עיצוב מחודש ליוטיוב, ההשראה: גוגל פלוס

יוטיוב מיישרת קו עם גוגל+, ובדומה ליתר השירותים של גוגל, עוברת מתיחת פנים שתתאים לקו העיצובי של הרשת החברתית של ענקית החיפוש

מקור: תמונת מסך

יוטיוב עוברת היום (ג’) מתיחת פנים משמעותית: ממשק המשתמש ומראה האתר כולו השתנה לחלוטין, כך שיתאים לקו העיצובי של הרשת החברתית של גוגל: גוגל פלוס.

גוגל+ משתלטת

העיצוב החדש של יוטיוב ושינוי ממשק המשתמש של ענקית הסרטונים מתבצע במסגרת שינוי יסודי שעובר על גוגל בשבועות האחרונים, מאז הכריז אריק שמידט על רה-ארגון של כלל השירותים של גוגל תחת המטריה של שירות האימות החדש שהשיקה החברה: גוגל +. במסגרת הרה-ארגון, החלה גוגל לסגור חלק מהשירותים שהציעה לציבור, חלקם שירותים וותיקים, ואת הקיימים היא החלה להשיק מחדש כך שיישרו קו עם גוגל פלוס.

כך, למשל, היינו עדים לשינוי שחל בקורא ה-RSS של גוגל, ה-Google Reader, ומשתמשי ג’ימייל החלו לקבל הצעה טורדנית לעדכן את ממשק המשתמש שלהם לממשק החדש שעיצבו עבור ג’ימייל. זהירות, מי שמעדכן את הממשק החדש בג’ימייל לא יוכל להשיב את הגלגל לאחור.

במהלך השעות האחרונות נראה כי עדכון הממשק משתמש של יוטיוב התחיל להתפשט, ודיווחים נוספים מרחבי הרשת מאשרים כי משתמשים רבים נוספים החלו לראות את הממשק החדש כשהם נכנסים לדף הבית, בעוד שאחרים עדיין רואים את הממשק הרגיל.

הממשק החדש כולל שינוי עיקרי של הצבע הדומיננטי במסך, מלבן לאפור-גוגל-פלוס. בנוסף, באותה ההזדמנות, גוגל אירגנה מחדש את האלמנטים השונים של יוטיוב (ראו תמונת מסך מצורפת). רמז לשינוי הקרוב קיבלנו לפני מספר ימים, כאשר יוטיוב החליפה את ה-Favicon, והעיצוב שלו רמז על שינוי כיוון בעיצוב האתר.

קישור עמוק

העיצוב החדש מאפשר לגוגל לדחוס לתוך סרגל הניווט החדש שיצרה בצד שמאל כפתורים נוספים של גוגל פלוס. כפתורים אלה ישולבו לאנשים שמחוברים במקביל גם לגוגל פלוס, ומאפשרים ניווט אל תכנים הנמצאים בתוך גוגל פלוס, או כאלה המגיעים משם. בדומה לשירותיה האחרים, גם יוטיוב מאבדת חלק משמעותי מעצמאותה בדרך להגשמת חזונו של שמידט, על איחוד כלל השירותים של גוגל תחת גוגל+.

בתמורה למחיר הכבד ששילמה יוטיוב, גוגל מרוויחה את החיבור הטבעי של שיתופי סרטונים וסרטים מיוטיוב הישר אל גוגל+, ולהיפך. בנוסף, היות ויוטיוב פופולארית הרבה יותר מגוגל פלוס עצמה, שינוי העיצוב עשוי למשוך משתמשים נוספים לשקול להצטרף לרשת החברתית של גוגל, ולנסות לראות האם הם מרוויחים ממנה מספיק כדי להמשיך ולהשאר שם.

אחת הביקורות על הרשת החברתית של גוגל היא שנכון להיום, משתמשים רבים נכנסים אליה כדי לראות על מה כל המהומה, ואז מפסיקים להשתמש בה. כך יוצא שאם מסתכלים על הנתונים של “כמות המשתמשים הרשומים” בשירות, המספר אולי גבוה, אבל כמות המשתמשים הפעילים בו, אלה שנכנסים אליו פעם ביום, קטנה בהרבה.

האם השינוי שעובר על יוטיוב הוא צעד שעשוי לכרסם בשירות, בדרך להטמעתו והעלמת הייחודיות שלו? זאת נדע ככל הנראה רק בשלבים מאוחרים יותר, כאשר פרוייקט ההטמעה הגדול של גוגל יגיע לשלביו הסופיים ונגלה לאן פניה מכאן.

וידאו: האדוויי שואל מהי אהבה

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

5 תגובות על "עיצוב מחודש ליוטיוב, ההשראה: גוגל פלוס"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אייל
Guest

זה ממש לא נכון,
אפשר להחזיר את המראה החדש של ג’ימייל למראה הישן.
יש אופציה שממוקמת באופן בולט בגלגל שיניים התחתון.

ליאור
Guest

רק כדי לדייק, ע”פ גוגל, העיצוב החדש הוא פרוייקט רוחבי של החברה ליישר את העיצוב של המוצרים השונים בכדי להקל על המשתמשים. במקרה גוגל+ היה חדש וראשון. כלומר – זהו עיצוב גוגל החדש, לא מדבור בהתיישרות של כל המוצרים לגוגל+ או משהו כזה.

n
Guest

בסופו של דבר היא תשאר ללא שירותים.
ממש מעצבן איך בכוח, על חשבון המשתמש, היא מנסה למשוך אנשים לשירות הכושל שלה שנקרא גוגל פלוס.
גוגל האלה נהיו ממש דפוקים

JamesCrow
Guest

“תשאר ללא שירותים” גוגל רק עושים יותר טוב למען המשתמש.
אני בתור בנאדם שרואה דברים ביוטיוב, נותן להם פלוס ומעביר לזרם יותר נוח לי ככה ולראות במה החברים שלי גם אוהבים לצפות.
*לא רואה בזה שום פסול.

בנוגע לעיצוב בנתיים זה רק לטובה בכל הכלים שיצא לי לפגוש, ואם בנאדם רוצה את העיצוב הקלאסי הוא תמיד יכול לחזור, לא שאני רואה סיבה לחזור לקלאסי.

גוגל לא מחייבת אף אחד להשתמש בשירותים שלה ולמעשה האימייל שלה גם ככה נמצא אצל רוב האוכלוסיה.

גולש
Guest

תגובה קצת משונה כתבת. גוגל מנסה בכוח לדחוף בכח לגרונות המשתמשים את הרשת החברתית שלהם, שהיא כידוע כישלון טוטאלי. על זה האנשים מתלוננים. דבר נוסף הדואר של גוגל ממש לא נמצא אצל רב האוכלוסיה, בדוק ותלמד שהוטמיל מקום ראשון, יאהו שניים ואז גוגל.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: