איך לא בונים מצגת – רשמים מכנס Mobile Marketing
דביר רזניק רצה לסכם את כנס Mobile Marketing שנערך השבוע, אבל במקום זה יצא לו פוסט על “איך לא בונים מצגת פאוארפוינט”. יש וידאו, ומבחן בסוף – כנסו, כנסו!
הזדמן לי להשתתף בכנס Mobile Marketing של IMA – ארגון המובייל הישראלי, אשר הציג אג’נדה מרשימה עם דוברים מכובדים מחו”ל: Telecom Italia, ESPN, Google Africa, Buongiorno ואחרים. התכנים היו די מוכרים (למרבה ההפתעה), כאשר ההרצאות שהשאירו טעם של עוד היו Marco Maddaloni מרשת ESPN וענת אמיר, מנהלת השיווק של גוגל אפריקה. בחלק השני של היום (ממנו נעדרתי) הבנתי שההרצאה של רונן סופר, סמנכ”ל פיתוח עסקי של Telmap היתה ברמה וכמובן Russell Buckley, סגן נשיא AdMob.
התכנים היחסית מוכרים של החצי הראשון השאירו לי הרבה זמן להתעמק במצגות של המרצים, או יותר נכון ב“מה-לעזאזל-עישנת-כשבנית-את-המצגת-הזאת?“ באופן מוזר, רוב המרצים שילבו תמונה של אייפון או אייפד במצגת שלהם (אחרי הכל, כנס מובייל), אבל כנראה לא נשארו לוובקאסט המלא של ה-Keynotes של סטיב ג’ובס. אפשר להגיד הרבה דברים על אפל ועל העומד בראשה, אבל בדבר אחד כולם מסכימים – הבחור יודע להעביר מסר.
חזרה לכנס. הנה דוגמא אחת (הנוקיה סירב לצלם אחרי שני סליידים – נמאס לו):
מפאת כבוד המרצה לא אציין מי, אבל אם תורידו את התמונה ותעשו 400% זום, אולי תמצאו באיזו פינה את הלוגו המדובר. אני ישבתי בערך באמצע האולם (אקסודיה) ולא היה לי מושג מה רוצים ממני. ברור שהתמונה הזאת הובאה בשלמותה ממצגת אחרת (או אולי PDF – הטקסט בצד שמאל עולה אחד על השני), לא הותאמה לקהל היעד (הכותרות תורגמו לאנגלית, הגרפים נשארו בשפת המקור), מבולבלת ומבלבלת. אפילו המרצה אמרה “אני לא מצליחה למצוא מה שרציתי להראות”. אם את לא מצליחה, מי אנחנו שננסה?
איך עושים אחרת אתם שואלים? ככה, דוגמא מהרצאה מאוחרת יותר בכנס:
בוחרים נתון אחד שרוצים להתמקד בו (אחוז חדירה של סלולר בפיליפינים) ועושים אותו פשוט ככל האפשר. באופן אישי הייתי בוחר תמונת רקע אחרת (הפונט השחור על רקע המים קצת נעלם), אבל הכוונה ברורה – יש תרשים עוגה ברור, הנתון בו מתמקדים מופיע בגדול מאוד והמרצה מרחיב היכן שצריך.
כמי שהעביר מספר הרצאות בחייו, בפני אולמות כנסים, חדרי ישיבות ואדם בודד, כמה טיפים:
- המטרה – מה המסר שאתם רוצים להעביר? זה אמור להיות המשפט הראשון שלכם והשקף השני (גג השלישי)
- הקהל – שימו את עצמכם במקום של הצופה
- אינטראקטיביות – שלבו תמונות, וידאו, אנימציה. שורות טקסט זה big no-no
- תבניות עיצוב – אתם מציגים על מסך בגודל 100 אינץ’ לפחות. הרקעים שנראים יפים על המסך 13.3 שלכם, יהפכו לשקופות ולא ברורות בזמן אמת. שמרו על אחידות – הקפידו לשלב את לוגו החברה במקום בולט
- פונט – מינימום 30 – אחרת פשוט לא רואים שום דבר
אפשר לכתוב עוד ועוד על מצגות והדרך הטובה להכין ולהעביר אותן, אבל כבר כתבתי מספיק. עכשיו הגיע זמן המומחים – סטיב ג’ובס, גיא קוואסאקי, גאר ריינולדס ואחרים. לפתוח אוזניים, יש בחינה בסוף:
Carmine Gallo, BusinessWeek Columnist, Author of The Presentation Secrets of Steve Jobs:
גם במצגת:
גאר ריינולדס (Garr Reynolds) מנתח את ה-Keynote של ג’ובס משנת 2005. גאון, כבר אז. מאוד מומלץ לבקר גם בעמוד הטיפים של גאר – איך מתכוננים למצגת, איך בונים את השקפים ואיך מעבירים מצגת. הבחור כתב כמה שוברי קופות בנושא, הוא יודע על מה הוא מדבר.
גיא קוואסאקי (Guy Kawasaki) הוא דמות ידועה (מאוד) בעולם היזמות, הון סיכון וסטארט-אפים בסיליקון וואלי (ובעולם) והיה אחד ה-Evangelists הראשונים בעולם, בעת שעבד באפל כמובן. גיא פרסם מספר ספרים וטבע את חוק 10/20/30 המפורסם, המתייחס למצגות Pitch של יזמים המועברות לאנשי הון-סיכון: 10 שקפים, 20 דקות, פונט 30. ההסבר המלא אצלו בבלוג (דצמבר 2005 ועדיין רלוונטי).
מקווה שרשמתם הכל. הבוחן מחר.
הגב
5 תגובות על "איך לא בונים מצגת – רשמים מכנס Mobile Marketing"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
למה אין בוחן? מאוד מאכזב :-)
היה כנס מאד מעניין, חבל שרוב הדברים למעט הדברים של אילן גרינבוים היו רלוונטים לשוק הישראלי.
אני מסכים איתך לחלוטין, היה קצת קשה להבין למה חתרו להגיע עם כל עודף המידע הזה.
כל המצגות מהאירוע זמינות להורדה, בפורמט PDF, באתר של IMA.
עכשיו יהיה יותר ברור על מה אני מדבר… :-)
http://www.imaworld.org/?CategoryID=679
כתבה מצויינת, וידאו מצויין – תודה.