3 שיטות יעילות וחינמיות לקידום האתר שלכם

יצירת תוכן שיווקי מעולה היא עבודה ב-2 חלקים: תחילה, יש לוודא שאתם יוצרים את התוכן המתאים ביותר לקהל היעד שלכם. השלב הבא, הוא שלב ההפצה – עליכם לוודא שהתוכן שלכם אכן מגיע לאותו קהל יעד, כדי שיוכל להתחבר אליו

shutterstock blog

הפוסט נכתב באנגלית על ידי רועי פוברצ׳יק ותורגם לעברית בידי דימה קגנוביץ.

כשזה מגיע לבניית קהל המשתמשים/קוראים שלכם, הפצת התוכן היא עבודה לא פחות חשובה מיצירתו. אם אי פעם יצרתם פיסת תוכן שעבדתם עליה במשך שעות (אם לא ימים), רק כדי לשמוע קול צרצרים כשפרסמתם אותה, אתם מבינים על מה אני מדבר.

משווקי תוכן מעולים יודעים, שאת אסטרטגיית הפצת התוכן שלהם צריך לתכנן באותה מסירות, שבה הם עובדים על הכנת התוכן עצמו.

פרסום התוכן שלכם במדיה חברתית היא לא אסטרטגיה

לרוב החברות שפגשתי בשנים האחרונות הייתה גישה דומה להפצת התוכן שלהן:

1. לפרסם תוכן חדש (למשל פוסט בבלוג).

2. לשתף אותו בעמוד החברה בפייסבוק, העמוד בגוגל+, עמוד הלינקד-אין, חשבון הטוויטר (לא לשכוח את ההאשטגים הרלוונטיים שלא מבוססים על מחקר כמובן).

3. לעבור בין המשרדים ולבקש מאנשים לעשות לייק / לשתף את התוכן שהם פרסמו.

4. לקדם פוסט ממומן בפייסבוק עם קישור רלוונטי לאותו התוכן.

5. להרגיש ש”משהו לא ממש עובד באסטרטגיית הסושיאל שלנו”.

אם הדפוס הזה נשמע לכם מוכר, ואתם רוצים להתחיל להזרים תנועה אמיתית לאתר שלכם ולהגיע לקהל יעד חדש, אני ממליץ לכם בחום להמשיך לקרוא את הפוסט הזה.

שלא תבינו אותי לא נכון, אתם חייבים להעלות את התוכן לכל ערוצי הסושיאל שלכם. אבל סתם לפרסם את הקישור שלכם בעמוד, אפילו בליווי סטטוס מצויין, לא יעזור לתוכן שלכם לקבל את החשיפה הראויה לו. יש מגוון דרכים מוכרות ופחות מוכרות להפיץ תוכן חדש בצורה כזו שתביא לכם קוראים חדשים ורלוונטיים. בפוסט של היום, אני רוצה להתמקד בשימוש חכם בקבוצות.

איך להצטרף לקבוצות וליצור השפעה בנישה שלכם

ליצור תוכן ולצעוק אותו בפרופילים החברתיים שלכם כנראה יביא לכם כמה צפיות, אבל זה לא יתן את האפקט או התנועה שאתם כמהים לה – אלא אם כן, אתם כבר נמצאים בסטטוס של מובילי דעת קהל, ואז- ברכותיי.

למה? כי המשתמשים/קוראים שאתם מנסים להחשף אליהם, לא נמצאים שם. הם לא ישמעו או יראו את התוכן שלכם, כי הם עדיין לא עוקבים אחריכם. אז איך בכל זאת תוכלו לשדר את התוכן שלכם לאנשים הרלוונטיים בעזרת המדיה החברתית? תמצאו איפה הם מסתובבים.

לגוגל+, פייסבוק ולינקד-אין יש קהילות. בפייסבוק ולינקד-אין הן נקראות קבוצות (Groups), ובגוגל+ הן פשוט נקראות קהילות (Communities). הטקטיקה הטובה ביותר להפצת התוכן שלכם היא למצוא את הקבוצות הרלוונטיות לנישה/מוצר שלכם ולשתף שם את התכנים שלכם.

התהליך שאתם צריכים לעבור כדי לקבל תוצאות טובות הוא די פשוט, אבל דורש קצת דיוק כדי להצליח בו. בגדול התהליך הוא כזה: תמצאו את הקבוצות והקהילות הכי טובות לתוכן שלכם, ותכינו את עצמכם למפגש הראשוני. אל תעמיסו ישר בלינקים ובקשות לשיתופים, ככה תסומנו מיד כספאמרים ואינטרסנטים. הטיפוסים שאף אחד לא רוצה להתחבר אליהם.

אני אדגים כאן איך עושים את זה נכון דרך גוגל+, אבל השיטה וכללי הנימוס הללו תקפים לכל הרשתות החברתיות שהזכרתי.

קהילות בגוגל +

קהילות בגוגל +

1. הפכו את הנושא שלכם למילות מפתח

כדי למצוא את הקהילות הטובות ביותר לתוכן שלכם, נסו לחפש אותן לפי מילות מפתח הקשורות בצורה ישירה או עקיפה לנושאים שעליהם אתם כותבים. למשל, אם אני כותב על content marketing, אוכל להשתמש בביטוי עצמו לחיפוש קבוצות מתאימות, אבל גם קבוצות בנושאי headlines או copywriting רלוונטיים אליי, ולפעמים גם יותר מתאימות לנישה.

2. זהו את הקבוצות הפעילות

תעברו על הקבוצות/קהילות שמצאתם בשלב הקודם ותוודאו שהן אכן פעילות. בשביל לקבוע אם קבוצה מסויימת פעילה, אני בד”כ בודק 3 דברים:

א. נושא הקבוצה הוא 100% רלוונטי לנושא התוכן שלי.
ב. מספר המשתמשים בקבוצה.
ג. כמות הדיונים הפעילים בקבוצה.

השלב הזה הוא הכרחי כדי לקבוע שאתם לא מבזבזים את הזמן שלכם לשווא על קידום התוכן שלכם בקבוצות לא נכונות, או קבוצות “יבשות” שכלל לא פעילות.

3. קהילה או חגיגת ספאם?

וודאו שבקהילה שמצאתם מתקיימים דיונים אמיתיים ולא מסיבת ספאם. הבעיה עם רוב הקהילות היא: או שהן עיירות רפאים (מה שהייתם צריכים לוודא ולנפות בשלב הקודם), או שהן קן צרעות של אנשי שיווק שמספימים אחד את השני בקישורים, מה שלא יועיל לכם במיוחד. 

הכנסו לקבוצות הרלוונטיות והפעילות שמצאתם ותעברו על הדיונים שם. תעשו בדיקה כפולה לוודא שמדובר בשיחות אמיתיות של אנשים אמיתיים.

4. שחקו לפי הכללים

תקראו את תקנון הקבוצה (guidelines). אתם לא רוצים לסמן את עצמכם כספאמרים או בתור אלו שמתעלמים מחוקי הקבוצה. תזכרו שאתם נכנסים למסיבה של מישהו אחר. אל תהרסו אותה. אם אתם רוצים ליצור אניטראקציה אמיתית עם חברי הקהיל, ושלא יתייגו אתכם בתור “המעצבן ההוא”, תבינו את כללי ההתנהגות בקבוצה. טיפ קטן: ברוב הקבוצות יש נושא דביק של Introduction. תמצאו אותו ותציגו את עצמכם שם.

5. תהיו פעילים

תגיבו על פוסטים של אחרים. תעברו על העדכונים הטריים של הקבוצה. סמנו לייק ותגיבו עליהם. אתם חייבים ליצור אינטראקציות קטנות עם שאר המשתמשים כדי שבבוא היום שתפרסמו תוכן חדש, בסיכוי גדול גם הם יגיבו וישתפו את התוכן שלכם.
תחזרו על חמשת השלבים הנ”ל כמה שצריך כדי לאתר ולהיות פעילים בקבוצות שהכי מתאימות לכם. אל תחכו לרגע האחרון לפעול, כי כפי שראיתם, לוקח זמן להכנס בצורה מוצלחת ולקבל תשומת לב בקהילה, וזה קריטי להצלחה של התוכן שלכם.

איך להכנס בהצלחה לקהילות

איך להכנס בהצלחה לקהילות

איך להפיץ פוסטים בקבוצות בצורה פרודוקטיבית

אם עשיתם שיעורי בית והשתמשתם במילות מפתח שונות, בטח מצאתם 30-50 קבוצות רלוונטיות ב3 הפלטפורמות העיקריות שדיברנו עליהם. עכשיו הגיע הזמן לארגן את הקבוצות האלו כך שיהיה לכם קל לנהל ולעקוב אחריהן.

תפתחו קובץ חדש באקסל (או כלי spreadsheets אחר האהוב עליכם – אני משתמש בApple Numbers). תקראו לו “[שם המוצר שלכם] – הפצת תכנים”. אנחנו נשתמש בקובץ הזה בשלושת המאמרים בסדרת הפוסטים הזו. תפתחו גיליון חדש ותקראו לו “קהילות גוגל+”
הגדירו את העמודות הבאות:

1. עמודה A – שם הקבוצה/קהילה.
2. עמודה B – הURL של הקבוצה.
3.עמודה C – מילות מפתח (הצירוף שהוביל אתכם לקבוצה הזו)
4. עמודה D – נושאים עיקריים שעולים לדיון בקבוצה.
5. עמודה E – פוסט אחרון ששיתפתם.
6. עמודה F – Engagement שקיבלתם לפוסט (כמויות לייקים, שיתופים, תגובות).
7. עמודה G – הפעם אחרונה שביקרתם בקבוצה.

בגליון הזה אתם הולכים לעקוב אחרי הקהילות שהצטרפתם אליהם, למדוד את ההצלחה של התוכן שלכם, ולהבין באיזו קהילה כדאי לכם להשקיע יותר מאמץ. כך תמלאו את הנתונים בעמודות:

אסטרטגיית ההפצה

אסטרטגיית ההפצה

עמודות A-E: מסבירות את עצמן.

עמודה F: נועדה לאמוד בפשטות: עד כמה אתם מצליחים בקבוצה הזו. כמובן שכדאי להצליב את הנתונים מכאן עם המידע מגוגל אנליטיקס.

עמודה G: נועדה להזכיר לכם לחזור ולהיות פעיל בקבוצה כשאין לכם תוכן לשתף בה. כלל האצבע שלי שלי אומר: להתחבר לפחות פעם בשבוע לקבוצות עם רמת פעילות בינונית, ופעם בשלושה ימים לקבוצות פעילות מאוד.

תפתחו עוד 2 גליונות בקובץ ותקראו להם “קבוצות לינקד-אין” ו”קבוצות פייסבוק”. שכפלו לשם את הטבלה שיצרנו בגליון של גוגל+.
[תמונה5 – כפתור הורדה]

שלב ההפצה הוא הרגע בו אתם מתחילים לעבוד

עכשיו נתמקד במאני-טיים: מהרגע שפרסתם פוסט חדש בבלוג שלכם, הגיע הזמן להפיץ אותו. אם עשיתם את זה נכון, הפוסט שלכם מתפקס על נושא או מילות מפתח מסויימות. אנחנו נשתמש בנושא/מילות מפתח האלו כדי להתאים אותו לקבוצות שמיפינו קודם בגיליון.

כדי לעשות זאת, נחזור לגליון האקסל שלנו, ונחפש את הקהילות בעמודה C, המתאימות לנושא שבחרנו בעמודה D – שהוא נושא הפוסט שלנו. אחרי שמצאנו את הקבוצות הנכונות להפצת התוכן שלנו, הגיע הזמן לשתף אותו בכולן. לפני שתלכו לעשות קופי/פייסט לקישור שלכם תזכרו שלא כל הסטטוסים נולדו שווים.

לפרסם סטטוס בסגנון “הנה הפוסט החדש בבלוג שלי!” בליווי קישור מכוער, לא יתפוס את תשומת הלב ולא יניב את ה אינטראקציה שאתם מחפשים. הנה 4 דברים שאתם יכולים לעשות כדי לתפוס את תשומת הלב של הקהילה:

1. כתבו סטטוס איכותי – כתבו סטטוס רלוונטי לקבוצה שבה אתם משתפים. השתמשו במילות המפתח הרלוונטיות לאותה קבוצה כדי לתפוס את תשומת הלב. אם הפוסט שלכם קשור לנושא שדיסקסו עליו לאחרונה בקבוצה, תזכירו את זה לאנשים שהיו חלק מהדיון הזה (אפשר לתייג אותם בסטטוס).

2. השקיעו בפורמט הטקסט – אנשים לא קוראים תוכן, אלא סורקים אותו, אפילו כשמדובר בסטטוס קצר. אז תתנסחו בצורה פשוטה וקולעת. מבחינה ויזואלית: אתם יכולים לשבור שורות, ליצור קונטרסט בין שורה ארוכה וקצרה, להשתמש בסימני פיסוק. תעשו כל מה שאפשר כדי לגרום לטקסט שלכם לבלוט ולהקלט בקלות.

3. הוסיפו תמונה מתאימה – בטח כבר שמעתם שתמונות מגדילות את האינטראקציה בסושיאל(https://blog.bufferapp.com/a-complete-guide-to-creating-awesome-visual-content). זה ידוע, אבל הנה משהו שלא הרבה יודעים – אם לתמונה אין שום קשר לטקסט בסטטוס, או לתוכן שאתם מפרסמים, התמונה לא ממש תעזור לכם.

4. טקסטים קצרים – כדי לקבל יותר אינטראקציה מאנשים, תשמרו על הטקסט של הסטטוסים שלכם קצר. מחקרים הראו שאורך טקסט קצר מ-80 תווים יכול להביא ל-60% יותר Engagement.

שיתוף התוכן הנכון, בקבוצה הנכונה, עם הגישה הנכונה – יביא לתוכן שלכם אחוזי אינטראקציה יפים ויוביל תנועה מאסיבית לאתר שלכם. תעשו את עבודת ההכנה הנכונה ותוכלו למנף קהילות של אלפי משתמשים לבניית מקור תנועה איכותי, והפצה רחבה של התוכן שלכם.

עד כאן הפרק הראשון בסדרת פוסטים על שיטות סודיות ויעילות להפצת התוכן שלכם. בפרק הבא נדבר על שיטות לשימוש באימייל ובניית קשרים עם מובילי דעה לצורך הפצת התוכן שלכם.

אתם פעילים כרגע בקבוצות Content Marketing? אם כן, ציינו בבקשה בתגובות את הקבוצות הכי טובות שאתם מכירים.

הפוסט פורסם לראשונה באנגלית.

תמונה: blog pen via shutterstock

 

רועי פוברצ'יק

רועי פוברצ'יק הוא יועץ לבניית קהילות סביב סטארטאפים ומותגים. רועי מתמחה בשימוש במדיה חברתית, Content marketing ו -inbound marketing להבאת ושימור משתמשים.. אפשר לעקוב אחריו גם בטוויטר roypovar@ או באתר http://roypovarchik.com

הגב

3 תגובות על "3 שיטות יעילות וחינמיות לקידום האתר שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אופיר
Guest

כתבה מדהימה

ארז
Guest

באמת כתבה מצויינת

אופיר
Guest

באמת כתבה מצוינת ומפורטת.
חלק מהעקרונות שכתבת עליהם היו מוכרים לי וחלק חידדו לי את קו המחשבה הרצוי.
במקרה כמו שלי של קידום עסק ולא רק אתר אני גם נעזר בTROO כדי שהנוכחות האינטרנטית שלי תהיה יעילה ומבוקרת.
על דבר אחד כולם מסכימים- הרשת ובמיוחד הרשתות החברתיות מספקות היום קהל פוטנציאלי עצום לכל אתר ועסק וכדאי לדעת איך להתנהל בה באופן לא ספאמרי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: