לא רק לייק: כפתור ה-1+ משפיע יותר משחשבתם

אם אתם עדיין מתלבטים האם לשלב או לא לשלב את כפתור ה-1+ של גוגל באתר שלכם, קחו בחשבון שיכולה להיות לו השפעה על ה-SEO שלכם

מקור: תמונות מסך, עיבוד תמונה

אם אתם מנהלים או מתחזקים אתר אינטרנט, בוודאי תהיתם במהלך החודשים האחרונים האם להוסיף גם לאתר שלכם קישור לכפתורי ה-1+ של גוגל. ממידע שמתחיל להצטבר עולה, כי שיתופים של גולשים הנכנסים לאתר שלכם, באמצעות אותו כפתור, עשויה בהחלט לשפר את הדירוג של האתר שלכם בתוצאות החיפוש, אך הנוסחה המדויקת חבוייה מן העין.

השפעת הכפתור עליכם

שילוב הכפתור באתר שלכם, לצד ידיעות או מאמרים שכתבתם, מאפשר לקוראים שלכם לסמן עבור עצמם ועבור אנשים המקושרים אליהם בגוגל פלוס תכנים רלוונטיים. הסימון הזה משמש עבור גוגל כאינדיקטור למספר פרמטרים; הוא מסמן תוכן רלוונטי בנושא או נושאים מסויימים, ובנוסף, הוא מהווה עבור גוגל אינדיקטור נוסף לאמון שציבור הגולשים נותן באותו אתר, כמקור תוכן.

לכן, אגב, גוגל בעצמה משלבת אותו בתוצאות החיפוש כאשר אתם עושים שימוש במנוע החיפוש, שכן אתם יכולים לעזור גם לה, בלי קשר לאתר ספציפי, בלאתר תכנים איכותיים ברשת, מתוך מה שיצא בתוצאות החיפוש.

לאחר שהגולשים לחצו על הכפתור, גוגל יודעת לעשות את הקישור בינם או בין מכריהם, לבין התוכן שסומן. גוגל הרי מאנדקסת את התכנים שלכם, ויודעת לאתר בקטעי טקסט מילות מפתח ונושאים מרכזיים. בפעמים הבאות שאותו גולש או גולשת, או מישהו ברשת החברתית שלהם, יחפש בגוגל נושא עליו כתבתם, ושזכה ל-1+, תוצאת החיפוש של המאמר שלכם תופיע בין התוצאות, עם אזכור שמכר שלהם עשה 1+ לאותו מאמר, ולכן אולי כדאי לתת לו יותר אמינות.

רווח נוסף, אם כי משני, מלחיצות של גולשים על כפתורי ה-1+ שתשימו באתר, הוא שהקישורים יופיעו בתוך חשבון הגוגל פלוס שלהם, בגרסה של גוגל ל’קיר’, כפי שיש בפייסבוק. אמנם, משתמשים יכולים לבחור להפוך את הקישורים הללו בתוך ה’קיר’ שלהם לבלתי-נראים, אך הם עדיין שם מאחורי הקלעים, ומשפיעים על דירוג התכנים שלכם (הם עדיין נשארים גלויים גם למנועי חיפוש).

הנוסחה בידיים של גוגל

מהי הנוסחה המדויקת? את זה גוגל יודעת, והיא משנה אותה לעיתים תכופות, במטרה לשפר אותה כל הזמן. אבל, בדומה לשיתופים באמצעות רשתות חברתיות אחרות, כגון טוויטר ופייסבוק, הוספת אפשרות של שיתוף לגולשים באמצעות חשבון הגוגל פלוס שלהם עשוי לעזור לתכנים שלכם, גם אם מביאים בחשבון את העובדה שהיא עדיין צעירה יחסית, ומבחינת גוגל היא בכלל לא רשת חברתית, אלא שירות אימות.

למעשה, גישה זו של גוגל דווקא מהווה יתרון עבורכם, על פני מתחרותיה, שכן היא מדגישה את החשיבות שגוגל רואה באימות הזהות של מי שניצב מולה, ובמקביל אוספת עליו מידע, על תחומי העניין שלו, באילו נושאים הוא מבין ויודע, ועל מה הוא ילחץ על 1+. יכול להיות מצב בעתיד הקרוב, בו גוגל אף תשייך ערך ידעני מסוים לאנשים, לפי הידע הפורמלי שלהם או לפי ניתוח אחר שלה, כך שאם פרופסור בתחום מסויים עושה 1+ למאמר שלכם באותו תחום, ייתכן וזה ישפר את הדירוג במנוע החיפוש הגדול בעולם עוד יותר. מאוד ייתכן שזהו אחד מכיווני הפיתוח עליהם חושבת גוגל, בטווח הארוך.

כיום, מי שמתעניין במידע נוסף על כפתור ה-1+ וכיצד הוא יכול להשפיע על האתר שלו, יוכל לקרוא את המידע בשרשור העזרה הייעודי שהכינה גוגל.

וידאו: גוגל, Search+ Your World

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "לא רק לייק: כפתור ה-1+ משפיע יותר משחשבתם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
סונדי
Guest

ממש ממש לא נכון!
אם זה היה נכון הספאמרים היו בשנייה אחת יוצרים +1 לאתרים שלהם.
כמו שמבצעים ביוטיוב מיליוני צפיות עבור קטעי וידאו נידחים.

הרי לפתוח 10000 יוזרים של גוגל אפשר לבצע ב10 דקות.
הCAPTCHA שלהם ניתנת למעבר על ידי שימוש באתרי CAPTCHA שאנשים עונים לך על השאלה של הCATPCHA. כך שב1 דולר אתה מקבל 1000 תשובות.
אם רוצים 10,000 יוזרים בגוגל, צריך לשלם 10 דולר בלבד ויש לך 10 אלף יוזרים רשומים שאיתם אתה יכול לעשות +1 לאתרים שאתה מעוניין….

wpDiscuz

תגיות לכתבה: