Vine עקפה את Instagram בטוויטר

אפליקציית צילום ושיתוף הסרטונים הקצרים מבית טוויטר הפכה לאמצעי שיתוף המדיה הפופולארי ביותר בטוויטר, אחרי אחסון התמונות המובנה בשירות.

Vine

מאז רכישת אינסטגרם ע”י פייסבוק תמורת כמיליארד דולר, לפני כשנה וחודשיים, פיתחו כתבים ואנליסטים טכנולוגיים תחביב משונה, במסגרתו הם ניסו להמר בהצלחה מי תהיה “האינסטגרם של הווידאו” – השירות שיהפוך שיתוף קטעי וידאו פשוטים שצולמו במצלמות הסמארטפונים למנהג נפוץ, אולי אף אמנות. בימים האחרונים נראה שנמצאה התשובה לשאלה, ושהפעם היה מי שראה את הנולד.

פופולאריות ב-6 שניות

אפליקציית שיתוף הסרטונים הקצרים Vine, שנוסדה כסטארטאפ לפני כשנה ונרכשה ע”י טוויטר כארבעה חודשים לאחר מכן, עקפה במהלך הימים האחרונים את אינסטגרם והפכה לאמצעי שיתוף המולטימדיה הנפוץ ביותר ע”י משתמשי טוויטר מלבד אחסון התמונות המובנה של הרשת החברתית. לפי נתוני אתר סטטיסטיקות הטוויטר Topsy, ביום חמישי בערב שעון ישראל עקפה כמות הקישורים המפנים מטוויטר ל-Vine מדי יממה את מספר קישורי האינסטגרם בפרק זמן דומה. מאז המשיך השירות בעלייה חדה ונכון לזמן כתיבת שורות אלה הוא עומד לחצות את רף 3 מיליון הקישורים ביממה, לעומת 2.2 מיליון בלבד של אינסטגרם.

האפליקציה, שנרכשה ע”י טוויטר תמורת כ-30 מיליון דולר לאחר שהושקעו בה מיליון דולר בלבד, שוחררה תחילה למכשירים מבוססי iOS של אפל ב-24 בינואר השנה. רק לפני שבוע שוחררה לראשונה אפליקציה רשמית של השירות למכשירי אנדרואיד של גוגל, ומאז הורידו אותה לפי נתוני החנות בין מיליון לחמישה מיליון משתמשים. במדינות כגון ארה”ב היא אף הגיע בתוך שעות משחרורה בכל אחת מהפלטפורמות לצמרת טבלת האפליקציות המורדות ביותר, אם כי בגרסתה הישראלית של חנות האפליקציות של גוגל היא במקום ה-186 בלבד.

ייחודה של אפליקציית Vine לעומת עשרות האחרות בתחום, שהתחרו בשנה האחרונה ביתר שאת על ההזדמנות להפוך את שיתוף הווידאו למיינסטרים, הוא בגישה: רוב האפליקציות התבססו על צילום וידאו ו”שיפוצו” תוך שימוש בפילטרים, בדומה למה שעושה אינסטגרם לתמונות סטילס. Vine, לעומתן, אינה מבוססת על “שיפוץ” של החומר המצולם לאחר הצילום, אלא על עריכתו תוך כדי הצילום. כך, צילום וידאו באפליקציה אינו נעשה באמצעות לחיצה על כפתור צילום, אלא רק בזמן נגיעה במסך, כך שניתן לצלם את הוידאו בחלקים בלי ללחוץ על “התחל הקלטה” ו”הפסק הקלטה”, ואף לצלם בקלות רצף פריימים בודדים בקלות ובמהירות. האורך הכולל של הצילום מוגבל לכ-6 שניות, ולאחר העלתו הוא מוקרן בלולאה לצופים, מה שמעודד בין היתר יצירת רצפים בעלי כרונולוגיה לא שגרתית.

הנתונים מעודדים מאוד עבור טוויטר, שבשנה שעברה כבר הוספדה והוכרזה כלא רלוונטית, לאחר שלא הצליחה להדביק את קצב הגידול או הוספת התכונות החדשות של המתחרה הגדולה, פייסבוק, ונשארה עם כ-200 מיליון משתמשים בעוד מספר משתמשי פייסבוק נע סביב מיליארד. עם זאת, לפי גרף השימוש נראה כי לאחר כל עלייה חדה בשימוש ב-Vine באה ירידה חדה לא פחות. בנוסף, העלייה החדה האחרונה באה בעיקר בזכות המשתמשים החדשים שהורידו את האפליקציה ומנסים אותה. בהמשך ינטשו אותה חלקם מן הסתם, או לפחות יפחיתו את קצב השיתופים. מצד שני, חברות מסחריות כבר מצאו לאפליקציה שימוש משלהן – פרסומות וידאו קצרצרות המבוססות על מוצריהן.

יאיר מור

גרפומן עם קבלות (שאני כתבתי); חובב מושבע של טכנולוגיות ועתידנות ולא מחמיץ אף הזדמנות להתנסות בהדמיות העתיד או הדגמות ההווה; סטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: