חיבור ה-WiFi מגיע גם לעננים

החשש מתקלות טכניות הוביל את מרבית חברות התעופה לוותר על חיבור זמין לרשת האינטרנט. בעתיד זה צפוי להשתנות

במהלך השנים האחרונות המידע שלנו והדרך שבה אנו ניגשים אליו עוברים תמורות משמעותיות. אנחנו יוצרים יותר מידע מאי פעם בעבר, ואנחנו משתדלים להיות מחוברים אליו בכל רגע משעות הערות שלנו, ולפעמים גם תוך כדי השינה. למרות שמכשירים ניידים הפכו את המידע לנגיש יותר מכל מקום אפשרי, ישנו עדיין מקום אחד בו אנו נוטים לבלות לעיתים שעות אך נותרים מנותקים לחלוטין מהמידע הזמין לנו ברשת.

מנותקים בעננים

התקדמות הטכנולוגיה מאפשרת לנו היום לקחת איתנו גאדג’טים שונים, המכילים את המידע שלנו, לצד כאלה המספקים לנו קישוריות תמידית למידע שכבר העלנו לענן של חברה מסחרית כזאת או אחרת. בנוסף, האריזה של אותם מוצרי טכנולוגיה הולכת ונעשית קטנה יותר ויותר, ומרביתה מסוגלת להיכנס לכיס האחורי במכנסיים שלכם כשאתם יוצאים לבלות, או נוסעים לטיול.

בעוד שיש אנשים, שגורסים שהחיבור התמידי שלנו למידע משפיע עלינו בצורה משמעותית, ולא תמיד לטובה, עדיין אנשים רבים שואפים היום להגדיל את משך זמן החיבור שלהם לטכנולוגיה, ואת משך זמן החיבור שלהם למידע. בעוד שרובנו מסתמכים על חיבור דרך התשתית הסלולרית לרשת, ומשם למידע שלנו, עדיין ישנו אותו אזור מעבר בין אזורי קליטה, שנפוץ מחוץ לערים, ומרחבים נוספים בהם אנחנו מתניידים.

אחת הדוגמאות המעניינות להתפשטות החיבור אל הרשת באה לידי ביטוי בשילוב חיבורי רשת בתחבורה הציבורית. בעוד שבשנתיים האחרונות נפוצו אוטובוסים ומיניבוסים ברחבי הארץ והעולם הכוללים שירות חיבור ל-Wi-Fi חינם לנוסעים, הם בדרך כלל נעים בנתיבי תנועה בהם ישנה קליטה סלולרית בכל מקרה.

כניסה למרחב האווירי

אחד המחוזות האחרונים שנשארו בלתי-כבושים עדיין, לפחות עד לאחרונה, הוא המרחב האווירי. האם כאשר אתם עולים על מטוס, והוא מטפס בגובה ומגיע לרום שיוט, האם אז זה לגיטימי לצפות שחברות התעופה יספקו לכם שירותים, בחינם או בתשלום, של גישה לרשת האינטרנט? כיום ישנן חברות טכנולוגיה שמתחילות לגשר על האתגרים הטכניים שנובעים מהצורך בחיבור מטוסי נוסעים הנעים במהירויות של מאות קילומטרים בשעה לרשת, מבלי להתנתק.

אחת החברות המעניינות בתחום היא חברה בשם AeroMobile. בחברה מושקעות חברת טלקום אירופאית וחברת-בת של פנסוניק, המתמחה בתקשורת לווינית, ומסוגלת לחבר מטוסים הנעים במהירות אל הרשת, מבלי לאבד את החיבור. החברה החלה לאחרונה לבחון את יישום הטכנולוגיה שלה בטיסות של חברת וירג’ין מלונדון לניו-יורק, במחלקות היוקרתיות יותר. משם, הוא כנראה יתפשט בעתיד אל יתר המחלקות.

באוויר, אנחנו תלויים לחלוטין בחברת התעופה. זה מתחיל בהחלטה שלהן מתי והאם בכלל מותר לנו להפעיל את הגאדג’טים שלנו. האם מותר לנו להוציא בגובה 10,000 רגל את הסמארטפון ולנהל שיחת אודיו על-בסיס Wi-Fi? האם נרצה לשכור מהחברה שירותי חיבור לאינטרנט, על בסיס מערכת הבידור של המטוס, כך שלא רק נוכל לגלוש לאתרים שונים, אלא נוכל להתעדכן במידע האישי שלנו, לבדוק דואר אלקטרוני, ולקבוע פגישות ביומן?

חברות תעופה מרחבי אירופה בוחנות בימים אלה את היתכנות הטכנולוגיה והשירות הזה, וחלקן כבר מציעות אותו גם במחלקות הרגילות. עבור צרכנים רבים, צריכת המידע ממכרת. אחרי הכל, אנחנו מכורים למידע שלנו, ונהנים לגשת אליו, ונהיה מוכנים לשלם סכום סביר עבור הגישה אליו גם כשאנחנו משייטים בגבהים. השאלה היחידה כמה?

כמה אתם מוכנים לשלם על שירות חיבור לרשת בטיסה?

וידאו: טיסה נעימה

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל