דיווח: טוויטר תשיק שרות ניתוח ציוצים בזמן-אמת

טוויטר מתכוונת להציג עוד השנה שרות לצפיה וניתוח של ציוצים ברשת עבור עסקים. ומה יקרה לאתרים המספקים שירות זה כיום?

בלוג Webtrends מדווח שמוקדם יותר השבוע, הודיע חבר בצוות הפיתוח העסקי של טוויטר על כוונת החברה להשיק שרות ניתוח תנועה בטוויטר עבור משתמשים ועסקים ברשת המיקרו-בלוגים עוד השנה.

בדיווח צוטטו דבריו של רוס הופמן, כאמור חבר בצוות הפיתוח העסקי של החברה, שדיבר באירוע Sports Marketing 2.0 Summit ובין היתר הזכיר את השרותים שטוויטר מתכננת להציג לקהל זה, אך מן הסתם ששרותים אלו יהיו זמינים גם לשווקי יעד פרט לתעשיית הספורט. הופמן ציין שברבעון הרביעי של 2010, יוכלו מנהלי קבוצות ושחקנים לגשת לעמוד מיוחד בו ירוכז המידע על פעילות המותג בטוויטר, לרבות נתונים בזמן אמת על פרסום חוזר של ציוצים (retweet) ונתונים חשובים נוספים. לדבריו, העמוד בו ירוכז המידע יאפשר למשתמשים לראות אלו ציוצים שלהם מתפשטים ברשת, מי הם המצייצים המשפיעים ברשת שלהם ועוד, כשהמטרה היא מתן מידע בזמן-אמת בשביל לאפשר התאמה מיידית של אסטרטגיית השיווק בטוויטר. השרות צפוי להיות מסופק חינם, ועל פיתוחו עמל צוות Trendly שנרכשה על ידי טוויטר בחודש יוני השנה.

טוב לעסקים, רע למתחרים

הופעתו של שירות ניתוח ומעקב אחרי ציוצים ופעילות בטוויטר של לקוחות קיימים או פוטנציאליים היא בעלת משמעות רבה עבור עסקים הפועלים ברשת המיקרו-בלוגים וכמובן עבור פרסומאי מדיה חברתית, שכעת יוכלו להציג בפני הלקוח נתונים מספריים שיגלמו את התמורה להשקעה בפעילות בטוויטר. לא מן הנמנע שבנוסף לגירסה החינמית של השרות שצפויה להיות נגישה לכלל משתמשי הרשת, תופיע בעתיד גם גירסה מורחבת בתשלום עבור ארגונים וחברות המספקות שרותי קידום ברשתות חברתיות עבור ארגונים שאינם מבצעים פעילות זו מתוך החברה עצמה.

הנפגעים העיקריים מהשרות הצפוי הם אתרים וחברות המספקים שרותים דומים עבור חברות וארגונים המאפשרים להם לעקוב אחרי הפעילות של המותג בטוויטר. כיום קיימים לא מעט שרותים כאלה, כמו Klout, Twitalyzer ו-Omniture, ואלו יאלצו לחדש ולשכלל את השרות שהם מציעים אם הם רוצים להתחרות בטוויטר בתחום.

טרם ידוע אם השרות ייתמך גם ב-API הפופולארי של טוויטר, מה שיאפשר גם למפתחי יישומים לנצל מידע זה ביישומיהם. אף על פי שבעבר טוויטר אפשרה גישה לרוב פונקציות הרשת גם באמצעות ה-API, יכול בהחלט להיות ששרות זה ישאר בתחום עמוד הבית של טוויטר, כחלק מהניסיון של הרשת להחזיר את המשתמשים לממשק ה-web ולהקטין את השימוש ביישומי צד שלישי לציוץ וצפיה בציוצים. כידוע, רשת המיקרו-בלוגים עומלת בתקופה האחרונה על מציאת אסטרטגיית פרסום משתלמת שתאפשר לחברה להרוויח ממיליוני החברים ברשת. עד כה, מירב הפרסום המכניס מופיע בעמוד הבית של השרות ולא ביישומי צד שלישי, מה שהוביל בין היתר ליצירת עמוד הבית החדש של טוויטר המאפשר פתיחה של תכנים מקושרים בתוך העמוד, ללא צורך ביציאה ממנו.

Avatar

אילנה ברודו

אשת המילה הכתובה וחובבת טכנולוגיה. גרפומנית, גיקית, גיימרית, בשלנית, ואפילו משוררת לעת מצוא. בימים עיתונאית רשת נעימת הליכות ובלילות לוחמת צדק דיגיטלי חסרת רחמים ובעלת לשון מושחזת היטב. לשעבר כתבת טכנולוגיה ב-ynet ו-walla!.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: