Visualead, כדי שה-QR שלכם לא יהיה כ”כ אפור [סטארטאפ]

כשהמטרה היא להעביר את המשתמשים מהעולם הפיזי לעולם המובייל, אחת האפשרויות הנוחות היא שימוש בקודי QR. הבעיה היא שמדובר בקודים דיי מכוערים מבחינה גרפית. Visualead מצאה פתרון

תמונת יח”צ

Visualead היא אחת החברות החדשות והמצליחות יותר בשוק הסטארטאפים הישראלי. החברה, שנוסדה בינואר האחרון על-ידי שלושה חברים עם חזון, עוסקת ביצירת דרכים מקוריות להוביל את המשתמשים מהעולם החוץ-מחשבי (מה שנקרא אופליין), אל עולם התוכן הדיגיטלי המקוון. בפועל, מדובר בקסטומיזציות יצירתיות של קודי QR.

הרעיון לפיו קריאה לפעולה מובילה צרכנים אל השוק המקוון אינו רעיון חדש. אפילו קופת החולים תוהה אם יש לכם פייסבוק כשהיא שולחת ברכה ליום ההולדת. ועדיין, ישנו צורך למצוא דרכים יצירתיות ליצירת קריאות לפעולה ויזואליות, שיובילו את הלקוח מעולם האופליין לעולם האונליין, ורצוי שיהיה לו נחמד בדרך.

לצאת מהריבוע

לשוק הזה, של המעבר השיווקי בין הפלטפורמות, ישנו קהל עצום שרק הולך ומתרחב, כל עוד עולם הפרסום והשיווק ברשת הולך ומתרחב ומוביל להמוני רכישות המתבצעות מדי יום באתרים השונים. הפתרון של Visualead הוא לכאורה פשוט מאוד. כל מה שהם עושים זה לשלב את קודי ה-QR, שמובילים את הלקוח לאתר בסריקת סלולר פשוטה, עם ויז’ואלים באיכות גבוהה. התוצאה היא ויז’ואל שיווקי לעילא, ממותג לפי דרישות הלקוח, המוביל את המשתמש היישר אל האתר הרצוי.

הסיבה להצלחה של המוצר היא לא רק הקלות בה משתמשים יכולים לסרוק את הקודים ולהגיע לכל מקום אליו יפנו אותם, אלא גם ובעיקר המראה הוויזואלי. אנשים אוהבים דברים יפים, ואין ספק שאם יציגו לכל אחד מכם קוד QR שחור-לבן לעומת קוד המעוצב כחלק מאימג’ צבעוני, משעשע וממותג – הבחירה תהיה ברורה.

מסתבר שהרעיון, אותו הגו נבו אלבה (מנכ”ל), איתמר פרידמן (CTO), ואוריאל פלד (סמנכ”ל שיווק), מצא חן לא רק בעיני הלקוחות הפוטנציאליים אלא גם בעיני המשקיעים. וכך, בחודש אפריל האחרון גייסה החברה 750 אלף דולר בסבב השקעת סיד אותו הובילה קרן ההון סיכון Kaedan, ובהתבסס על אנג’לים.

אין ספק שהמוצרים שלכם יפים, אבל מה אתם עושים שלא יכול לעשות כל מעצב גרפי מוכשר?

מאוד קשה לעשות את מה שאנחנו עושים בצורה ידנית, כי אם משחקים עם ה-QR, הסיכוי ליצור משהו שייסרק בהצלחה הוא מאוד נמוך. מעצבים מאוד לא אוהבים את זה. הם מנסים לשחק עם הקודים ולהפוך אותם ליפים יותר, או יצירתיים יותר, אבל זה לא אופרטיבי בשום צורה.

יש חברות שמציעות שירות של עיצוב QR ידני, זה לוקח בערך שבוע ועולה בין 50 ל-100 דולרים. זה אפשרי, אבל פחות בטיחותי כי זה לא בהכרח יפעל בכל סורק. אנחנו מאפשרים לשלב QR קוד בכל תמונה, לא ראיתי משהו כזה שנוצר באופן ידני. הם יודעים ליצור QR יפה יותר, אבל לא לשלב אותו בתמונה באופן כזה. למיטב הבנתנו אין היום שום מחולל קוד שיודע לעשות את זה, ועל זה יש לנו שני פטנטים.

ממה בדיוק מורכב המודל העסקי שלכם?

הוא פשוט יחסית. כל העולם הולך למובייל, ואנחנו באמת רוצים להיות הכלי הכי טוב שיכול להעביר אנשים מהעולם הפיזי למובייל. כשחשבנו על הטכנולוגיה הטובה ביותר היו לנו הרבה רעיונות, יכולנו ללכת לכיוון של סריקת תמונה, ואפילו ניסינו את זה, וגילינו שלא יהיה פשוט להסביר למישהו שהוא יכול לסרוק תמונה. חדירת השוק תהיה בעייתית. מצד שני היה את שוק ה-QR, שנכנס למערכת בצורה מאוד חזקה וכבר חדר אל השוק.

הדרך שלנו להעביר את הקריאה לפעולה היא שילוב הקודים בתמונה, כי אז גם יש פתרון שהוא כבר מזוהה, וגם את היכולת לתת משהו שמתקשר עם אנשים ולא עם מכונות, משהו שהוא יותר יצירתי ואפקטיבי.

המודל שלנו טוען שאם ב-2013 ייוצרו בעולם 160 מיליון קודים של QR, לא רק בתחום הפרסום, אנחנו יכולים להפוך אותם לקודים ויזואליים המשולבים בתמונות. בשביל זה יש לנו שני מוצרים, מוצר אחד שהוא אינטרנטי ומיועד למשתמש הפרטי שיכול דרך האתר שלנו ליצור קוד משולב בתמונה, ומוצר שני הוא שירות API שמאפשר לעסקים לשלב את הטכנולוגיה שלנו בשירות שהם נותנים, ולהציע בנקודות המכירה שלהם קודים ויזואליים.

השלמתם את סבב הסיד לפני כמה חודשים, במה אתם מתכננים להשקיע כרגע?

אנחנו רוצים להפיץ את שני המוצרים שלנו שנמצאים כרגע שניהם בשלבי בטא. אנחנו מתכננים להשיק אותם עד סוף השנה. בנוסף אנחנו מתכננים להתחיל ליצור שיתופי פעולה עם חברות מובילות בשוק.

הסבב הבא כבר בתכנון?

כן, אנחנו מתכננים לגייס בחודשים הקרובים.

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג’אדג’טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

4 Comments on "Visualead, כדי שה-QR שלכם לא יהיה כ”כ אפור [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
קוקו
Guest

העתקה ממיקרוספוט
http://tag.microsoft.com/home.aspx

dor
Guest

QR is dead . It was never alive

Guy
Guest

Great Concept. Great Product. Great Team.
Keep up the good work!!!

מומי
Guest

שילכו להתייצב בלשכת התעסוקה הקרובה לחפש עבודה טובה יותר…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: