10 אנשי ה-Bizdev הבולטים בישראל לשנת 2014

חודש דצמבר הוא זמן מצויין לסכם את השנה החולפת והפעם החלטנו לצאת ולבדוק מיהם 10 האנשים המובילים והבולטים בתחומם. הרשימה הנוכחית מוקדשת לסמנכ׳׳לי הפיתוח העסקי הבולטים בישראל לשנת 2014

נעם ענבר ויק לאונרד עמרי נועה קו רועי אורון ינון עמרי חלמיש דרור

 

 

 

keren

 

 

 

 

סמנכ״לי פיתוח עסקי או כפי שנהוג לכנותם “Bizdev” מהווים חלק משמעותי בכל ארגון ותפקידם הוא לנווט, לשווק, להתנהל ולתור אחר שווקים פוטנציאלים ורלוונטים לחברה בה הם נמצאים. מדובר בתפקיד מגוון ואחראי הדורש סבלנות, מעט ״חוצפה ישראלית״ והמון יוזמה ואסרטיביות. קבלו את עשרת מנהלי הפיתוח העסקי המבטיחים ביותר לשנת 2014.

איך גיבשנו את הרשימה?

״בולטים״, ״הכי טובים״ – כל אלו הם מושגים בשימוש במטרה לנסות ולהבליט קבוצה מסויימת של מקצוענים הנמצאים בחוד החנית של תחומם. אבל האמת היא, מי יכול לקבוע באמת מי ״הכי טוב״? כמעט בלתי אפשרי למצוא סט של קריטריונים שחוצה מספר רב של תחומים. בשווקי הנישה זהו הניסיון, הביצוע, הגיל ומגוון רחב של גורמים משפיעים אחרים שמים לאנשים שונים את התווית ״בולטים״ בתחומם באופן הכי הוגן שאפשר. בכל זאת, כל הגורמים הללו לא צריכים למנוע מכמה אנשים מאוד מרשימים, את ההכרה הראוייה להם. אספנו בגיקטיים עשרה אנשי מקצוע שונים במספר קטגוריות, כל אחד והסיפור שעומד מאחוריו, וביקשנו מהם לספר לנו קצת על עצמם ועל נקודת המבט האישית שלהם.

בחודשים האחרונים פנינו לכל מנהל פיתוח עסקי שנקרה בדרכינו וביקשנו ממנו להעביר לנו את רשימת ה-Bizdev המוערכים ביותר על ידו. כך הגענו לרשימת מנהלי פיתוח עסקי ארוכה שהובילה לאחת נוספת וכן הלאה, עד שהגענו לבסוף לרשימה הכוללת אלפי אנשים שעוסקים בתחום בישראל.

את האנשים שהוזכרו יותר מפעם אחת ברשימות השונות סימנו וספרנו כל פעם ששמם הוזכר ברשימה אחת נוספת. לבסוף הגענו לרשימה ובה 20 שמות של אנשי ה-Bizdev אליהם פנינו באופן אישי על מנת להתרשם מהם ולבחור לבסוף את 10 הנבחרים שלנו מתוך אלו ששמם הופיע הכי הרבה פעמים ועל סמך ההתרשמות האישית שלנו מהם.

חשוב לציין: הרשימה הטרוגנית וכוללת אנשים ותיקים מאוד בתחום לצד אלו שרק הצטרפו אליו לפני מספר שנים. הקביעה נעשתה על בסיס אזכור שמם של אנשי ה-Bizdev במספר רב של רשימות שקיבלנו ולבסוף על בסיס מעבר על העבודות שהצליחו לבלוט יותר על פני היתר.

אז הנה הם, 10 אנשי ה-Bizdev הבולטים בישראל לשנת 2014 (הסדר אינו מחייב):

1. דרור שקד

דרורדרור, 47, מרכז את הפיתוח העסקי בחברת WIX הישראלית. במסגרת תפקידו אחראי על בניית ערוצי שיווק ושותפיות שמטרתם להביא משתמשים חדשים לחברה, שיתופי פעולה עם מוצרים חדשים וכן פתיחת שווקים נוספים בעולם להתרחבות החברה.

ספר קצת על החברה בה אתה עובד WIX מספקת פלטפורמה המאפשרת לכל עסק קטן להקים אתר אינטרנט מעוצב ומקצועי ללא צורך בידע כלשהו. היא הוקמה לפני כ-8 שנים ובשנה שעברה הונפקה בנאסד״ק וכיום מעסיקה מעל ל-800 עובדים.

מה זה בעצם סמנכ״ל פיתוח עסקי? תפקידו להסתכל לטווח הארוך יותר של החברה ולראות מהם המהלכים העתידיים שיכולים להביא אותה לעמידה ביעדים שנקבעו ע”י החברה. כגון שווקים חדשים, מוצרים חדשים, ערוצי שיווק חדשים וכו’.

 מה החלק הכי מהנה בתפקיד? החלק המעניין והמהנה הינו מציאת הזדמנויות שאינן האפשרויות הברורות, אלא שדורשות יצירתיות בכדי לגרום להם להצליח. מציאת נוסחאות לשיתוף פעולה בה שני הצדדים מרווחים דבר שמעלה את הסבירות לשיתוף פעולה ארוך טווח.

תן טיפ למי שרוצה להגיע לתפקיד דומה הידע הנדרש תלוי מאוד בחברה, אין ספק שנדרש להכיר את האפשרויות והמגבלות של המוצר, חייבים להכיר את השוק בו החברה פועלת בצורה טובה ובמיוחד את הטרנדים לאן השוק נע בשנים הקרובות. צריך ללמוד כיצד להקים רשת קשרים יעילה, כיצד לתחזק אותה וכיצד להשתמש בה בחוכמה.

עמרי חלמיש2. עמרי חלמיש

עמרי, 35, התמנה לסמנכ״ל פיתוח עסקי בחברת Aterdownloadf לפני כארבע שנים והיה אחראי על תקציבי פרסום מחברות תוכנה גדולות ויצירת שיתופי פעולה. לפני כשנתיים כאשר החברה נרכשה על ידי IronSource עבר להתמקד בתחום המובייל ובהרחבת הפעילות של החברה בחו״ל.

ספר קצת על החברה בה אתה עובד אירון סורס מספקת פתרונות הפצה ומוניטיזציה למפתחי אפליקציות. החברה מונה כ-500 עובדים ומחזיקה במשרדים בארה”ב, סין, אנגליה וישראל.

מה זה בעצם סמנכ״ל פיתוח עסקי? פיתוח עסקי מתמקד בפיתוח אפיקי רווח חדשים לחברה בין אם על ידי פתיחת שווקים חדשים (משרד מקומי, ערוץ מכירות) ובין אם עלי ידי קידום ופיתוח מוצרים חדשים באמצעות הפקת חומרי שיווק, קביעת מודל עסקי ובנית צוותי מכירות ותהליכים.

תן טיפ למי שרוצה להגיע לתפקיד דומה אדם שעוסק בפיתוח עסקי צריך להיות סקרן מטבעו ובעל יכולת למידה מהירה. כמובן שכישורים בין אישים והבחנה מהירה בין עיקר ותפל הם חובה למי שמוביל תהליכים חוץ חברתיים מורכבים.

פרוייקט מוצלח שהיית מעורב בו? אני מאוד גאה בהקמת המשרדים הבינלאומיים של אירון סורס. על מנת להקים אופרציה משמעותית בארצות הברית ובסין נדרשנו למצוא את את האנשים המתאימים, להכשיר אותם, לחבר אותם לעשייה בחברה ולבנות את התהליכים המתאימים. היום, אחרי הרבה שעות טיסה ומאמץ שהיה משותף להרבה אנשים, הם אחראים לחלק הארי של רווחי החברה ומאפשרים לנו להתמקד ביצור מוצרים טובים יותר.

ינון3. ינון הורביץ

ינון מנהל הפיתוח העסקי בחברת StartApp, רק בן 29 וכבר נמצא בתחום מזה 5 שנים כאשר שנתיים וחצי מתוכם בחברה הנוכחית.

ספר קצת על החברה בה אתה עובד. החברה אשר הוקמה בשנת 2010 מפתחת פלטפורמה להצגת פרסומות חכמות ואינטראקטיביות במובייל. למעלה ממאה חמישים אלף אפליקציות מובייל הטמיעו את פתרונות הפרסום של החברה אשר מציגה פרסומות לכ-300 מיליון משתמשים בחודש.

מה זה בעצם סמנכ״ל פיתוח עסקי? תפקיד הפיתוח העסקי הוא לחבר את אנשי הטכנולוגיה לשוק. להשפיע על תהליכי פיתוח המוצרים ולהוביל חדשנות. נדרשת הבנה טכנולוגית אל מול הבנה עסקית תוך בחינת הזדמנויות וסיכונים. בסופו של יום צריך להבין לעומק את צרכי הלקוח אבל בעיקר להסביר לו אילו כלים חדשים עומדים לרשותו.

מה אתה עושה בפועל? ״במסגרת התפקיד אני בעיקר נמצא בממשק מול מקבלי ההחלטות בקרב החברות המובילות בעולם בתחום הפרסום והמובייל. אני לומד ממקור ראשון על הצרכים העסקיים שלהם ומתרגם אותם לפתרונות טכנולוגיים.״

מה החלק הכי מהנה בתפקיד? ״אני הכי נהנה לגלות הזדמנויות חדשות ולהכיר אנשים חדשים ומוצרים חדשים. שלושתם מחוברים מאוד כאשר על ידי הכרת אנשים חדשים שבידם מוצרים חדשים לעיתים נפתחות הזדמנויות חדשות עבור כל החברה. החלק הכי פחות מהנה הוא לאחר לטיסות״ (אייקון כלשהו המופיע בצורת ריבוע). 

טיפ למי שרוצה להגיע לתפקיד? ״הייתי ממליץ קודם כל שהוא יאמין בעצמו, להיות קשוב לסביבה, להיות בן אדם של אנשים ולא לפחד לקפוץ למים. אני מאמין שעבודה עם לקוחות / ניהול תיקי לקוחות או מכירות היא תפקיד חיוני בדרך. להיות  all-around player –  הכוונה לראות את התמונה הגדולה ולא רק את המוצר אותו אתה משווק. צריך לדעת ששותפויות גדולות הן תהליך אשר לוקח זמן ונדרשת סבלנות רבה. הניסיון הכי חשוב הוא ניסיון עם אנשים, השתתפות בכנסים, להיות דמות מוכרת בתעשייה שלך, לבנות מערכות יחסים ארוכות טווח, כי אתה אף פעם לא יודע איך הם יעזרו לך בהמשך״.

keren4. קרן לודומירסקי-זית

קרן, נשואה ואם לשלושה נמצאת בתחום הפיתוח העסקי כבר עשר שנים ועוסקת מזה כשנה בפיתוח עסקי ושותפויות אסטרטגיות בחברת Stratasys Ltd. בוגרת משפטים מאוניברסיטת תל אביב, בעבר שימשה כיועצת משפטית של חברת Starhome ועורכת דין במשרד י. גורניצקי ושות’.

מה החברה בה את עובדת עושה? Stratasys היא חברה המציעה פתרונות הדפסת תלת מימד, הכוללים בין השאר מדפסות, חומרים, תוכנה ושירותים. החברה היא חברה ישראלית-אמריקאית ציבורית הנסחרת בנסד”ק, מועסקים בה כיום כ- 2,800 עובדים סביב העולם וברשות החברה טכנולוגיה ופתרונות מתקדמים, ערכים ויעדים איתנים ואנשים מצויינים.

איך את מגדירה את תפקידו של מנהל הפיתוח העסקי? התפקיד משתנה בין חברה לחברה, ולפי השלב בו היא נמצאת. בעיני, הדבר המקשר את תפקידי הפיתוח העסקי, הוא החשיבה העתידית והיצירתית שמאפשרת לחברה לקבל החלטות על הכיוון והיעדים שיובילו את אותה להישגים וביצועים משמעותיים ויגרמו לה להיות חברה מובילה ומצליחה בתחומה. התפקיד כולל: היכרות והבנה של השוק והשחקנים שבו, ניתוח מגמות השוק, הבנה מעמיקה של מוצרי החברה והטכנולוגיה שלה, ניתוח הזדמנויות ושיתופי פעולה אפשריים ויצירת תוכנית עסקית עבור החברה. מטרת התוכנית היא להניע את החברה בכיוונים שיובילו להגדלת הרווחיות, שמירה על המובילות הטכנולוגית והעצמת המוניטין.

ומה תפקידך בכח? לדעתי תפקיד הפיתוח העסקי בחברה הוא אחד התפקידים המרתקים ביותר במשק הישראלי והוא מאפשר למידה תמידית של ההתפתחויות בשוק, חשיבה והשפעה על הכיוונים העתידיים הכדאיים של החברה ומיפוי ויצירת השותפויות הטכנולוגיות והאסטרטגיות שיהיו משמעותיות ונכונות ביותר לחברה.

מה החלק הכי מהנה בתפקיד? אחד הדברים שאני אוהבת בתפקידי זה להיות בעמדה שמשפיעה על איך החברה משיגה מטרה זו. כל יום בחברה מציג בפני מצבי שוק דינמים ומאתגרים, אפשרויות שיתוף פעולה שונות ומעניינות וכיוונים מוצרים וטכנולוגיים חדשניים שלדעתי באמת יוכלו לשפר את החיים של כולנו. שני אלמנטים נוספים שאני אוהבת בתפקידי הם: למפות, ליזום ולייצר שותפויות עם שותפים משמעותיים טכנולוגיים ואסטרטגים, שעם הזמן מניבים פרי מהותי עבור החברה וכמו כן העבודה עם מחלקות רבות בחברה מסביב לעולם.

מה היית ממליצה למי שרוצה להיכנס לתחום? הייתי ממליצה לעשות שיעורי בית רבים על התעשייה, השחקנים שבה והכיוונים אליהן היא הולכת; לחשוב באופן יצירתי, מחוץ לקופסא, לא לחשוש להביע את החשיבה ולדעת לשכנע באופן כריזמטי. מומלץ לבוא עם ניסיון בניהול מערכות יחסים ופרויקטים עם קולגות בתוך החברה ועם קולגות בחברות חיצוניות ולהיות בעל כישורים בינאישיים גבוהים.

רועי אורון5. רועי אורון

רועי, 30, התחיל לעבוד לפני כשנתיים בחברת Tvinci עד שנרכשה לפני כחצי שנה על ידי Kaltura, בה מכהן כיום כדירקטור פיתוח עסקי.

מה בעצם קלטורה עושה? החברה הוקמה בשנת 2006 בתור פלטפורמת לאונליין וידאו המאפשרת העלכת תכנים, המרה לפורמטים מתאימים למוצרי קצה שונים, ניהול וניתוח מידע הקשור לווידאו, הפצתו לאתרים ומקומות שונות ומונטיזציה סביב פרסום ו-VOD. החברה משרתת כיום יותר מ-300,000 ארגונים וכ-100,000 מפתחים רשומים בקהילת המשתמשים לתוכן וידאו.

מה בדיוק אתה עושה בחברה במסגרת תפקידתך? מרכז העיסוק שלי הוא תחום ה-OTT / TV Everywhere, המשנה באופן דרמטי את הדרך בה אנו צורכים שירותי טלוויזיה היום (כדוגמת מוצר Yes go שהושק בעזרת Kaltura לפני קרוב לשנה). המטרה שלנו היא ראשית שמירה על מעמדנו כמובילים בשוק, בעזרת מתן פתרון טכנולוגי מקיף ללקוחות שלנו תוך זיהוי המקום אליו הולך השוק. כדי שנוכל לעשות זאת בהצלחה, עמיתי ואני עוסקים בהבנת המגמות בשוק, יצירת קשרים עם שותפים אסטרטגיים ודומינטיים בתחום בו אנו עוסקים, ופיתוח שווקים חדשים.

מה החלק הכי מהנה בתפקיד? החלק ממנו אני הכי נהנה הוא הפיכת חלומות למציאות – מהגדרת היעד ופירוט מטרות המשנה מתחיל תהליך ארוך ואף סיזיפי של ניתוח ואפיון הצרכים. התהליכים יכולים להימשך החל מחודשים בודדים ועד לשנים ארוכות. הסיפוק הגדול מגיע כאשר מוצרים שפותחו לאורך זמן רב עוד מימי Tvinci מביאים את השחקנים הגדולים ביותר בעולם לבחור בנו כספק פתרון הוידאו שלהם.

ומה פחות מהנה? כמובן שלאורך הדרך קיימות גם אכזבות, וקצוות חוט שאינם מתפתחים, אך זהו תהליך טבעי בקרב חברות ואנשים המעוניינים לחדש, לפתח ולהתפתח ללא הרף. לעיתים גם הזדמנויות שנראות אבודות עושות “קאמבק”, ואז הסיפוק גדול כפליים.

מה הטיפ שלך למי שרוצה לעסוק בתחום? כמו בתחומים רבים, אין “דרך” אחת להגיע לתפקיד שכזה. התפקיד דורש הבנה טכנולוגית ודיבור ה”שפה”,עבור ניתוח המקרים העסקיים והבנת ההיתכנות שלהם. לדעתי אין תחליף למגע עם הלקוחות, על מנת ללמוד על הצרכים והכאבים שלהם, תוך חיבור הנקודות לנקודת מבט רחבה יותר. בנוסף, על אף שהתחום נשמע “סקסי” אסור להתבלבל ויש לזכור שהדבר כולל כיתות רגליים, עבודת ״Hands on״ וניתוח מעמיק של האפשרויות השונות העומדות בפניך.

האם זכור לך סיפור מעניין במיוחד שקרה לך במסגרת התפקיד? לפני מספר חודשים וזמן קצר לאחר רכישת Tvinci ע”י Kaltura זכינו בלקוח מאוד גדול – מפעיל הטלוויזיה הגדול ביותר בגרמניה ואחד מהגדולים באירופה. העסקה הייתה פרי של טיפוח קשרים ו”דפיקה על הדלת” לאורך שנים, תוך תהליך מכירה מאומץ של קרוב לשנה. מעבר להוכחת מומחיות בהבנת השוק ובפתרון הטכנולוגי, חלק חשוב היה בבניית אמון אצל הלקוח והפיכתו לשותף, תוך יחסים בין-אישיים טובים. הסוד הוא בתצוגה של צוות רחב המנגן יחדיו היטב, איש איש ומומחיותו. הפתרון הושק בזמן מרשים וסלל את הדרך לעסקאות גדולות שיפורסמו בקרוב.

נועה קו6. נועה קורם

נועה בת 31, Bizdev ב-Kaltura לאחר שהחברה בה עבדה Tvinci נרכשה על ידי זו לפני כחצי שנה. 

על מה את אחראית במסגרת התפקיד? אני עוסקת במכירות מורכבות של פתרונות טכנולוגים בתחום המדיה והטלויזיה, יוצרת הזדמנויות חדשות בשווקים פחות פעילים (בעיקר בדרום ומזרח אירופה) וגם עובדת עם שותפים ליצירת הזדמנויות משותפות. תחום הפעילות שלי הוא OTT TV, שזה בעצם שידורי טלויזיה על גבי האינטרנט. אחרי המעבר לטלויזיה דיגיטלית, התחום עובר את מהפיכת ה-OTT ומרתק לקחת בכך חלק ולראות איך עולם הטלויזיה משתנה.

מה החלק המספק ביותר בתפקיד, ואילו רגעים פחות? התהליך של יצירת הזדמנות חדשה יכול להיות ארוך ומייגע, ממלא באנדרנלין לעיתים, ויכול להיות גם מורט עצבים. עבור אנשים שנהנים מתחרויות (כמוני) לזכות בהזדמנות שעבדת עליה קשה זו חוויה מאד מספקת. מצד שני, להפסיד יכול להיות מאד מתסכל. לפני שנה וחצי הפסדתי את העסקה הגדולה הראשונה שעבדתי עליה אחרי תהליך ארוך של כמה חודשים. התסכול הגדול מההפסד לא מנע ממני להמשיך ולנסות לזכות בעסקה מחדש בהמשך הדרך, ולחפש דרכים יצירתיות לאיך אנחנו יכולים ליצור ערך עבור אותה החברה. לאחרונה, הנסיונות הצליחו ובימים אלה ממש אנחנו מתחילים את תהליך השקת המוצר עם אותה החברה. הנצחון אפילו יותר מתוק במקרים כאלה.

אילו כישורים דרושים לאלו שרוצים להיכנס לתפקיד? כישורים שדרושים לפיתוח עסקי מערבים ידע פיננסי, משפטי, כריזמה ויצירתיות. קשה להצביע על חוג מסוים באוניברסיטה שמכין לתפקיד. לא מדובר במסלול ברור כמו הנדסה או רפואה. אני חושבת שטוב להגיע עם רקע יחסית מגוון, אחרי תפקיד אחד או שניים בתחום דומה (כמו למשל, אנליזה, מכירות או שיווק) כדי לוודא שיוצקים מספיק תוכן לתפקיד. מצד שני, גם מפתח טכנולוגי עם ראש טוב לעסקים יכול להיות מנהל פיתוח עסקי מצוין, כך שאין אף נוסחת קסם.

מסר לאומה? אני מכירה מעט נשים בתחום הפיתוח העסקי. אני חושבת שנשים נמנעות מהתחום, שלעיתים ממותג כגברי, אולי בגלל הסטריאוטיפ הדורסני של מכירות ואולי מחשש משגרת נסיעות לחו”ל בתדירות גבוהה. מנסיוני, לנשים יש יתרון ברור על גברים בתחום – מפני שיש כל כך מעט נשים, קל יותר להתבלט וליצור רושם, שזה יתרון עצום למי שתפקידו ליצור הזדמנויות חדשות.

עמרי7. עמרי יעקובוביץ׳

עמרי, 29, בוגר תואר ראשון במשפטים וחשבונאות מאוניברסיטת תל-אביב ומנטור בתוכנית הבוגרים של רקאנטי בפקולטה לניהול. בתחום כבר חמש שנים, לפני כשנתיים הצטרף כחבר בצוות המייסד של Commerce Sciences וכיום מנהל השיווק והפיתוח העסקי.
במה החברה עוסקת? חזונה של Commerce Sciences הינו לאפשר לכל אתר אינטרנט להיות אישי ומותאם לכל גולש וצרכיו והינה הראשונה להציע לאתרים בכל גודל ומכל סוג (קניות, תיירות, SaaS וכו’) פלטפורמה מתקדמת לפרסונליזציה המאפשרת להם להגדיל מכירות ולשפר החוויה באתר. הפלטפורמה מתאימה דינאמית את האתר לכל גולש בזמן אמת, על בסיס ניתוח של 40 פרמטרים התנהגותיים שונים, כך שהחוויה אישית יותר ויוצרת ערך משמעותי למבקרים.

איך היית מגדיר את תפקידו של מנהל פיתוח עסקי? איש הפיתוח העסקי הינו החלוץ של החברה, תפקידו להביא אותה לגידול בפקטור 10X על-ידי בניית אפיקים חדשים. לאיש הפיתוח העסקי האולטימטיבי רצוי שיהיו שני כוחות-על עיקריים: הבנה אסטרטגית של השוק ויכולות בינאישיות פנומנליות – שמתבטאות ביצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים, בגיוס לקוחות חדשים ובפתיחת צירים חדשים עבור החברה.

מה החלק הכי מהנה בתפקיד? אני מאוד נהנה מעבודה בתנאי אי-ודאות ומתהליך יצירת הקשרים האישיים עם אנשים מעניינים מתחומים שונים, וכמובן מהתוצאות העסקיות וההכנסות שהצוות שלי מייצר עבור החברה. הרבה אנשים תופסים את תפקיד הפיתוח העסקי כדינאמי שכולל המון פגישות, ארוחות צהריים, טיסות לחו”ל וכו’. למרות שכל זה נכון, חלק גדול מהתפקיד מתבצע הלכה למעשה מול המחשב. שעות על גבי שעות – במחקר ובניתוח תוצאות, בקריאה ושליחת אי-מיילים ובמצגות אונליין, מאחר וחלק לא קטן מהקשרים שנוצרים הם וירטואליים לחלוטין.

מה הטיפ שלך למי שרוצה להיכנס לתחום? כשאני מראיין מועמדים שיצטרפו אלינו לחברה, הניסיון הרלוונטי הקודם יכול כמובן לעזור, אבל חשוב מכך התכונות האישיותיות של האדם שיושב מולי. זה לא משנה אם הוא או היא למדו פילוסופיה או מנהל עסקים, אלא חשוב לי לראות שהמועמד אוהב ליזום ולהפוך כל רעיון למציאות.

יש סיפור שאני אוהב על מאט ון הורן, אחד ממנהלי הפיתוח העסקי הנחשבים בעמק הסיליקון. כדי לקבל את אחת ההזדמנויות הראשונות שלו הוא הלך וסגר עסקה מאוד גדולה בשם החברה שעדיין לא התקבל לעבוד בה. הוא בא עם העסקה למנכ”ל וכך קיבל את ההזדמנות הגדולה שלו. חוצפה “ישראלית” והמון תושייה בהחלט יכולים לעזור.

ספר על אירוע משמעותי שקרה לך במסגרת התפקיד. היום הראשון שלי בעבודה היה בשיקגו, חודשים ספורים לפני ההשקה של גרסת הבטא, הגענו לכנס ה-Internet Retailer, הגדול ביותר בארה”ב בתחום המסחר האלקטרוני ומושך אליו מעל עשרת אלפים משתתפים. בכל ערב, לאחר שהכנס הרשמי הסתיים התקיימו אירועים וקוקטיילים לנטוורקינג. זו הייתה הזדמנות מצויינת לייצר “לידים” נוספים בצורה יותר נינוחה. אחד האירועים התרחש על ספינה גדולה בת שלושה סיפונים אשר היו עליה הרבה אנשים רלוונטיים עבורינו, “קהל שבוי” לשעה הקרובה. גיליתי בקומה התחתונה פסנתר והחלטתי שכדי לקבץ את כולם ולהתחבר אתחיל לנגן. עם שירה משותפת ולא מעט אלכוהול שאביב רווח (המנכ״ל) הגיש לכולנו, מהר מאוד התקבצו סביבנו רוב האנשים, הקרח נשבר והפכתי ל”איש הפסנתר”. כתוצאה מכך, הצגנו דמו לעשרות אנשים רלוונטיים ורובם הפכו ללקוחות עם סיום הכנס.

 לאונרד8. לאונרד פרנקל

לאונרד, 34, ראש תחום הפיתוח העסקי בפלאריום, חברת משחקים המפתחת משחקי Hard Core הגדולה ביותר בפייסבוק. לפני כן ניהל במשך שלוש שנים סטארטאפ בתחום הפוקר.

מה תפקידו של מנהל פיתוח עסקי? מנהל פיתוח עסקי הוא בראש ובראשונה תפקיד יזמי המאפשר לסלול דרכים חדשות ומעניינות להשגת מטרות החברה ולהגדרת מטרות חדשות. בעזרת קשר רציף עם התעשיה, רגישות למציאת הזדמנויות והכרת החברה על כל יתרונותיה, ניתן למנף את נקודות הכוח של החברה כדי להצמיח אותה בכיוונים חדשים.

מה החלק הכי מגניב בתפקיד? משחקים זה באמת תחום ייחודי, אחד הדברים שאני הכי נהנה מהם בתפקיד זה ההזדמנות לפגוש את החברות והאנשים שפיתחו את המשחקים שאני אוהב. פגשתי את הצוות ב-Blizzard שעבד על Hearth Stone ואת מנכ”ל Atari וילידי שנות ה-70 יבינו למה זה ריגש אותי ממש. אחד האתגרים בתפקיד זה הצורך באורך נשימה, רוב העסקאות שנסגרות לוקחות חודשים רבים. תהליך כזה מצריך תכנון מוקדם וקביעת יעדים ברורים מצד אחד ויכולת תמרון למצבים משתנים מצד שני. אופטימיות פה, ובהרבה דברים אחרים, יכולה לעזור.

טיפ למי שרוצה להיכנס לתחום? קודם כל צריך תשוקה, כמו כל דבר בחיים, צריך רצון ללמוד ולהתפתח, סקרנות וחשיבה יצירתית. בפיתוח עסקי צריך המון הקשבה. הקשבה לשוק, הקשבה לצרכי החברה והיכולות הטמונות בה. אני ממליץ למי שחושב ללכת בדרך הזו להכניס לעצמו רכיב חשיבתי של “איך אפשר לשפר/לעשות את זה טוב יותר”, זה בסיס לכל חשיבה יצירתית ויזמית. וגם, תתחילו לתרגל רישות עסקי או בעברית פחות צחה, נטוורקינג. הכוח שלכם כאנשים מכפיל את עצמו כשאתם עובדים עם אחרים, קולגות או מתחרים וכל אדם שתעזרו לו היום ומחר, ישמח לבוא לעזרתכם בהמשך הדרך. (לביישנים מביניכם, הסרטונים של זיו מנדל הם מדריכים מצוינים, חפשו אותם).

מסר אופטימי לאומה? אין מסלול אחד בלבד שמוביל לפיתוח העסקי, אתם יכולים להגיע לתחום מתוך תארים וניסיונות תעסוקתיים מגוונים ביותר. אנחנו חיים בתקופה מיוחדת, יש היום אמצעי תקשורת רבים והזדמנויות רבות עוד יותר להכיר ולחבור לאנשים אחרים. דברו עם אנשים על מה שהם עושים, על מה שאתם עושים ובכלל על עסקים, החברה שלנו פתוחה לרעיונות טובים ושיתופי פעולה יפגשו אתכם במקומות הכי לא צפויים.

ויק9. ויק בוארון

ויק, 29, מגדיר עצמו כ״ערס חנון״ עובד בחברת טאבטייל מזה כשנה וחצי נמצא בתחום העסקי כבר 8 שנים.

ספר קצת על החברה בה אתה עובד. טאבטייל הינה חברות מובייל המתמחה בפיתוח משחקים לקהל הרחב עם הצלחה מסחררת בעולם הילדים. לחברה נכון להיום יותר מ-30 מיליון משתמשים קבועים. לאחרונה החברה עברה את ה-500 מיליון ההורדות.

מה אתה עושה במסגרת התפקיד? אני אחראי על פיתוח עסקי לרבות מיזוגים ורכישות, הזדמנויות עסקיות, ניתוח שוק ומתחרים, קשרים עם חנויות (אפל), תכניות אסטרטגיות ומנהל סטודיו בישראל לפיתוח משחקים עם זמן פיתוח של עד 3 חודשים.
איזה ניסיון צריך לצבור כדי להיות ״טוב״ בתחום? מה צריך ללמוד? קשה לי להציע נוסחא מדויקת. צריך תקשורת בין אישית טובה, אמונה בכוונותיך, יכולות משא ומתן, הכרה של החברה והפונקציות שלה. בכל חברה שעבדתי בה שאלתי את עצמי את אותה שאלה – איך אני הייתי רוצה לראות את החברה בעוד כמה שנים ואיך אפשר להגיע לשם. על מנת לעשות את עבודתך נכון צריך לדעת ולהתחשב ב DNA של החברה ומה יכול להביא אותה לאותו מקום.
ספר על אירוע משמעותי שקרה לך במסגרת העבודה. לאחר משא ומתן ארוך עם חברה סינית וממש לקראת סיום של התהליך קיבלנו הודעה מהבעלים שאין כוונה להמשיך את התהליך. בשונה מפעמים קודמות, הפעם העברתי את ההודעה למנכ”ל החברה…לאור ההודעה הוא הקדיש לי את השיר, Passenger – Let Her Go שהפך לשיר שליווה אותי כל בוקר במשרד עד לאותו רגע שהעסקה נסגרה (מיותר לומר שבאותם תנאים) את השיר שהקדשתי לו אשמור לעצמי :)

נעם ענבר10. נעם ענבר

נעם, בת 31, חיה ונושמת טכנולוגיה ובמיוחד מוצרי B2B מסובכים שמשתמשים בטכנולוגיה כדי לפתור בעיות חשובות. עובדת בתפקידי שיווק ופיתוח עסקי כעשור ובחודשים האחרונים סמנכ”לית פיתוח עסקי ב-Forter.

ספרי קצת על החברה בה את עובדת. Forter עושה ל-Fraud את מה  ש- Gmail עשתה לספאם: היא הופכת אותו ללא רלוונטי. אנחנו מספקים בעצם פלטפורמת קבלת החלטות (Decision as a Service™) אוטומטית בזמן אמת שמאחוריה עומד שילוב של טכנולוגייה מאוד חזקה עם ניתוחים התנהגותיים ומודלים שפותחו על ידי מיטב המוחות בארץ (ויש שיאמרו בעולם…). המטרה הסופית היא לסייע לסוחר לצמוח, להיכנס לשווקים חדשים, לשפר את חווית המשתמש ואת שירות הלקוחות – ומהאסטרטגיה הזו נגזרים מהלכי הפיתוח העסקי והשותפויות  אליהם אנו מכוונים.

הגדירי את תפקיד מנהל הפיתוח העסקי כפי שאת רואה אותו בעיניך. התחלתי את הקריירה שלי בתחום השיווק ובהתחלה הייתה לי סלידה מפיתוח עסקי כי הרבה אנשים נוטים לבלבל את זה עם מכירות. פיתוח עסקי הוא אחד המקצועות הכי מגוונים שקיימים מפני שבניגוד לשיווק או מכירות שהם תחומים עם הגדרה מאוד ברורה, פיתוח עסקי מוגדר אחרת בכל מקום. יש ארגונים רבים שמסתכלים על הפונקציה הזו כמישהו שסוגר עסקאות עם ערוצי הפצה ואני חושבת שזה פספוס מוחלט של כל הרעיון של פיתוח עסקי. מבחינתי מדובר במקצוע מאוד מולטידיסיפלינרי. איש פיתוח עסקי טוב צריך להיות אחד שמסוגל להסתכל על התמונה הכוללת ולראות צעד אחד קדימה. הוא חייב לנשום את המוצר ולהכיר את הטכנולוגיה ברמה עמוקה, להבין את הצרכים של השוק ולדעת לאתר איפה יש וואקום ומתי כדאי או לא כדאי לנסות למלא אותו, ובאיזה מחיר. פיתוח עסקי בשבילי זה לחיות את ה -ecosystem, להכיר את המתחרים ולבנות את המהלכים המוצריים והעסקיים שייצרו את הצמיחה העתידית. כמובן שהשלב הבא הוא לאתר את השותפים הנכונים ביותר ולבנות איתם מערכת יחסים שזה אחד הדברים הכי מהנים במקצוע.

ומה מזה את עושה בחברה בה את נמצאת היום? האמת שאפשר להגיד שכמעט את הכל. בניתי את הקריירה שלי בצורה מאוד מתוכננת ואני מאוד נהנת מזה שיוצא לי לשלב היום את המיומנויות שצברתי לאורך השנים ולעשות תפקיד שיש בו מנעד רחב של אתגרים.

מה היית ממליצה למי שרוצה להגיע לתפקיד פיתוח עסקי בחברה? התואר הראשון שלי הוא בקולנוע אז אני לא האדם המתאים להמלצות בנוגע להשכלה פורמאלית (סמיילי). תפקידי פיתוח עסקי בחברות גלובאליות דורשים הרבה טיסות לחו”ל וזה דבר שיש לו מחיר אז מי שנכנסת לתחום צריכה לחשוב אם זה באמת הכיוון שהיא רוצה כי זה לא תמיד פשוט, צריך מאוד לאהוב את זה. התפישה שלי היא שמדובר בתפקיד מולטי דיסציפלינארי ולכן הייתי ממליצה להיכנס לתפקיד פיתוח עסקי אחרי שניים שלושה תפקידים בתחום אחר. אני אישית הרגשתי שהחיבור עם שיווק הוא מאוד טבעי והוליסטי, ונותן באלאנס טוב בין אנליטיות שנדרשת לניתוח של השוק וההזדמנויות לבין היצירתיות שהיא מבחינתי המרכיב שעושה את ההבדל.

מסר אופטימי לאומה? בספר The Hard Thing about Hard Things  בן הורביץ מדבר על ההבדל בין מנהלים בחברות גדולות, שמשקיעים את זמנם בסינון בקשות נכנסות לשיתופי פעולה, למנהלים בחברות סטארטאפ שאם הם לא ייזמו את שיתופי הפעולה בעצמם כלום לא יקרה. אני חושבת שזו נקודה מצויינת. התכונה העיקרית שחייבת להיות לאיש פיתוח עסקי טוב, ובעיקר בחברת סטארט אפ היא יוזמה, וזה הרבה יותר קשה ממה שזה נשמע. כי קורה שקמים בלי מוטיבציה, אחרי מהלך שלא הצליח או אחרי יום רע, ועדיין צריך לשמור על רמת אנרגיה גבוהה ולהמציא את עצמך כל יום מחדש. זו אחריות מאוד גדולה וזה משהו שחשוב לזכור.

new gaa

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

11 תגובות על "10 אנשי ה-Bizdev הבולטים בישראל לשנת 2014"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אודליה
Guest

למה רק אם זה אשה מפרסמים את המצב המשפחתי שלה? את מי זה מענין כמה ילדים יש לה?

Reut
Guest

אכן נשמע כמו כתבת PR מוזמנת — זילזול באינטלגציה של האנשים
אולי תתחילו להביא כתבות על הייטק וטכנולוגיות חדשות …וחברות חדשות שאין להם כסף לשלם על PR

יאללה
Guest

כל הכתבות של גיקטיים הם חובבניות, אבל כתבות “עשרת הבלה בלה הכי טובים כרגע” הם תחתית החבית. פשוט במה לחברים של הכתבים. בסדר הבנו. שום קשר למציאות העסקית בארץ…

not omri
Guest

“פיתוח עסקי מתמקד בפיתוח אפיקי רווח חדשים לחברה”… אין לו מושג מה קורה ואיך. ידוע מי סוגר עסקאות באפטר ובאיירון. הוא מכין קפה טוב

Yotam
Guest

כתבת PR ילדותית. BD ? לא מרגיש לי שהאנשים האלו יודעים בכלל מה זה ביזנס. מגוחך

ביי הילה
Guest

תפסיקו כבר עם הכתבות פח אשפה האלו, זה נראה רע ולא מעניין אף אחד חוץ מהמכותבים.
וואלה עד עכשיו באמת אהבתי את האתר שלכם, חובבני אמנם אבל לפחות עד כה לא ליקקתם שום חריצים. תפטרו את הילה הזאת כבר.

שמוליק
Guest

שכחתם את התכונה הכי חשובה בתפקיד:
יכולת לוותר על המשפחה ועל החיים האישיים שלך בכלל ובכלל כל מה שקשור לעבדות מודרנית ורדיפת בצע..

להיות וורקוהוליק ובכלל

ארז
Guest

כתבה מעניינת.
הרבה יותר מועיל לקרוא ראיונות עם מי שתכל׳ס עושה את העבודה ולא רק מגדיר תפקידים.
נחמד לראות שאפשר להגיע לתפקידים מאתגרים כאלו ממגוון תחומים ולא רק במסלול מובנה וספציפי.

מרי
Guest

קצת קשה ליצור עניין בכתבות בסגנון של “10 האנשים ש…” אבל בכל זאת- אם הכתבה הייתה מעניקה קצת ערך מוסף לגולש- מכוונת יותר להצלחה בתחום ולטיפים מועילים היא הייתה יוצרת קצת יותר עניין לדעתי, ברגע שמרחיבים על דברים כגון רקע אישי ו”מסר לאומה” הקורא יכול ללכת לאיבוד

בצ
Guest

חלמיש!
איזה תותח, גם בסוג’וד היית תותח!

בהצלחה בנאדם

shani
Guest

וואו איזה מצעד של עליבות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: