TrenDemon: פרסום מתוחכם ברשתות החברתיות [גיקספארק]

אינטראקציית משתמשים ברשתות החברתיות, באמצעות מובילי דעה ומשתמשים מתוחכמים הופכת לקלה יותר עם TrenDemon.

מקור: יח"צ

בכל שבוע נפרסם כאן סקירת סטארטאפ אחת מתוכנית ה-Geekspark שלנו, המאפשרת לסטארטאפים צעירים לקבל חשיפה בניוזגיק ולהתקבל לתוכנית הסטארטאפים של מיקרוסופט Microsoft Bizspark. רוצים לחשוף גם את הסטארטאפ שלכם במסגרת תוכנית Geekspark ולהיכנס לתוכנית Bizspark של מיקרוסופט? הכנסו לכאן לפרטים נוספים.

שםTrenDemon

פיץ’ במשפט: איתור מובילי דעה שיוכלו להעביר את המסר שלכם לקהל.

רעיון גאוני: שימוש באנשים אחרים, מובילי דעה, כדי להעביר את המסר שלכם אל הקהל שלכם, שממילא כבר מקשיב למה שיש להם לומר.


עד לא מזמן, נטה הפרסום באינטרנט לכלול רק אלמנטים של פרסום באנרים, כתיבת טקסטים רלוונטיים והתראיינות. היום, ב-2012, אנחנו מבינים שרכיבים אלה לכשעצמם אינם מספיקים עוד. יש צורך להיכנס לעומקן ולרוחבן של הרשתות החברתיות, ולנסות לייצר עניין של המשתמשים דרכן. כמה קל זה היה יכול להיות למפרסמים, אם הם יכלו לאתר מראש, לפני תחילת כל קמפיין, מי יהיו מובילי הדעה הרלוונטיים למוצר או לשירות שהם רוצים להשיק.

איתור מובילי דעה

על הצורך הזה יכול לענות השירות של טרנדימון (Trendemon), סטארטאפ ישראלי צעיר שנוסד לפני כשנה. הפלטפורמה שפיתחה החברה עוזרת לחברות ואנשים פרטיים להעביר מסרים לציבור באמצעות דמויות מפתח ברשתות החברתיות, הרלוונטיות לקהל שאותן חברות ומובילי דעה מחפשים. כך, יכולה החברה לעזור בהעברת המסרים לקהל כמה שיותר רלוונטי ומפולח, ולעודד את האינטראקציה בין המשתתפים לבין החברות או מובילי הדעה. הפלטפורמה של טרנדימון פועלת בפייסבוק, טוויטר, לינקדאין ועוד.

תהליך הזיהוי מראש של מובילי הדעה מתבצע על-בסיס ניתוח אלגוריתמי שפיתחו בחברה. הניתוח מאפשר להעריך את הפעילות החברתית של המשתמשים השונים, לפי קריטריונים שקבעה מראש החברה. למעשה, מהניסויים שערכה החברה, הפלטפורמה עובדת גם עם משתמשים ממוצעים בפייסבוק, שלהם כ-300 עד 400 חברים, אך בעת פנייה לגורמים משמעותיים יותר, המוגדרים על-ידי החברה כמובילי דעה, היעילות מוכפלת פי כמה.

את החברה הקימו אבישי שרון, המכהן היום כמנכ”ל החברה ואורן סלמן, המשמש כ-COO ו-BizDev של החברה. בריאיון לניוזגיק סיפר אבישי שרון, כי הרעיון לחברה התחיל לפני כשנה וחצי, בעקבות תהליכי חשיבה בחברה לבניית אתרים GISight, סביב השאלה כיצד להגדיל את החשיפה של בניית אתרים. החברה החליטה לערוך תחרות לחיפוש האתר המכוער ביותר ברשת הישראלית, כשהאתר שיבחר יזכה בעצמו בעיצוב בחינם מהחברה, והאדם שהציע אותו יזכה באייפד.

וידאו: הדגמה של טרנדימון

רשת מבוססת שיחות

הקמפיין זכה לחשיפות שיא תוך זמן קצר, לאחר שיתוף על-ידי מספר מצומצם של משתמשים, לאוו דווקא מובילי דעה. הצלחת השיתוף הבהירה, שמדובר בתופעה ייחודית בתוך הרשתות החברתיות. התחלנו את המסע בתור מוצר ראשוני ב-GISight, ומשם זה התפתח וגדל לחברה בזכות עצמה. האתגר המרכזי הוא האלגוריתם האנושי, שמנסה לפצח כל הזמן את התשובה המשתנה למהי הסיבה שבגללה אנחנו משתתפים בתחרויות ומשתפים דברים. אחד הדברים שגילינו הוא שהדברים דינמיים ביותר, ומה שעובד היום לא בהכרח יעבוד מחר.

“ההבנה שלנו, היא שהרשת עברה בשנים האחרונות שינוי דרמטי מרשת מבוססת מידע, בה גוגל שולטת כי היא הציעה את הכלי החזק ביותר לאתר את המידע. הרשת של היום מבוססת שיחה, על הקשרים האנושיים ועל האינטראקציות בין האנשים והשיחות שביניהם. מותגים היום מנסים לאתר את הדרך המיטבית להתחיל שיחה, ולעודד שיחה, עם המשתמשים הקיימים והפוטנציאליים שלהם. זה אחד הדברים שאנחנו עוזרים בהם למותגים, ולמובילי הדעה עצמם. יש לנו 3 סוגי פעילויות במערכת; מסחריות, אלטרואיסטיות (לעזור לקדם ארגונים למען הקהילה), ועזרה לאנשים מתוך הקהילה”, טוען שרון.

האנשים הם המדיה

“היום האנשים הם המדיה. הם הצינורות שמאפשרים לנו להגיע לקהל רחב יותר. המערכת שלנו יודעת להסתכל על האדם, לנתח את הפרופיל של החברים שלו ולדעת לאיזה קהל פסיכוגרפי וטכנוגרפי הוא מכוון. מבחינת סדר, אנחנו קודם מחפשים את הקהילה הרלוונטית, ודרכה אנחנו מוצאים את מובילי הדעה.

קהל היעד שלנו הוא כל מי שמנהל קהילה גדולה, למשל קהילת האנשים שאוהבים מוזיקה שחורה. האנשים המובילים את הקהילה יכולים להשתמש בכלים שלנו כדי לייצר אינטראקציה בתוך הקהילה. כל הקבוצה מקבלת ערך מוסף כאשר מובילי הקהילה עושים את זה דרך המערכת שלנו. יש לנו, למשל אפשרות לתת קרדיטים – לא כסף – בתוך המערכת, כך שאנשים יכולים לצבור קרדיטים ווירטואליים וליהנות על הדרך. הקרדיטים מאפשרים למשתמשים לצבור נקודות, כסוג של משחק וירטואלי, עם דרגות וזכויות ככל שמתקדמים. לדוגמא, ראפרים שרוצים לייצר אינטראקציה עם הקהל שלהם יוכלו להשתמש במערכת שלנו”. טוען שרון.

“אנחנו מקווים שבמהלך השנה הקרובה נוכל להפעיל את המודל במספר מדינות בחו”ל. בארץ אנחנו פעילים כבר היום, והזירה של חו”ל מאתגרת לאור הגיוון שהיא מציעה. קהל היעד המרכזי שלנו הוא כל בעל קהילה שמעוניין להפעיל את הקהילה בצורה אפקטיבית יותר. המפרסמים יגיעו באופן עצמאי. הגורם שאנחנו רוצים לעזור לו הוא המשתמשים, ומובילי הקהילה שלהם” כך שרון. עד היום החברה התבססה על מימון עצמי (Bootstrapping), וכעת נמצאת במגעים לגיוס משקיעים.


Microsoft Bizspark היא תוכנית גלובלית שפותחה במטרה לסייע להצלחת סטארטאפים בשלבים המוקדמים על-ידי אספקת מספר משאבי מפתח, בזמן שהכי צריך אותם:

תוכנה – במסגרת התוכנית, תקבלו גישה מלאה למגוון הרחב של כלי הפיתוח, הפלטפורמות השונות ורשיונות לכל מוצרי מיקרוסופט לשימוש מיידי למשך 3 שנים, לצורך פיתוח וחדירה לשוק של פתרונות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, יחד עם כל ההטבות האחרות בתוכנית, מגיעות ללא תשלום.

תמיכה – התחברו לשותפים נוספים בתוכנית מרחבי העולם – חממות, משקיעים, יועצים, משרדי ממשלה וספקי הוסטינג – כולם מעורבים ומושקעים באופן שווה בתחומי החדשנות והיזמות בתחום התוכנה והאינטרנט ומציעים מגוון רחב של פתרונות שיוכלו לסייע לכם בפתרון בעיות טכנולוגיות ועסקיות.

חשיפה – מעבר לשיתוף הפעולה עם ניוזגיק, תוכנית Bizspark חושפת את הסטארטפים החברים בה לקהל רחב של משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים. כחברים בתוכנית Bizspark של מיקרוסופט, תזכו לגישה לאקו-סיסטם עשיר של עמיתים למקצוע, שותפים ומגבים משאבי תמיכה מכל העולם, אשר יסייעו לכם לגדול ולהצליח. Microsoft Bizspark זו הדרך המהירה ביותר להזניק את הסטארטאפ שלכם קדימה.

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "TrenDemon: פרסום מתוחכם ברשתות החברתיות [גיקספארק]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Lior Mazor
Guest

רעיון מעניין ביותר, מציע לשלב גם תחום ה NewMedia במוצר…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: