חנות האפליקציות של Windows 8: כל מה שמפתחים צריכים לדעת

מהו מודל התמחור של אפליקציות ב-Windows 8, כיצד תוכלו להעניק למשתמשים להתנסות במוצר לתקופה מסויימת וכיצד תעלו את הרווח שלכם מ-70% לכל מכירה ל-80%? כל התשובות למפתחים שמעוניינים לעלות אפליקציה למערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט שתושק השבוע

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

הפוסט נכתב על ידי ערן שביט, מהנדס תוכנה ומפתח ווב במיקרוסופט ישראל.

חנות האפליקציות של WIndows 8 היא פלטפורמה המכילה הזדמנות עסקית מצויינת למפתחים. פוסט זה יסביר על מנגנוני התמחור (pricing) והתשלום (payment) הרלוונטים בחנות האפליקציות, על מנת שגם אתם תוכלו לקפוץ על הרכבת ואולי גם להתחיל לעשות כסף מפיתוח אפליקציות.

כפי שסיפרנו לכם לא מזמן, מעתה גם מפתחים מישראל אשר העלו אפליקציות לחנות האפליקציות, יכולים להתחיל להרוויח כסף. אם פעם הייתם צריכים מנגנון הפצה משומן, יחסי ציבור, תשתית של חברה שלמה ממש, היום גם אתם יכולים להעלות אפליקציה בקלות לחנות ולראות אותה מופיעה לצד אפליקציות של חברות ענק. לכולם יש הזדמנות שווה. אבל על מנת לדעת לנצל את יתרונות החנות – נדרש להכיר את מרכיביה לעומק.

איך התמחור עובד?

אתם כמפתחי האפליקציה תמיד שולטים על מאפייני התמחור. כאשר אתם מעלים אותה לחנות, אתם קובעים את המחיר שלה ואת המחיר של ה-in-app offers אם ישנן (על כך בהמשך) על ידי בחירת price tier (מדרגות מחיר). מדרגות המחיר נעות בין 1.49$ ל-999.99$. אתם יכולים לראות את מדרג המחירים המלא ב-Dev Center. המטבע אשר אותו אתם בוחרים נקבע על ידי המטבע הנתמך בשוק של המדינה דרכה נרשמתם לפורטל.

מדרג המחיר או ה-price tier מבטיח כי האפליקציה שלכם תתומחר בצורה דומה בכל המטבעות השונים בהם החנות תומכת. זאת אומרת, שאם האפליקציה שלכם מיועדת לשוק הסיני ולשוק הישראלי, הצרכן הישראלי ישלם סכום זהה לזה שיישלם הצרכן הסיני, אך שניהם יוכלו לרכוש אותה במטבע המקומי. נחמד.

איך התשלום עובד?

אם אתם מתכוונים להעלות אפליקציות למכירה בחנות, תצטרכו לספק גם מידע הנוגע למס בהתאם למדינה ולאזרחות שלכם, וכן פרטי חשבון בנק אליו נוכל להכניס את הכסף שתרוויחו ממכירת האפליקציה. התשלום עובר אליכם פעם אחת בחודש, בהתבסס על ניתוח המכירות והטרנזאקציות. הטרנזאקציות תקפות לתשלום 30 יום לאחר ביצוע העסקה. זאת אומרת, אם גולש קנה את האפליקציה שלכם באמצע החודש, תקבלו את הכסף בסוף החודש שלאחריו. על מנת לקבל את הכסף תצטרכו להיות לפחות בעלי 200$ בחשבון.

עמלות החנות מחושבות גם לפי טרנזאקציה, זאת אומרת שמכל הכנסה שיש לכם, 70% אתם מקבלים ו-30% מיקרוסופט. כמו כן במידה והאפליקציה שלכם תכניס יותר מ-25,000$ – תתחילו לקבל 80%. נקווה שתגיעו לשם. את ההסכם המלא של חלוקת הרווחים תוכלו לקרוא כאן. בכל מקרה אין אותיות קטנות או מלכודים. מכרתם – קיבלתם 70%. מכרתם הרבה – קיבלתם 80%.

אפשרויות המוניטיזציה

כל התנאים לגבי הרווחים הכספים שדיברנו עליהם מעלה, מתייחסים למי שעושה שימוש בפלטפורמה שלנו, של החנות. אולם כמפתחים, יש לכם מגוון אופציות להרוויח כסף מהאפליקציה, התוכן או השירותים שאתם מספקים.

בואו נבחן את המודלים השונים שאתם יכולים לבחור מהן:

  • Trial – גרסת ניסיון חינמית מוגדרת לפי סט חוקים (מוגבלת בזמן למשל) גמיש עם מעבר גמיש וחלק לגרסה מלאה בתשלום.
  • In-App purchases – מאפשר לכם להציע רכישות מתוך האפליקציה ולעשות כסף עם הזמן.
  • Advertising – פרסום בתוך האפליקציה.
  • Billing – גביית כספים באמצעות מנגנונים עצמאיים משלכם.

לתת למשתמשים להתנסות בגרסה מוגבלת – Trial Version

יוצרי המשחק Colors, התלבטו כיצד לגרום למשתמשים לקנות את המשחק במחיר מסויים, אך במקביל לאפשר לכולם להוריד ולהתנסות בכל הפונקציונליות של המשחק לפני הרכישה. לשם כך הם בחרו באופציה של 7 ימי ניסיון, בהם ניתן לשחק במשחק ללא הגבלה. לאחר ששיחקתם ובתקווה שהתאהבתם, יהיה קל הרבה יותר לשכנע אתכם לשלם את המחיר המלא. ב-Windows Phone Marketplace למשל, ראינו שמשחקים ואפליקציות המציעים בגרסת ניסיון, מביאים עד פי 5 רווח יותר מאפליקציות ללא גרסת ניסיון.

שימו לב לכפתור ה- Try שמופיע אוטומטית כאשר האפליקציה תומכת בגרסת ניסיון.

כאשר המפתח משתמש במנגנון ה-Trial הוא מקבל:

  • אנליטיקות המראות את ה-Conversion process, אותו קוד לגרסת הניסיון ולגרסה המלאה. מאפשר למשתמשים מעבר מהיר בין הגרסאות ללא הכנסת מידע מחדש, הגדרות חדשות או להתרגל לאפליקציה אחרת.
  • פונקציונליות built-in המונעת מגרסת ניסיון שעברה את תאריך התפוגה לרוץ.
  • API הנועד לקדם את הגרסה המלאה בתוך גרסת הניסיון.

עוד על איך לפתח גרסת ניסיון של האפליקציה שלכם תוכלו לקרוא כאן.

In-App Purchases – רכישת פיצ’רים נוספים ישירות מתוך האפליקציה

In App purchases זוהי השיטה הקלה לגרוף רווחים נוספים מלקוחות אשר כבר משתמשים באפליקציה שלכם ורוצים ערך נוסף. אתם יכולים למכור פונקציונליות נוספת, פיצ’רים נוספים וכו’.

לדוגמא, את המשחק Sticker Tiles אתם יכולים להוריד חינם ולשחק. אם תרצו לרכוש שלבי בונוס או פיצ’רים נוספים לשדרוג הדמויות או השלבים, תוכלו לרכוש אותם. כל רכישה מחייבת אתכם להכניס את הסיסמא של חשבון מיקרוסופט שלכם על מנת שלא תבצעו רכישות “בטעות”.

ביצוע רכישת פיצ’ר במשחק sticker tiles

למדו כיצד לפתח אפליקציה התומכת ב- in-app purchases כאן.

פרסום – Advertising

המון מפתחים מעוניינים שהאפליקציה שלהם תשוחרר בחינם ואילו הרווחים יהיו מפרסומות כלשהן. אתם יכולים להשתמש בכל ספק פרסומות שעונה על ההגדרות האלו. אנו מציעים את ה-Windows 8 Advertising SDK על מנת שתוכלו לבצע בקלות אינטגרציה של פרסומות עם האפליקציה שלכם.

גבייה באמצעות מערכות גבייה עצמאיות

ייתכן שהאפליקציה או השירות שלכם כבר תלוי בספק טרנזאקציות מסויים או בתהליכים עסקיים אחרים. יכול להיות גם שהלקוחות שלכם רגילים לתהליך מסויים. ובכן, אתם יכולים יכולים להשתמש בספק שלכם על מנת לספק ללקוחות שלכם את החוויה שאולי הם מכירים ומצפים לה.

אם אתם לא משתמשים ב-Windows Store כשער הגבייה שלכם / ספק הטרנזאקציות, אתם תרצו לוודא שהאפליקציה שלכם עומדת בתור התנאים והסרטיפיקציות כגון:

  • זיהוי ספק הסליקה למשתמש בזמן הרכישה.
  • בקשת פרטי זיהוי מהמשתמש.
  • ספק הסליקה צריך לעמוד ב- PCI Data Security Standard.

תוכלו למצוא פרטים נוספים כאן.

סימלוציית רכישה וביצוע בדיקות

לאחר שבחרתם באסטרטגיית המוניטיזציה הרצויה, תרצו בוודאי לבדוק האם הכל עובד כנדרש. למשל, האם כפתור ה-Purchase Full Version שמופיע בגרסת הניסיון עובד ומאפשר לרכוש את הגרסה המלאה. אתם לא רוצים בוודאי תקלות בתהליך הרכישה ולכן הכל חייב לעבוד ללא דופי בחלק זה.

אובייקט ה-CurentApp

אובייקט ה-CurrentAppSimulator מעניק לכם גישה לכל הפונקציונליות שמציעה חנות האפליקציות וכלי תכנות המאפשר לכם לבצע סימולציה של תשובות משירות ה-Windows Store, כגון למשל רשת לא זמינה או ביטל ע”י המשתמש לפני סוף התהליך.

קובץ קונפיגורציה XML

ניתן להגדיר state של משתמש מסויים באמצעות קובץ XML. קובץ זה מחולק ל-2:

Listing Information – מספק את המידע שבדרך נשלח בחזרה לאפליקציה ע”י החנות: תיאור האפליקציה, המחיר, האם יש אופציה ל-inn-app purchased וכו’.
License Information – מספק את המידע על רכישות המשתמש: האם הוא רכש רישיון, האם הוא רכש פיצ’ר נוסף וכו’.
שימו לב שבמידה והעלתם את האפליקציה לחנות האפליקציות, כל קטעי הקוד שלכם שעושים שימוש ב-CurrentAppSimulator לא יעבדו ואף יזרקו חריג (Exception).

אתם יכולים לראות אפליקציית דוגמא המראה קוד של אפליקצייה העושה שימוש בכל המנגנונים שהוזכרו בפוסט זה.

הזדמנות עסקית נדירה למפתחים

עם יותר מ-630 מיליון רשיונות שנמכרו למערכת ההפעלה Windows ביותר מ-200 שווקים ומדינות, Windows הגיעה לתפוצה גלובלית משמעותית. שלבו זאת עם אפשרויות המוניטיזציה הקלות ש-Windows 8 מציעה וקבלו את ההזדמנות הטובה ביותר שיכולה להיות למפתחים.

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג MSDN ישראל.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: