קדמו את הבלוג שלכם: 6 טיפים מומלצים

אם אתם מנהלים בלוג, תשמחו בוודאי להרחיב את מעגל הקוראים שלכם. שישה טיפים מומלצים לקידום הבלוג האישי

צילום: flickr, cc-by, Maria Reyes-McDavis

מפעם לפעם אני מפרסם טיפים הקשורים לכתיבת בלוג. הפוסטים האלו זוכים, בדרך כלל, לאחוזי כניסות גבוהים במיוחד מה שמלמד אותי שבלוגרים (כולל אותי, דרך אגב) תמיד מחפשים דרכים חדשות לדחוף את הבלוג שלהם קדימה.

“למה מדריכים לקידום בלוגים כל-כך מעניינים?” שאלתי את עצמי, “לא יודע, תשאל את עצמך, אתה כותב בלוג”, עניתי לעצמי. “נכון”, השבתי וישבתי לחשוב למה הטקסטים האלו כל-כך מעניינים, ואולי כדאי שעל הדרך, אני אכתוב עוד מדריך כזה משל עצמי.

שישה טיפים מומלצים

אחרי זמן מה של מחשבה הגעתי למסקנה שקידום הבלוג הוא מעניין כי, בואו נודה: אנחנו רוצים שכמה שיותר אנשים יחשפו לטקסטים שלנו.
זה יכול להיות בגלל מגוון סיבות: תחושת מסוגלות, קידום אישי, הרצון להתפרסם (אחרת היינו כותבים למגירה, לא?) וההנחה (השגויה לעיתים קרובות) שהטקסט שלנו הוא הדבר הכי מעניין כרגע ברשת.

לא משנה מה הסיבה שלכם, תמיד תרצו לדחוף את הבלוג קדימה, אז הנה 6 טיפים משלי לצורך קידום הבלוג שלכם:

כתבו באופן תדיר: כתיבה באופן תדיר תשפר ותחדד את הכתיבה שלכם, תוכיח לקוראים שלכם שאתם רציניים בכל הקשור לעדכון הבלוג ותוכיח גם לגוגל שיש לכם אתר שכדאי להפנות אליו תוצאות חיפוש (אני מוכרח להודות שאני חווה תופעה מעניינת – מספר הכניסות שלי גדל בתקופה בה אני מתעצל לעדכן את הבלוג. מה גוגל מנסים לרמוז לי? שעדיף ככה?). יצא לי לדבר עם כמה בלוגרים ולא פעם שמעתי שהם מוותרים על פרסום פוסט כי אין להם מה להגיד, אלא רק תמונה לפרסם. זה בסדר גמור! שוב תוכיחו שלא זנחתם את הבלוג ויש אפילו בלוג מומלץ למדי שהפך את העניין למומחיות: הבלוג של גן חן.

עודדו קוראים להגיב: אם אני נכנס לבלוג והתחושה שעולה מהטקסט היא תחושה שהכותב רק רוצה להביע את דעתו שלו ולא מוכן לקבל או להתייחס לדעות שונות, אני אצא ואשקול ברצינות שלא לחזור (אגב, כל הטיפים פה הם אמת לאמיתה, אז תחסכו לעצמכם את הטרחה להתווכח איתי). מה דעתכם?

פתחו עמוד פייסבוק לבלוג שלכם. כן, לגמרי. דף פייסבוק לבלוג שלכם הוא ערוץ נפלא להמשיך את הקשר הנהדר עם הקוראים שלכם, קוראים שהם לא בהכרח חברים שלכם. כשאני בודק את הנתונים של דף הפייסבוק של הבלוג, אני כל פעם נדהם ממספר אנשים שאני לא מכיר, ואז אני שואל את עצמי האם באמת יש אנשים שאני לא מכיר אבל הם קוראים את הבלוג שלי ואפילו טרחו לעשות לייק לדף של הבלוג? וואו. זו מחשבה מוזרה, אבל גם כיפית ומעודדת.

אז תפתחו דף כזה לבלוג שלכם! (ותשלחו לי – אעשה לכם לייק!). באיזשהוא אופן פרדוקסלי דף הפייסבוק הזה משלים את הפעילות של הבלוג בכך שהוא זמין יותר לפרסום משהו דחוף (“דחוף”. מה כבר “דחוף” בתכנים של הבלוג הזה?), כמו סרטון משעשע, או תמונה שנתקלתי בה ואני פשוט “חייב” לשתף את כולם, ומהר.

תמיד, אבל תמיד, שלבו בפוסטים שלכם תמונות וסרטונים: כי זה צבעוני, כי זה כיף, כי לא תמיד בא לקוראים שלכם לקרוא הרבה טקסט, כי תמונות זה ממתקים לעיניים, כי תמונה שווה אלף מילים (לא עבור גוגל, וחבל), כי סרטון שווה אלף תמונות, וכי באמת יש דברים שניתן להעביר לקוראים שלכם רק דרך תמונות וסרטים, כמו זה למשל:

.
.

אוקי, תשלחו קצת לינקים לחברים במייל. זה טיפ מסוכן – אם תשתמשו בו יותר מידי אנשים פשוט יבקשו מכם בנימוס להפסיק ויחשבו שאתם נודניקים. אין בעיה לשלוח לחברים שלכם במייל משהו בסגנון “אה! תראו מה כתבתי בבלוג! אני כזה חכם!” רק במידה ויש קשר רלוונטי לנמענים, וגם אז עדיף להשתמש בניסוח אלגנטי ורך יותר כגון, “היי יוסי, זו דעתי על הנושא עליו דיברנו בפגישה, הייתי פשוט חייב לשבת ולכתוב את הדברים, מה דעתך?”.

כי כותרת יש רק אחת: כבר כתבתי בפוסט “הסוד מאחורי יצירת כותרות מושכות” עד כמה השימוש בכותרות הוא קריטי, אבל זה טיפ כזה חשוב שאני אחזור עליו שוב: שימוש חכם בכותרות הוא קריטי. הוא צריך להיות כזה שיעניין ויגרה את הקוראים להמשיך ולקרוא, כאשר מצד שני הוא גם צריך להיות בנוי בצורה כזו ש”ימשוך” את גוגל אל התוכן שלכם בצורה נכונה. חשבו פעמיים לפני שאתם נותנים כותרת, כי כותרת יש רק אחת, וגם גוגל וגם הקוראים שלכם נותנים לה משקל רב.

יש עוד כל כך הרבה טיפים לחלוק, בכל זאת, עוד מעט אני סוגר שנה רביעית של כתיבת הבלוג הזה… (ווואו)

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג Usability Talking

מורד שטרן

כותב הבלוג Usability Talking

הגב

4 תגובות על "קדמו את הבלוג שלכם: 6 טיפים מומלצים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יעל
Guest

באמת התלבטתי אם לפתוח דף בפייסבוק לבלוג, עכשיו אני אעשה את זה.

גפן מלכי
Guest

שזה בלוג אישי אבל? לפתוח פייסבוק לבלוג זה די מפגר :) בשביל יש משתמשים בפייסבוק :)

דוד קודיש
Guest

אני איתך מאחורי כל מילה – ואפילו לא מתווכח :-)
הדבר היחיד שאני עדיין שם לב אליו הוא שמאוד קשה למשוך קוראים להגיב. יש אנשים שיגיבו אם יש להם מה לומר (כמוני) אבל הרוב, דומם.

מורד שטרן
Guest
יעל – המון בהצלחה, פרסמי קישור ניתן בלייק :) גפן – הפייסבוק הוא כלי תומך נהדר בשביל הבלוג. ברור שיש לו חסרונות רבים, הוא שיטחי, הסטאטוסים נעלמים בו במהירות מסחררת, ואם מחר אדון צוקרברג סוגר את הבאסטה – הכול נעלם ולא יעזור בית דין. בגלל זה את צריכה אתר שם את בעלת הבית, עם זאת, למה לא לקבל עזרה ולמשוך קוראים בעזרת הפייסבוק? דוד – שאלת מיליון הדולר. כתבתי על זה פעם פוסט בו ניסיתי לטעון שכפתור הלייק שהוספתי לבלוג גרם לאנשים להפסיק להגיב. בסיס הרעיון שחשבתי עליו הוא שמי שקורא ונהנה מהתכנים שלך ירגיש מחוייבות להחזיר בחזרה. אם בתגובה… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: