החלטתם לפרסם ברשת? הקפידו על הדברים הבאים

החלטתם לפרסם את הסטארטאפ שלכם ברשת? כיצד תוכלו לוודא שהוא לא יפורסם דווקא באתר מיקרונזי בעל תכנים מפוקפקים? כמה דברים חשובים שכדאי לדעת ולבצע לפני שיוצאים לפעילות ברשת

עו”ד אליאב ליפשטיין הינו עו”ד במחלקת החברות/היי-טק במשרד APM & Co. עו”ד ליפשטיין מלווה חברות פרטיות וציבוריות בעסקאות מסחריות מקומיות ובינלאומיות, וכן קרנות השקעה פרטיות והון סיכון בביצוע עסקאות השקעה בישראל ובחו”ל.

cc by flickr, ell brown

בשנים האחרונות אנחנו עדים לצמיחה אדירה בשוק הפרסום והשיווק באינטרנט. המאפיינים של רשת האינטרנט מאפשרים פרסום ממוקד לסקטור או אפילו למשתמשים ספציפיים ובנוסף מאפשרים לשחקנים קטנים להיות צרכנים של שירותי פרסום ושיווק. הפרסום באינטרנט (בשונה מהטלוויזיה לדוג’) פתוח למותגי ענק ובאותה עת גם למפרסמים קטנים או מפרסמים הפונים לנישות ספציפיות מאוד.

בין אם מדובר ב-Google Adwords, Facebook for Business, Microsoft AdCenter או אפילו פרסום פחות דינאמי באתר מסוים, רוב החברות בעלות מוצר או שירות משתמשות בגוף מתווך בכדי למקם את המודעות או המסרים שלהן במיקומים אסטרטגיים עבורם ברחבי הרשת.

לרוב היחסים בין צרכנים של שירותי פרסום לבין המתווכים בשוק הפרסום מוסדרים בחוזים הפתוחים למו”מ וליטוש לפני חתימה, זאת בניגוד להסכמים עם הרשתות שהוזכרו לעיל שלרוב משתמשות בהסכמים אחידים שאינם נתונים למו”מ. בשורות הבאות מקובצות חמש נקודות חשובות וטיפים שכדאי לזכור לפני חתימה על הסכם הזמנה של שירותי פרסום באינטרנט (עם גוף מתווך).

5 דגשים לפרסום ברשת

1. גיאוגרפיה: ראשית, חישבו על מיהו הלקוח הפוטנציאלי שלכם. האם הוא מצפון אמריקה? אולי מסין? בהתאם לשיטת התשלום (CPC, CPM, CPA), כדאי להגדיר בחוזה מיהו לקוח שתהיו מוכנים לשלם עבור חשיפה שלו לתוכן שלכם. שנית, וודאו שיש בחוזה הגבלות לגבי סוג האתרים בהם ניתן להציג את הפרסום או שם האתר שלכם. אינכם בהכרח רוצים שמודעה עם שם האתר שלכם תופיע באתר פורנו או באתר של הורדות לא חוקיות.

2. הודעת הסרה: בהמשך לנקודה הקודמת, מעבר לכך שכדאי להגביל מראש את סוגי האתרים בהם ניתן להציג את המודעה שלכם, טעויות (בתום לב או ברשלנות) יכולות לקרות ולכן אתם צריכים שתהיה לכם אפשרות לשלוח לצד השני הודעה הדורשת להסיר את הפרסום מאתרים מסוימים ושהסרה זו תתבצע בתוך פרק זמן מינימאלי (המקובל בשוק הוא בין 24 ל-48 שעות מרגע שליחת ההודעה). אסוציאציה לא נכונה של מותג לא מוכר, אפילו אם הוא הופיע בסמיכות לתוכן מזיק רק לזמן מועט, יכולה לגרום נזק אמיתי.

cc by flickr, nicubunu.photo

3. תמורה: אחרי שהבהרתם לעצמכם מהי מטרת העל בפרסום, השאלה הבאה בתור היא כיצד להשיג אותה. האם אתם מעוניינים במודל שבו תשלמו על צפיות במודעה או באתר שלכם (CPM), מודל בו תשלמו על כל “קליק” על מודעה שמפנה לאתר שלכם (CPC), תשלום לפי הורדה והתקנה של תוכנה שפיתחתם (CPA)? ישנם כיום מודלים רבים ומגוונים שמחלקים את הסיכון בין החברה למפרסם. בחרו במודל המתאים ביותר עבורכם וודאו שההגבלות הרלוונטיות למודל מופיעות בהסכם בצורה מפורשת. בגלל הגיוון הרב הקיים בהתקשרויות למטרת פרסום, ודאו שכוונתכם משתקפת נכונה בהסכם ושלצד ה”לינגו” הפרסומי (CPM, dCPM, CPA וכד’) מופיע גם הסבר קצר למהות מנגנון התשלום.

4. שיפוי (החזר הוצאות, פיצוי על נזק): חשוב לזכור שכמו שלכם יש הסכם מול גוף מתווך כך לאותו גוף מתווך לרוב יש הסכם או הסכמים מול צדדים שלישיים שאצלם ימוקמו המודעות/ פרסומות. אתם אמנם לא יכולים לשלוט על ההסכם בין המתווך לצד השלישי אבל כן יכולים לדאוג שבהסכם שלכם עם אותו מתווך, המתווך יהיה זה שאחראי לשפות אתכם במקרה שיגרם לכם נזק בלי קשר או תלות בזכויות של המתווך מול הצד השלישי.

5. סכום גג: בגלל נפח התעבורה העצום ברשת האינטרנט, פרסום יכול להיחשף לאנשים רבים בזמן מאוד קצר. לכן – ונקודה זו רלוונטית גם בפרסום בלתי אמצעי ברשתות כמו AdWords – חשוב מאוד להגדיר נקודת מקסימום שמעבר לה, לא תשלמו עבור צפייה\ קליק\ וכו’. אחרת, למרות שהסכמתם על מחיר נמוך של 0.05$ CPC למשל, תוכלו למצוא את עצמכם עם חשבון של אלפי דולרים תוך כמה שעות (!).

לסיכום, כמו לכל כלי בעל פוטנציאל גדול, פרסום אינטרנטי יכול מאוד להועיל וגם מאוד לפגוע בחברה שלכם. כדאי לשים לב לנקודות לעיל ולנסות למזער את הסיכונים.

 

* האמור לעיל אינו מהווה יעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי והוא בבחינת מידע כללי בלבד. כל המסתמך על האמור לעיל, מבלי לקבל חוות דעת משפטית על בסיס כל העובדות הרלוונטיות, עושה זאת על אחריותו בלבד.

 


הפוסט נכתב על ידי משרד עורכי הדין עמית פולק מטלון ושות’


משרד עמית פולק מטלון ושות’ נוסד בשנת 1956 ומהווה אחד המשרדים המובילים בישראל בכל תחומי המשפט המסחרי. המשרד מונה צוות מקצועי ומיומן של מעל ל-70 עורכי דין מקומיים ובינלאומיים. מחלקת ההייטק של המשרד מייצגת, בין היתר, חברות טכנולוגיה מובילות, עשרות רבות של סטארט-אפים, קרנות הון סיכון ישראליות וזרות, קרנות אקוויטי, אנג’לים וחממות בתחומי התוכנה, חומרה, תקשורת, אינטרנט, מדיה חדשה, בטחון לאומי, קלינטק, מדעי החיים ועוד.

המשרד מלווה את היזמים וחברות ההייטק בפעילותם השוטפת החל משלב הרעיון דרך הקמת החברה, הסכמי מייסדים, הלוואות, הסכמי השקעות, קבלת תמריצים ממקורות ממשלתיים, קניין רוחני, הסכמים מסחריים, מיזוגים ורכישות, עסקאות אסטרטגיות ובינלאומיות ועוד.


 

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 Comments on "החלטתם לפרסם ברשת? הקפידו על הדברים הבאים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
נבו מולסון עורכי דין
Guest
נבו מולסון עורכי דין

בהחלט משרד נחשב מאד בתחומו. בהצלחה לכולם

ניטרולינק
Guest

הדגשים בהחלט ראויים לשיקול לפני הרצה של קמפיין פרסומי ברשת אבל יותר רלוונטיים לתקציבים בינוניים ומעלה.

למי שלא מעביר את ניהול הקמפיין למקצוען ומנהל אותו עצמאית הייתי מוסיף להתחיל בתקציב יומי קטן ולהעלות אותו בהדרגה, בטח כאשר מדובר בקמפיין Adwords.

בהצלחה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: