כך תמות סנאפצ׳ט, שלב אחר שלב [טור אורח]

לצוקברג אין באמת מה לחשוש מסנאפצ׳ט. לא עוד

snapchat

מאת דביר בר

כדי להבין את המהלך האחרון של פייסבוק שהשיקה את תת האפליקציה ״Stories״ באינסטגרם, תוך מטרה ברורה – לתת מכה אנושה לסנאפצ׳אט, צריך ללכת אחורה 8 שנים וחצי. ב-1 בפברואר 2008 פרסמה מיקרוסופט הודעה לבורסה לפיה היא הגישה הצעה לרכוש את אתר yahoo בסכום של 44.6 מיליארד דולר, 62 אחוזים יותר מהשווי בה נסחרה המניה של יאהו באותה העת. שנתיים וחצי מאוחר יותר, סרבה יאהו להצעתה של גוגל לרכוש אותה לפי שווי של 14 מיליארד דולר. איך זה נגמר בסוף כולם יודעים כשלפני פחות מחודש נמכרה יאהו לוריזון תמורת סכום כמעט מעליב של 5 מיליארד דולר כשהמטרה היא ברורה: ליאהו דאטה בייס השווה בדיוק את הסכום הזה ועם כל הכבוד לעובדה שיאהו הפכה לבדיחה המהלכת של עמק הסיליקון, במותה היא מחזיקה עדיין בכמיליארד משתמשים פעילים מדי חודש בשלל מוצריה המיושנים.

סירבה לצוקרברג שהפך אובססיבי לגביה

נחזור לעניין שלשמו התכנסנו: הסירוב של סנאפצ׳ט להמכר לפייסבוק בנובמבר 2013 תמורת סכום העומד על 3 מיליארד דולר, הכעיסה את צוקרברג מאד. בסנאפצ׳ט זיהו את מגמת עליית המשתמשים (שתיכף נתמקד גם בה) וחשבו שהם שווים יותר – הרבה יותר, לפחות 2 ספרות במיליארדים. צוקרברג שלח אותם לכל הרוחות ורכש בחודש מרץ האחרון את MSQRD תמורת סכום המוערך בכ-200 מיליון דולר, בדיעבד, ועם השקת Stories, הכל מובן. אם אינך יכול לקנות אותם – שכפל אותם.

כבר עכשיו, ימים ספורים אחרי השקת Stories, ישנם גורמים המעריכים כי כמות ה׳סנאפצים׳ המועלית לרשת האינסטגרם עקפה את זו של סנאפצ׳ט מסיבה אחת פשוטה: לאינסטגרם 500 מיליון משתמשים, וכשפייסבוק רוצה לדחוף משהו – היא עושה את זה בכל הכח ולא לוקחת שבויים.

במהלך האחרון של פייסבוק היא למעשה יצרה את ארון הקבורה של סנאפצ׳ט. צריך להבין שאחרי שהוברר שפייסבוק לא תקנה אותה, אף אחד אחר לא יקנה אותה, אין רשת חברתית שמתחרה באמת מול פייסבוק ותציע הצעה מתחרה כלשהי ובסנאפצ׳אט יבינו בשלב כזה או אחר ששעון החול עד לסיום ההייפ כבר פועל והוא פועל מהר.

אבל עוד לפני שאנחנו (נו טוב, אני) רצים להספיד את סנאפצ׳ט כאיזו בוננזה כלכלית שיכלה להפוך למטאור, חשוב ונכון יהיה לומר את האמת: היא מעולם לא היתה כזו. ההצעה של פייסבוק לרכוש אותה ב-3 מיליארד דולר היתה הרבה מעבר לשווי האמיתי שלה. לאפליקציה יש בסך הכל 100 מיליון משתמשים שהורידו אותה באנדרואיד ועוד כ-150 מיליון (על פי ההערכות) באייפון. מספרים שכאלה כבר מזמן לא נחשבים לבוננזה בעולם האפליקציות שבו לפייסבוק יש 1.7 מיליארד משתמשים פעילים, ולוואטסאפ קצת יותר ממיליארד.

כשמדברים על אפליקציות עם 200-300 מיליון משתמשים, מזכירים בדר״כ אפליקציות כמו Waze ובהקשרים פחות מחמיאים, גם את טוויטר שהגיעה לתקרת הזכוכית שלה והיתה מתה (סליחה על הצרפתית שלי) שמישהו יקנה אותה ויגאל אותה מיסוריהם של ברנז׳ה עיתונאית מעיקה. מעיקה אפילו יותר מאפליקציית פוקימון שגם היא לא עברה וכנראה לא תעבור את רף אפליקציות הביניים שידחקו ברגע שיצוץ הגימיק הבא וכן, פוקימון גו וסנאפצ׳ט הם גימיקים.

סנאפצ׳אט חידד את ההבדל בין פייסבוק כחברה לבין פייסבוק כפלטפורמה. האחרונה מאבדת אחיזה אצל הצעירים אבל הראשונה מחזיקה בהם באמצעות האינסטגרם ועכשיו מאריכה את זמן השימוש שלהם על חשבון סנאפצ’ט.

מאחר ואני אוהב לסיים מאמרים בפן חיובי, אנסה לסכם במשפט במה תרמו להיסטוריה סנאפצ׳ט ופוקימון. הן הצליחו לבדל בין צעירים למבוגרים. אם עד הופעתן היו בפייסבוק, אינסטגרם ווואטסאפ בני כל הגילאים, הרי שהפעם מצאו עצמם אפילו בני 40 מחוץ ללופ. השפה שהביאה איתה סנאפצ׳ט והאילוץ הפיזי שהביאה איתה פוקימון, לא מיועדים לבוגרים ומבוגרים ולסתם צנונים ובטח ובטח גרמו לרבבות שעוסקים במדיה חברתית בארץ ובעולם לפרנסתם, לדפוק את הראש בקיר מאחר ואלו, היושבים בין מנורת נאון לשטיח מקיר לקיר, לא הבינו וידעו כיצד לתת מענה משרדי לטרפת התקשורתית ולבאז שנוצר סביב אפליקציות הצעירים החדשות הללו. אז בנתיים אפשר להשמיע צפירת הרגעה, הפתרון הזמני של אינסטגרם אכן נותן מענה ראוי לנושא הסנאפים אבל גם במשרדים הכאילו מגניבים של פייסבוק בעמק הסיליקון יודעים דבר אחד: הלהיט הבא שיסחוף את הצעירים ממנה ואולי הפעם בלי לחזור הביתה – נמצא ממש מעבר לפינה.

הכותב הינו בעל סוכנות הסושיאל מדיה, Double spread

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

13 Comments on "כך תמות סנאפצ׳ט, שלב אחר שלב [טור אורח]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
יוסי
Guest

יש עוד משהו מאוד חשוב שצריך לציין בדברים האלה.
הפרסומות המופיעות בסנאפצ’ט הן פרסומות שמיועדות בעיקר לבראנדינג בגלל שאנשים בני 40 לא נמצאים שם
בפועל אנשים גם בני 25 לא נמצאים שם
ולכן יש שם רק נוער
לנוער אין כסף – ולכן חלק מאוד גדול מהפרסומות איננו רלוונטי לו.

חשוב לזכור שאלה הן מלחמות ההווה – ולכן גם סנאפצ’ט תפתח חזית כזו או אחרת.

בכל מקרה, כמו האפליקציה האגדית ( לא באמת) DRAW SOMETHING הכל עובד בצורה טרנדית.

רק צריך לדעת לנצל את זה נכון.

מישהו
Guest

לנוער אין כסף, אבל יש לו כוח שכנוע מדהים שמשכנע בעיקר את מי שיש לו כסף, ההורים. מלבד זאת, מותג שיפרסם הרבה ובצורה שתשכנע את המשכנעים (הנוער) קונה אותם לעוד שנים רבות. למעשה, פרסום לנוער הוא לא בעל השפעה מידית, אלא ארוכת טווח. כי אם המותג טבוע בראשם של הנוער עוד מגיל צעיר (כאמור, גיל הנעורים) הוא יממן את המותג לעוד שנים רבות, בתקווה שהמוניטין של המותג לא ייהרס בינתיים.

גיא
Guest

הנבואה ניתנה לשוטים

האדמה מקולקלת
Guest
האדמה מקולקלת

האהבה למדוכאים וחולי שפעת

Orel Koli
Member

אז רגע, בואו ננסה ביחד להבין מה זה.. פייסבוק או מאפיה?!

יאפ
Guest

מונופול פייסבוק ברשתות החברתיות.
סנפצ׳ט יכולה להתחרות בקטגוריית הצעירים של פייסבוק ואינסטגרם, סנפצ׳ט יותר אינטימית, הודעות אישיות רק בין חברים, שזה משהו פחות בולט באינסטגם ופיסבוק, הכל פתוח לכולם גם לכאלה להם זה לא מיועד.

רועי שטיין
Guest

מאמר מביך, לא מדוייק ובאיכות ירודה , הזוי שגיק טיים אישרו את זה. כנראה בגלל הכותרת הפיקנטית. יכולים להסיר אותי מהעדכונים השבועיים?

Mglt
Guest

לא סתם מביך. אלא גם מתורגם מאתרים אחרים וסאת מבלי לשנות אפילו את הכותרתה.. העיקר שהקרדיט הולך אל חברת דאבל ספרד.. עבודה מבזה, איך ייתכן דלא ניתן הקרדיט לכותב המקורי?! מקומם

מביך
Guest

מאמר מביך בחוסר הדיוק. לא תמצאים ל gt

מייק
Guest

בגלל זה הכותב בקושי סוגר את החודש בזמן שהפאונדרים של סנאפצט מתעשרים עוד ועוד…

מאמר מביך ביותר

דוד
Guest

כן.. כי טוויטר היא חברה כושלת ממש (שנסחרת בשווי של 13 מיליארד דולר ובעבר הייתה שווה גם מעל 30 מיליארד). מספר משתמשים הוא באמת לא המדד הכי טוב לשווי של חברה אבל כמות השימוש הוא כן ובסנאפצ’ט משתמשים מעל מאה מיליון צעירים אמריקאים וסנאפצ’ט כבר עושה מזה כסף טוב (לעומת כמעט כל אפליקציית מסרים אחרת).

שחר
Guest

הטור הזה נראה כאילו הדביקו קלישאות אחת על השניה עם מסקנטייפ. אין משפט אחד בלי קלישאה או ביטוי שלא קשור בכלל. יש דבר כזה שנקרא מילות חיבור, סתם לידיעה כללית של הכותב.

orenpo
Guest

סחטיין על הפסקנות.
בתור אבא לשני ילדים אחד בן 15 שחי בסנאפצט והשני בן 13 שחי באינסטגרם זה מעניין לראות מומחה שמבחינתו כל מי שמתחת ל40 זה צעירים.
בן 16 ובן 10 זה עולם אחר.
הקהל רחב ועצם היותה של פלטפורמה אחת בית לחתך אחד באופן טבעי משאיר זירה פנויה לפלטפורמה אחרת וקהל אחר.
בכל מקרה האמונה שלאורך זמן פייסבוק תחזיק הכל נראית לי לא סבירה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: