אדובי מציגה קורא מגזינים לאייפד

חברת אדובי מתגמשת ומשיקה קורא מגזינים דיגיטלי לאייפד של אפל. נטול טכנולוגיית פלאש אך עתיר מולטימדיה, דפדפן המגזינים הדיגיטלי החדש עשוי להיות הדגל הלבן של אדובי בסוגיית הפלאש במוצרי אפל

iPAD wiredעל רקע סירובה של אפל להטמיע תמיכה בטכנולוגיית פלאש של אדובי במכשיריה, הציגה אדובי יישום דפדוף במגזינים עבור מכשיר האייפד של אפל. יישום הדפדוף הוירטואלי מבטיח למוציאים לאור אפשרות להפיק ולהפיץ גרסאות דיגיטליות איכותיות של הפרסומים שלהם לצד פרסום אינטראקטיבי חדיש לצד התוכן.

בניסיון למזג את צריכת התוכן הדיגיטלית עם עיון בכותרים המוכרים לקוראים מהדפוס, יישום הדפדוף החדש של אדובי מאפשר הצגה של תוכן אינטראקטיבי לרבות וידאו, אובייקטים אותם ניתן לסובב, לקרב ולהרחיק וכמובן שימוש אינטואטיבי בממשק המגע של האייפד לדפדוף בעמודי המגזין הדיגיטליים. היישום פותח בשיתוף עם מגזין WIRED, וכן זהו הכותר הראשון המתפרסם עבור יישום הדפדוף החדש. את הקורא של WIRED ניתן להוריד מחנות היישומים של אפל במחיר של $4.99, אך יש לקחת בחשבון שנפחו של הגיליון האחרון של WIRED בגרסתו הדיגיטלית עולה על 500MB והורדתו למכשיר עשויה לקחת זמן ולא מעט מרוחב הפס אם המשתמש גולש ברשת סלולרית, בה גודל חבילת הנתונים מוגבל.

נכון לרגע זה, היישום מיועד לקריאה של מגזין WIRED בלבד, אך באדובי מבטיחים שכל מעצב המשתמש ב-InDesign CS5 יוכל בקרוב לייצר תכנים עשירים לקוראים דיגיטליים ומכשירים ניידים. באדובי אומרים גם שבקרוב יוצעו גרסאות של הקורא עבור מחשבים אישיים וסמארטפונים.

לגעת בכסף

באדובי מתרגשים במיוחד מפוטנציאל הפרסום במגזינים בצורתם הדיגיטלית. מעבר לכך שהפרסום יהפוך לאינטראקטיבי הרבה יותר מזה המופיע בדפוס, התוצאות יהיו מדידות הרבה יותר עבור המפרסמים מה שעשוי לתת זריקת מרץ נחוצה לכותרי הדפוס שנפח הפרסום בהם נסוג לטובת פרסום מקוון.

באפל מאמינים שפלאש היא טכנולוגיה שגורלה להיעלם מהעולם לטובת HTML 5.0 ומנכ”ל אפל, סטיב ג’ובס, גורס בבוטות כי מדובר בטכנולוגיה כבדה, עתירת תקלות ופרצות אבטחה. נראה שבאדובי מעדיפים להתקפל ולהשקיע מאמצים בפיתוח הכלים הנחוצים לקפיצה על רכבת האייפד הדוהרת, בהתחשב במכירות המרשימות של המכשיר. לדברי אפל, כשתי מיליון יחידות כבר נחטפו מהמדפים ואלו צופים שלא פחות מ-7.6 אייפדים יימכרו עד סוף שנת 2010.

אחת הדאגות הגדולות עם השקת המכשיר היתה חוסר בתכנים עקב מספר מועט של הסכמים עם ספקי תוכן עבור הפלטפורמה. לא מן הנמנע שדווקא אדובי שזכתה ליחס שלילי מצד אפל, תהיה זו שתתרום רבות לעליה במכירות המכשיר וכמובן לתכנים בחנות היישומים iTunes AppStore.

להם זה עולה פחות

על פי דיווח של Advertising Age, כותרים נוספים כמו Popular Science צפויים להשיק עוד החודש את גרסאות האייפד למגזין המודפס וכעת מתחילות לקבל צורה גם שיטות התמחור לתכנים מסוג זה.

נראה שהמוציאים לאור בודקים את מימי בריכת המכשירים הניידים לא רק במטרה לגלות אם ישלמו הקוראים על תוכן דיגיטלי, אלא האם יהיו מוכנים לשלם יותר עבור היכולת לעיין במגזין בתצורה זו בניגוד לתצורת הדפוס המסורתית. למשל, על פי הדיווח צפוי מנוי דיגיטלי ל-Pupular Science לעלות לא פחות מ-$29.95 בניגוד למנוי על גרסת הדפוס שעלותו היא בין 10 ל-12 דולרים בלבד. על אף החיסכון הברור שבמכירת התוכן בתצורה זו (אין צורך בהדפסה או שינוע של המגזין), נראה שכעת מנסים המוציאים לאור ומפתחיי היישומים לכסות את עלויות הפיתוח טרם יפוג ה”הייפ” שבקריאה דיגיטלית של כותרים מוכרים אלו.

Avatar

אילנה ברודו

אשת המילה הכתובה וחובבת טכנולוגיה. גרפומנית, גיקית, גיימרית, בשלנית, ואפילו משוררת לעת מצוא. בימים עיתונאית רשת נעימת הליכות ובלילות לוחמת צדק דיגיטלי חסרת רחמים ובעלת לשון מושחזת היטב. לשעבר כתבת טכנולוגיה ב-ynet ו-walla!.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: