יוטיוב חוגגת שנה ל-YouTube Live ומשדרגת את השירות

יוטיוב מוסיפה שדרוגים רבים עבור יצרני התוכן המשדרים דרכה בזמן אמת. בדרך, היא מתמודדת עם אתגרי הצמיחה הנלווים אל מהלכים שכאלה.

מקור: תמונת מסך מבלוג החברה, עיבוד תמונה

במהלך השנים האחרונות יוטיוב הפכה לא רק לאתר אחסון הוידאו הפופולארי בעולם, אלא גם למקום בו מיליוני אנשים מרחבי הגלובוס מבלים דקות, ולפעמים שעות שלמות במהלך היממה. הצלחתה של יוטיוב כארכיון סרטונים וסרטים עודדה את החברה לשלב באתר הפופולארי גם שידורים חיים, ומזה כמה זמן ניתן לצפות ביוטיוב במספר ערוצי תוכן המשדרים תכנים בסטרימינג, דרך יוטיוב.

כעת, במלות שנה להשקת שירות ה-YouTube Live, מכריזה יוטיוב על מספר שדרוגים, אשר עשויים להפוך אותה לאחד השחקנים המרכזיים בתחום בעתיד הקרוב.

כיום, מספר שותפי התוכן המשתמשים באפשרויות השידורים החיים שמציעה יוטיוב מצומצם ביותר. חלקם הארי הם ערוצים כאלה ואחרים מהמזרח הרחוק (קוריאה בעיקר), אחרים ממדינות ערב או ערוצים הממוענים לתושבי מדינות ערב. מעבר לערוצי תוכן אלה, המשדרים 24 שעות ביממה, יוטיוב מכינה את הקרקע לשידורים חיים של אירועים חשובים, בזמן התרחושתם. במהלך השנה האחרונה שידרה החברה אירועים שכאלה ללא הרף, והניסיון שהיא צוברת תוך כדי יאפשר לה לשפר את השירות ולהתמודד עם האתגרים הטכניים שיחייבו אותה לאור הצמיחה העתידית.

יוצאים מהבטא

אחת ההכרזות הבולטות של יוטיוב לגבי פרויקט השידורים החיים שלה, היא שילובו בהדרגה באתר יוטיוב הרגיל, כך שכאשר תבצעו חיפוש לסרטונים בנושא מסוים תקבלו תוצאות הכוללות גם שידורים חיים. בנוסף, חלק משותפי התוכן של יוטיוב, אשר במהלך השנה האחרונה הגדילו לעשות ושידרו מספר שידורים חיים, לשביעות רצונה של יוטיוב, יזכו לשדרוג בהרשאות שלהם, ויקבלו גישה לכלים משופרים לשימוש בשירות.

בין היתר, תציע יוטיוב לשותפי התוכן לקבל את תוכנת ה-Wirecast שפיתחה, שעד היום נמכרה ב-400 דולרים, ללא כל עלות. תוכנה זו צפויה להיות זמינה להורדה בחינם לקשת רחבה יותר של שותפי תוכן, ולא רק ליחידי סגולה.

מידע בזמן אמת

מידע סטטיסטי (analytics) בזמן אמת מגיע גם הוא במסגרת השדרוג הנרחב. כעת יוכלו שותפי תוכן לצפות בזמן אמת בנתוני הצפייה בשידור החי שלהם, מהיכן הם הגיעו לשידור, וכולי. בנוסף, המידע ימשיך לזרום גם לגבי צפייה באירועים מוקלטים, כך שאותו שותף תוכן יכול לדעת בכל רגע נתון מה כמות הצופים סך הכל בשידור שלו, וכיצד אותו קהל הגיע אליו.

מקור: תמונת מסך מבלוג החברה, עיבוד תמונה

כניסתה של יוטיוב לעולם השידורים החיים אינה מקרית, ומתרחשת על רקע כניסתן של שחקניות חזקות אחרות לתחום. אחת המתחרות הבולטות של יוטיוב, שכבר הצליחה לצבור לעצמה מוניטין מכובד היא LiveStream. לייבסטרים נבחרה על-ידי פייסבוק כחברה שדרכה פייסבוק משדרת לכל העולם את אירועי החברה בשידור חי.

הרצון של יוטיוב להיכנס לתחום בצורה משמעותית יותר, ולהפוך לכלי הנבחר של השחקניות הגדולות בתחום השידורים החיים, אינו מספיק לכשעצמו. החברה פרסמה כבר שקיימת רשימת המתנה הולכת וגדלה לשירות, והיא אינה עומדת בקצב ה-scaling הנדרש כדי לספק את התמיכה הטכנית לצמיחה העצומה העומדת בפתחה. לכן, נראה שהאתגר הטכני עשוי להיות האתגר המשמעותי ביותר בעתיד הקרוב עבור YouTube Live, בדרך להפוך לשירות המועדף על יצרני התוכן החי.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: