ב-twitpic רודפים אחרי אינסטגרם

שירות שיתוף התמונות הפופולארי, המזוהה כל כך עם טוויטר, יוצא לדרך עצמאית באמצעות אפליקציה חדשה. הדרך אל עיבוד ושיתוף התמונות שלכם זוכה היום לאלטרנטיבה, האם זה שווה לנטוש את אינסטגרם?

מקור: תמונת מסך מעמוד האפליקציה באייטונז, עיבוד תמונה

אחד משירותי צירוף התמונות הפופולאריים ביותר בטוויטר: Twitpic, משיק אפליקציה חדשה ל-iOS. עם למעלה מ-35 מיליון משתמשים, האם צפוי השירות להפוך למתחרה מהותי ברכישה הטרייה של פייסבוק?

תמונות, רבותיי, תמונות

במהלך השנתיים האחרונות אחת המגמות שהתעצמה ובלטה מעל היתר בטוויטר היא השימוש של ציוצים כדי לקשר תמונות. מהר מאוד קמו שירותים רבים שהציעו למשתמשים לערוך את התמונות ולהעביר אותן לשירותים רבים ואפליקציות שונות, בינהן גם היישר מהסלולרי אל הרשתות החברתיות.

הציוץ עצמו כולל את הקישור לשירות האחסון שהוקם, והוא מתקיים בזכות העובדה שהמשתמש יכול לשמור בשירות בקלות את מטמון התמונות האישי שלו, ולקשר אליו את חבריו. כך יצא ששירותים כגון Yfrog ו-Smugmug, ואפילו שירותים ותיקים יותר, כגון Photobucket ו-Flickr הציעו את שירותיהם לכל הצלמים המצייצים.

מרבית השירותים הללו התבססו על יכולתם לחבור אל יצרני אפליקציות, בין אם אלה אפליקציות צילום או אפליקציות אפקטים, כמו אינסטגרם, ולאפשר דרך האפליקציות שלהם לשתף את התמונה בשרתי האחסון הייעודיים שהקימו. תלות זאת משרתת את חלקם, אך מקבעת תלות בין הצדדים. מכאן, שיש לכל אחד מהשירותים הללו אינטרס לא רק להיות זמין דרך אפליקציות של אחרים, אלא גם לשמור לעצמו את האפשרות לצאת לדרך עצמאית.

אפליקציה לשירותכם

כעת יוצאת טוויטפיק לעצמאות. השקת האפליקציה החדשה, הזמינה להורדה עבור מכשירי iOS, מאפשרת לחברה להציע למשתמשים שירות ישיר דרך האפליקציה שלה, ללא תלות באפליקציות הנשלטות על-ידי חברות אחרות. האפליקציה של טוויטפיק מצטרפת אל רשימה ארוכה של אפליקציות צילום, אחסון והעלאה לרשתות החברתיות, כגון האפליקציה הייעודית של פליקר, אינסטגרם, ועוד רבות אחרות.

היכולת של טוויטפיק לבדל את עצמה תעמוד כעת למבחן, במיוחד אם בשלב כלשהו בהמשך הדרך מתכוונת החברה להתנתק משיתופי הפעולה שהזינו אותה עד היום, ולהתבסס על האפליקציה שלה באופן בלעדי. כיום, מציעה האפליקציה אפשרות העלאת תמונות ושיתופן ברשת, אך גם מציעה למשתמשים אפשרות להוסיף אפקטים על התמונות שלהם רגע לפני שהם משתפים את החברים בתמונה. אפשרויות אלה מגבירות את הדימיון הקיים ממילא בין טוויטפיק לבין אינסטגרם, ומעלות את השאלה הגדולה, האם בכוונת המייסדים להמשיך ולגדול, או להכין את עצמם לקראת רכישה אפשרית.

לשם השוואה, אינסטגרם נרכשה בזמן שנהנתה מ-50 מיליון משתמשים. לעומתה, טוויטפיק אמנם נמצאת מעט מאחור, עם “רק” 35 מיליון משתמשים, אך מדובר עדיין באחד השירותים הפופולאריים בטוויטר. השקת האפליקציה העצמאית אף עשויה לעזור לחברה להגדיל את החשיפה שלה, גם מעבר למצייצים הקבועים, שכבר מכירים אותה מיום הקמתה, ולהציע לקהל משתמשים חדש ורענן את שירותיה. משתמשי אנדרואיד ישמחו לשמוע, כי בכוונת החברה לשחרר את האפליקציה שלהם גם לשוק האנדרואיד במהלך החודש הקרוב.

וידאו: ריאיון עם Noah Everett, מייסד TwitPic

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: