הרכבת הזו לא צריכה לעצור בתחנה על מנת להעלות ולהוריד נוסעים [וידאו]

קונספט מעורר השראה שמגיע ממעצב סיני, מאפשר לרכבת לאסוף ולהוריד נוסעים מבלי לעצור כלל בתחנות. איך זה עובד?

shutterstock train

יום ראשון בשבוע, רכבת ישראל אומרת לנו ״פשוט ליהנות מהדרך״ אך במקרה הטוב ההנאה הכי גדולה שלנו תהיה אם נמצא מדרגה פנויה לשבת עליה. הוסיפו לכך את התקלות הבלתי צפויות בדרך, זמני ההמתנה, העצירות בתחנות השונות כל חמש דקות ובקיצור מגוון רחב של עיכובים אשר מאריכים את הנסיעה ליעד המבוקש.

רכבת הקסמים

תארו לעצמכם עולם שבו רכבות יפעלו ויסעו ברציפות, יאספו נוסעים מבלי לבזבז זמן ולא יעצרו כל דקות ספורות בתחנות, מה שכמובן מאריך את זמני הנסיעה.  חזון אידילי זה הוביל את המעצב הסיני צ׳ן יניון (Chen Jianjun) לבנות קונספט גאוני ודיי מאתגר לפיו במקום לחכות בפלטפורמה ולפלס דרכך אל תוך הרכבת, נוסעים יחכו במעין תרמיל מעל המסילה אשר יתחבר באופן אוטומטי לרכבת.

הרעיון הוא שעוד לפני שהרכבת המהירה מגיעה לתחנה, הנוסעים ימתינו לה בתא המיועד להתחבר אליה אשר נמצא בפלטפורמה מעל המסילה וכאשר הרכבת תתקרב לתחנת האיסוף, תאט את מהירותה ותאפשר ל״תא הנע״ לתפוס עליה טרמפ. לאחר שכל הנוסעים עברו לרכבת ״האמיתית״ והתרווחו במושביהם, התא ינוע לאחורי הרכבת ונוסעים אשר יהיו מעוניינים לרדת בתחנת הבאה יעברו אליו.

ברגע שהרכבת תגיע ליעד הבא שלה, נוסעים אשר יהיו מעוניינים לרדת בתחנה נמצאים כאמור בקבינה המיועדת ויוכלו לקחת את כל הזמן שבעולם מבלי להירמס על ידי נוסעים לחוצים בדרך החוצה. נוסעים אשר יהיו מעוניינים לעלות לרכבת יעברו את אותו המסלול שעברו קודמיהם, וימתינו גם הם בקבינה מיועדת אשר תתחבר לגג בראש הרכבת. בפשטות – קבינה אחת בתחילת הרכבת מיועדת לנוסעים אשר רק עלו, וקבינה נוספת שתימצא בסוף הרכבת ובה ימתינו נוסעים אשר מעוניינים לרדת בתחנה הבאה. (אם אתם עדיין לא בטוחים שהבנתם איך בדיוק עובד הקונספט, אתם מוזמנים לצפות בסרטון ההדמייה).

הוגה הרעיון מסביר כי נסיעה שגרתית בין בייג׳ין לגוואנזו מורכבת משלושים תחנות, כך שמספיק שבכל תחנה מתעכבים כחמש דקות בלבד, במצטבר מתווספות שעתיים וחצי לנסיעה. מובן כי סין מעט יותר גדולה ממדינתנו כך שזמני הנסיעה ארוכים יותר מלכתחילה, אך כל דרך שתצמצם ולו במעט את זמני הנסיעה שלנו תתקבל בברכה.

צפו בסרטון ההדמיה של הרכבת: The train that never stops

קרדיט תמונה: train at night via shutterstock

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

14 תגובות על "הרכבת הזו לא צריכה לעצור בתחנה על מנת להעלות ולהוריד נוסעים [וידאו]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
קצת באיחור לא?
Guest

אני זוכר שראיתי את הקונספט הזה לפני יותר משנה :|

רועי
Guest

ישששששששששןןןןןןןןןןןןןן!
הסרטון עצמו פורסם ב-2010, מה שלכשעצמו מוריד כל רלוונטיות לפרסום שלו היום, מה גם שבארץ כבר היו על זה כתבות לפני כמה חודשים.

איציק
Guest

בוקר טוב, הילה.
מיחזור כתבות מלפני שנים זה מצוין.
מזל שיש כתבות כמו זו שהייתה אתמו על סאותפארק כדי לאזן :)

CI
Guest

קצת בעייתי, אם נניח אני עולה בתחילת הנסיעה במקום כלשהו ברכבת ויש 30 תחנות אז כל פעם אני צריך להתקדם בקרון אחד קדימה כי הרי אני יורד בתחנה האחרונה וכל פעם מתנתק לי קרון שאני לא אמור להיות עליו. כי אני יורד בסוף. אם הבנתי נכון את הסרטון.

יואב
Guest

לא הבנת נכון. הקרונות נשארים כמו שהם.
יש “קרון” מיוחד בקומה השנייה אליו צריך לעבור כדי לרדת.

פבל
Guest

לא הבנת נכון. לא מתנתק שום קרון. ישנו קרון מיוחד שמתחבר לגג וכל פעם שרכבת חולפת על פני תחנה, היא לוקחת קרון מיוחד אחד ומחזירה אחד כדי שהנוסעים יוכלו לרדת. וגם שישאר לרכבת ההבאה שתגיע.

ברג
Guest

לא הבנת נכון את הסרט

חולב עזים
Guest

הרעיון לקוח מתוך פרויקט ונוס של ג’ק פרסקו.

Eli
Guest

Geektime, this story is nearly as old as China itself. Looks like you are a little late for the train guys.

ezra
Guest

LOL

choo choo
Guest

Can’t find the like button :thumbsup:

איש
Guest

מה אם הרכבת מלאה וכולם צריכים לרדת בתחנה מסוימת?
כלומר, אם הקרון המתנתק יהיה מפוצץ ולא יהיה לי מקום להכנס?

אבי
Guest

אז הרכבת פשוט תעצור וכולם ירדו.
הקרון העליון ישמש רק כמעבר לירידה.

איתן
Guest

את אמיתית?! זה רעיון עתיק.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: