוב שירותי הענן הסטנדרטיים, הנוגעים בעיקר לחברות הסטארטאפ, העסקים הקטנים והמפתחים אשר עושים שימוש רב בשירותים הללו, במקום לקנות את ציוד המחשוב ולנהל אותו בעצמם. אמזון הייתה ונשארה חלוצת מחשוב הענן הציבורי, מאז השיקה את השירותים בשנת 2006 והיא ממשיכה להיות כוח דומיננטי מאוד בענף. הרבה בזכות שירותי הענן שלה, הצליחה אמזון להפוך מענקית קמעונאות מקוונת למעצמת טכנולוגיה עולמית לכל דבר.

המהלך אותו ביצעה גוגל אתמול גרם לאמזון להרים את הכפפה ולהוריד גם כן במחירים. כעת, הכדור עובר לידיים של מיקרוסופט, וניתן רק להמתין ולראות מתי ענקית הטכנולוגיה מרדמונד תיישר קו עם מתחרותיה ותוזיל את שירותי הענן שלה, Microsoft Azure. באפריל האחרון, מיקרוסופט הצהירה כי מחירי שירותי הענן ב-Azure יתאימו למחירים אותה מציעה אמזון, וכעת נשאר לראות האם היא תעמוד במילה שלה. לאור התחרות האגרסיבית, אולי את הפוסט הבא נכתוב כבר מחר.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

4 תגובות על "אמזון משיבה לגוגל: חותכת את מחירי שירותי הענן שלה ב-65 אחוזים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יניב
Guest

לא בדיוק 60%. יותר כמו 20-30%. הטבלא שבידיעה היא רק על סוג אחד של שרותי אכסון. הירידה לזמן שרת היא יותר מתונה. אבל כל ירידה תתקבל בברכה.

יגאל
Guest

לא לגמרי ברור לי על איזו מלחמה אתם מדברים.
גם אחרי ההודה של גוגל ולפני זו של אמאזון הפער עצום. בכל שירות. שלא לדבר על קלות השימוש, נוחות הארכיטקטורה וכו’. אמאזון מנצחת בהליכה ובלי מאמץ.
זה קצת כמו לדבר על המלחמה של מייקרוסופט עם ווינדוס 8 בגוגל ואפל. אפילו לא מצחיק.

נח
Guest

דוגמא להורדת מחירים:
1. אני משתמש בrds יחסית גדול: שילמתי עליו עד עכשיו 0.34 סנט לשעה ועכשיו זה ירד ל0.25.
2. הירידה של הec2 שלי הייתה גם באותו סדר גודל.

בעיקרון הירידה באמזון היא באזור ה30 אחוז.
הלוואי ימשיך ככה – אולי בסוף אמזון ישלמו לנו :)

דן ימין
Guest
בכתובת הבאה יש טבלאות השוואה מפורטות של המחירים של גוגל ואמזון: http://www.rightscale.com/blog/cloud-cost-analysis/aws-responds-price-cuts-google-vs-aws-pricing-round-2 הנה “השורה התחתונה” של הכתבה שם: Cloud users will need to take into account their usage profile as part of their decision process: • For cloud users who have plenty of cash and can accurately predict their usage, AWS RIs can save money. • For the many cloud users who are still growing their cloud workloads quickly and leveraging a blend of on-demand and reserved instances, the most cost-effective option will depend on the exact type of instances required and the ability to make effective use of RIs.… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: