על אמנות נכונות המשתמשים

מהי אותה נכונות משתמשים, או User engagement שכולם שואפים למקסם? אורי ער רוצה שתתחילו לקרוא למשתמשים שלכם שלכם אנשים

רוב הסיכויים שהחברה בה אתם עובדים כבר עושה ככל יכולתה לגרום לקהל שלה לעבוד בשבילה – קונה תנועה, אופטימיזצית מנועי חיפוש, פירסום, איזה דף בפייסבוק… בקיצור, מתקפה משולבת ומשומנת היטב.

אבל יותר ויותר בני אדם (וגם מפרסמים) מדברים על גביע קדוש מסתורי המתקרא “יוזר אנגיגג’מנט” ובעברית – נכונות משתמשים*. עכשיו, כשיש לזה תג מחיר ודרכים למדוד – איזה VP בחברה שלכם שהיה/תה בכנס אחד יותר מדי נחוש/ה לשפר את נכונות המשתמשים.

לא נשמע כל-כך קשה, נכון? אחרי הכל, הבאנו את הגולשים – מה הבעיה לגרום להם להשאר? כמה קשה כבר יכולה להיות הנכונות גולשים הזו? למה שלא נלמד את המספרים ונעשה אופטימיזציה למוצר? למה שלא נראה מה מצליח שם בחוץ ופשוט נעשה את אותו הדבר?

לייצר ערך אמיתי לאנשים, לא למשתמשים

אם נכונות משתמשים היא בעיה במוצר או בשירות שלכם, כדאי שתשאלו את עצמכם שאלות מעט שונות.

כאשר אנחנו משתמשים במונח אנחנו כבר מצביעים עליו כעל נידבך של מוצר או שירות, משהו שאם נעקוב אחרי כמה כללי אצבע, נשפר בקלות. השימוש במונח גם מרמז על מניפולציה של המשתמש לעשות משהו בשבילנו – המשתמש הוא מישהו אחר, לא אני ולא כמוני. הגישה הזו מולידה פעמים רבות חשיבה בסיגנון “חרוזים נוצצים לילידים”. לעיתים רחוק היא מולידה איזשהו שיפור בעל משמעות.

במקום להתחבט בשאלה של יצירת נכונות משתמשים, נסו לחקור ולחשוב על דרכים בהם תוכלו לייצר ערך אמיתי לאנשים (וכדאי לקרוא להם אנשים, לא משתמשים) שנקלעו לאתרכם, בין עם זה בשימושיות, בעזרה, בבידור או בדרכים לגרום להם להרגיש טוב יותר עם עצמם. נהגו באנשים באותו כבוד ויעילות שהייתם רוצים לקבל מנותן שירות. בסיסי ככל שזה נשמע, מעטות הן החברות שאכן נוהגות כך. אם אתם בפוזיציה לעשות כן, תנסו גם לחנך את המפרסמים שלכם לנהוג בדרך דומה – בסופו של יום, זה גם משרת את האינטרס שלהם.

תתמקדו בערך אותו אתם מייצרים לאנשים ולא ב’נכונות משתמשים’. זה אולי נראה קשה יותר לטווח הקצר, אבל זה מקל ומשתלם בטווח הארוך. חוץ מזה, זה מה שתמיד ממילא אמרתם שתעשו כשיהיה לכם זמן.

*נכונות משתמשים הוא מונח שאני טבעתי כיון שלא מצאתי תרגום אחר. נכונות, בדומה ל’היה נכון’ – דריכות, קשב ונכונות לפעולה.

Avatar

אורי ער

אורי ער, מאמין אדוק בגישה הוליסטית לעיצוב. מעצב לאינטראקטיב מאז 1990, עם תחנות בת"א, ניו יורק, אמסטרדם ועמק הסיליקון. היום, שוב בת"א, שותף ומנהל קריאטיב בסטודיו לוליין, סוכנות הוליסטית לעיצוב חוויה ומותג.

הגב

3 תגובות על "על אמנות נכונות המשתמשים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
טל
Guest

מחוייבות משתמשים הינו תרגום מדוייק יותר.
מה יוצר אצלם מחוייבות לאתר שלך או לברנד שלך? הערך המוסף האמיתי שאתה נותן להם….

אורי ער
Guest

הי טל. אינני מסכים עם הקביעה כי מחוייבות מהווה תרגום מדוייק. נכונות מגלמת בתוכה דריכות ומוכנות לאינטראקציה. לא מדובר פה ב- brand engagement,כי אם ב – engagement במובן של חווית משתמש שהיא אחת המרכיבים שלה.  

אורי ער
Guest

אחד, לא אחת (:

wpDiscuz

תגיות לכתבה: