היזמים כבר לא ממהרים לאקזיט, מעדיפים להיות היוניקורן הבא בישראל

ממחקר שערכו קרנות ההשקעה The Time ו-First Time עלה בין היתר כי ישראל מייצרת חדי קרן בקצב עולה: 12 חברות הן בעלות שווי של יותר ממיליארד דולר כל אחת. כמו כן, ישראל היא כבר לא אומת ההימורים והפורנו

חדי הקרן, מקור: The Time/First Time

קרנות ההשקעה thetime ו-First time מציגות דוח על תעשיית האינטרנט הישראלית והעולמית המתבסס על מחקר כמותי ואיכותני בשילוב ממצאי מחקרים שפורסמו על ידי גופים מובילים ומאמרים אקדמאיים. אחד הממצאים אליו הגיעו במחקר נוגע לכך שניתן למנות כיום כ-24 חברות אינטרנט ישראליות בעלות הכנסות של למעלה מ-100 מיליון דולר. לצורך השוואה, במחקר הקודם שערכו הקרנות בשנת 2014 המספר עמד על 15 בלבד. נתון זה הופך את ישראל לא רק ל”אומת החדשנות והסטארטאפים”, אלא גם לאומת ביצוע וחברות בשלות.

כמו כן, תעשיית האינטרנט הישראלית מייצרת יוניקורנים (חדי קרן) בקצב עולה, והגיעה השנה ל-12 חברות עם שווי של יותר ממיליארד דולר כל אחת, ובשווי מצרפי של יותר מ-47 מיליארד דולר. למעשה, ישראל הפכה השנה למדינה עם השיעור הגבוה ביותר בעולם של ‘יוניקורנים’ ביחס לגודל האוכלוסייה. מה שללא ספק תרם לנתון זה הוא שינוי במגמה בקרב יזמים ישראלים, שכבר לאו דווקא ממהרים לאקזיט הבא, אלא מעדיפים להקים חברה גדולה, גלובאלית ורווחית.

יותר מ-23 סבבי השקעה של יותר מ-50 מיליון

אילן שילוח, שעומד בראש הקרנות דה טיים ופירסט טיים, אומר כי המחקר מצביע על אינדיקציה נוספת המעידה על התבגרות התעשייה: על-פי המחקר בוצעו יותר מ-23 סבבי השקעה של יותר מ-50 מיליון דולר בחברות החל מ-2016. מדובר במספר שיא של פי 4 מהתקופה המקבילה במחקר הקודם שבוצע ב-2014. לדברי שילוח, קיימת גם תנופה משמעותית בישראל של הקמת קרנות הון-סיכון ייעודיות להשקעה בשלבי צמיחה מתקדמים. לא מעט מהנתונים הללו מתחברים ומתיישבים עם הדו”ח החצי שנתי שפרסמנו בחודש יולי האחרון.

מקור: The Time/First Time

נתונים מעניינים נוספים שעלו בדוח הם העובדה שישנן כיום למעלה מ-100 חברות אינטרנט פרטיות עם הכנסות שנתיות של 10 מיליון דולר או יותר (עלייה של 28% בהשוואה ל-2014) ובשבעת הרבעונים האחרונים סטארטאפים ישראלים גייסו סך כולל של 10.5 מיליארד דולר. בדוח של The Time מ-2012, עלה כי 70% מהחברות הגדולות (עם רווחים של למעלה מ-100 מיליון דולר) פעלו במה שנקרא ‘האיזורים האפורים’ של התעשייה. בדו”ח מ-2014 נתון זה התאזן מעט, ואילו כיום רק 12% מחברות האינטרנט הגדולות משתייכות לתחום האפור.

ומה קורה בעולם?

בשנה האחרונה השימוש בנייד צמח בצורה משמעותית עד כי השימוש בדסקטופ הפך לנישתי. לפני מספר שנים קהילת ההיי-טק תבעה את המונח Mobile First, ואילו היום הגענו לשלב של Mobile Only. כתוצאה מכך הוצאות הפרסום הדיגיטלי במובייל ב-2017 הן 140 מיליארד דולר והן מהוות 63% מכלל הוצאות הפרסום הדיגיטלי. בשנת 2020 צפויות הוצאות הפרסום במובייל לצמוח ל-90% מכלל הוצאות הפרסום הדיגיטלי.

גם תחום המסחר המקוון ממשיך לפרוח, בעוד שתעשיית הקמעונאות ‘הפיזית’ לאט לאט נעלמת. בשנת 2017, בפעם הראשונה בהיסטוריה, המסחר המקוון ‘בלע’ את צמיחתו של עולם הקמעונאות והביא אותו לקיפאון, מה שהוביל לחברות ורשתות רבות לפשוט את הרגל. סתם כדי שתדעו, בעוד אמזון מגרדת שווי שוק של טריליון דולר, שוויו של כלל שוק הקמעונאות האמריקאי הוא 1.6 טריליון דולר.


הדוח המלא

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

9 תגובות על "היזמים כבר לא ממהרים לאקזיט, מעדיפים להיות היוניקורן הבא בישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
June
Guest

Houzz לא חברה ישראלית

ohad
Guest

צודק וגם לא magic leap

Tsur
Guest

וגם חברת WeWork היא לא חברה ישראלית. היא גם לא חברת אינטנט

קומת קרקע
Guest

הכתבים בgeektime נמצאים בהזיה עמוקה
החליטו על דעת עצמם “לגייר” כמה חברות ולצעוק שהנה פתאום המשקיעים בארץ שינו מגמה
אם כבר לפנטז אז עדיף ש”יגיירו” את פייסבוק גוגל ואמזון( כי כולנו יהודים )
חוץ מזה שלא בטוח שחברה שמגייסת מיליארד ואין לה עדיין מוצר נחשבת ל”חד קרן( magic-leap )
בקיצור – בולשיט, הישראלים עדיין מחפשים אקזיט מהיר בדרך לפנטהוז הנכסף בתל אביב

ohad
Guest

“אמזון מגרדת שווי שוק של טריליון דולר, שוויו של כלל שוק הקמעונאות האמריקאי הוא 1.6 טריליון דולר.”

שווי אמזון כולל בתוכו גם את aws שהוא המנוע העיקרי של אמזון בשנים האחרונות
לכן זה השוואה בן תפוחים לתפוזים.
מה גם שבשוק הקמעונאי wallmart אכן מוערכת – בצדק – הרבה פחות מאמזון, אבל מוכרת פי כמה מאמזון.

ניר
Guest

אני רק אוסיף שאמזון נכון להיום שווה 464 מליארד דולר, אין חברה בעולם ששוה טריליון דולר אפל היא החברה ששווה הכי הרבה וגם היא שווה “רק” כ 800 מליארד דולר

רובי סטארט
Guest

AWS מהווה נתח קטן מאוד ממכירות אמאזון (7-10%) בניגוד לשורת הרווחים שם הוא הגורם העיקרי לרווח.
כמו שכתבו למטה – אין שום חברה עם שווי שוק של טריליון דולר.

אנג\'ל
Guest

זה דוח הזוי. חברות נבחרות אקלקטית, 50% מהן לא ישראליות, אחרות לא מופיעות. פילוחים גסים וחסרי משמעות.
בקיצור, זה טוב ליחסי ציבור במאקו, אני מציע לבסס השקעות על ניתוחים מקצועיים יותר.

אמין
Guest

Invest.com הפסידה 25 מיליון בשנתיים, והרוויחה אולי חצי מיליון, מאיפה הבאתם שהיא הרוויחה 50 מיליון?! דוח לא אמין

wpDiscuz

תגיות לכתבה: