היכולת לראות את העתיד טמונה בשילוב שבין ביג דאטה לטלקום

מה קורה כשלוקחים טכנולוגיה שיודעת לנתח כמות עצומה של מידע ומעניקים לה גישה בדיוק לזה?

shutterstock

הפוסט נכתב במקור באנגלית על ידי מתיו רוברטס, דירקטור באמדוקס.

ביג דאטה הוא ללא ספק אחד המונחים המדוברים ביותר בתחום הטלקום בשנים האחרונות. המהומה התקשורתית סביב נושא הביג דאטה העפילה על המציאות במידה מסוימת, אך נראה כעת שנקודת ההכרעה הושגה והיתרונות המוחשיים של ניתוח ביג דאטה (BDA) הפכו לברורים ומוכחים.

תעשיות רבות הובילו פריצת דרך בשימוש בניתוחים המבוססים על ביג דאטה במטרה לשפר את עסקיהן. כדי להבין כיצד ביג דאטה שינתה את הדרך שבה עסקים ניגשים ללקוחות שלהם, די שתאגידים יתבוננו על ההצלחה של חברת הקמעונאות האמריקאית טארגט (Target). כמות הנתונים שיש לטארגט על לקוחותיה מהווה מעין “כדור בדולח” ווירטואלי שמחלקת השיווק משתמשת בו, כדי לפנות אליהם עם ההצעה הנכונה בזמן הנכון.

יודעת טוב יותר מכם על אלו הקרובים לכם

ואכן, היכולת של טארגט לדעת על הלקוחות יותר ממה שהם יודעים על עצמם, עלתה לכותרות בסיפור שהופיע בניו-יורק טיימס בשנת 2012; גבר ממיניאפוליס הגיע לאחת החנויות המקומיות כשהוא זועם על כך שלבתו המתבגרת נשלחים קופוני הנחה לבגדי תינוקות ובגדי הריון. הוא התלונן בפני מנהל החנות, שהתנצל עמוקות ואף התקשר לביתו של הלקוח להתנצל שוב. בשיחת הטלפון השנייה, התברר למנהל כי הנערה אכן בהריון. לאביה לא היה כל חשד שבתו הרה, אך טארגט ידעה זאת באמצעות ניתוח רכישותיה, שכללו תוספי מגנזיום ומגבונים ריחניים.

יועצים רבים בתחום מפצירים בתעשיות שאינן מתקדמות מבחינת עיבוד הנתונים להחכים, להתחיל ליהנות מהיתרונות של ביג דאטה ולמהר לעשות כן. מחקר שנערך לאחרונה ע”י מכון המחקר העולמי מקינזי, מצא כי בעזרת שימוש בניתוח נתונים טוב יותר ויכולת משופרת לעיבוד מידע, מערכת הבריאות בארה”ב עשויה לחסוך 300 מיליארד דולר מדי שנה. ניתן לעשות זאת באמצעות ניתוח נתונים, החל מהצלחות בתחום הקליני, דרך העברות כספים בנושא ביטוח בריאות וכלה בנעלי ריצה חכמות. מדובר ב-1,000 דולר לכל אמריקאי.

ביג דאטה הוא עמוד תווך חזק עבור חברות רבות כגון גוגל, אמזון ופייסבוק, המנסות להבין יותר על חיינו. כפי שנחשף לאחרונה בכל האמור בשירות הביון האמריקאי, גם ממשלות מנסות ללמוד יותר על חיי האזרחים באמצעות ניתוח הרגליהם הדיגיטליים.

אוצר בלתי ממומש

אין אף תעשייה המשתווה לתעשיית הטלקום מבחינת כמויות המידע שהיא מייצרת והגיוון שלו. על ספקי השירות להפנים מציאות חדשה זו כדי להגדיל את היעילות בכל שדרות העסק, ליצור מקורות הכנסה חדשים ולשפר את חווית הלקוח – שהיא גורם ממיין עיקרי בתעשייה הזו.

בניגוד להנחה הרווחת, הצלחה בתחום הביג דאטה אינה נמדדת ביכולת ללכוד בזמן אמת כל נתון שקשור ללקוח ולאחסן אותו במאגר מידע תת קרקעי ענק, כדי למכור אותו בבוא העת לצדדים שלישיים חסרי מצפון.

המפתח להצלחה בכל האמור בביג דאטה הוא הבנה עמוקה של הנתונים שספק השירות מייצר – מה רלוונטי, מה בעל ערך – וכן תמונה ברורה של האופן בו יש לנהל את המידע החשוב. כדי לא להותיר אף אבן הפוכה, חייבת להתווסף גם מומחיות מקצועית, הן מנקודת מבט פנימית והן מנקודת מבט חיצונית.

היכולת למצות, לנתח, לשלוט ולפעול ביחס למידע הנכון בזמן הנכון, היא הדבר שהופך את המנטרה ביג דאטה מפרויקט מדעי מתמטי – לגן עדן של ממש עבור ספקי השירות. הלחץ התחרותי שספקי השירות ניצבים בפניו, מחייב הגברת יעילות, הפחתת עלויות ושיפור מתמיד של חווית הלקוח. יישום ביג דאטה מצליח עשוי לסייע במידה ניכרת מאוד להשגת היעדים הללו.

היתרונות של ביג דאטה נכרים לעין והמסע ל-BDA מצליח מתחיל במקורות המידע, מקום שבו האינטימיות של המידע והיכולת למצות ולהתמודד איתו היא קריטית. בשלב הבא עיבוד הנתונים נכנס לפעולה ואפליקציות מתוחכמות מייצרות את הערך העסקי המוחשי.

קרדיט תמונה: Fortuneteller via shtterstock.

הכתבה בחסות Amdocs

אמדוקס משלבת פורטפוליו של מוצרים מן המובילים בשוק בתחום מערכות ה- OSS, BSS, השליטה והבקרה, יחד עם ניהול שירותים מבוססי פרויקטים. אמדוקס רשמה הכנסות של 3.2 מיליארד בשנה הפיסקלית 2012, והיא משרתת באמצעות 20 אלף עובדיה לקוחות ביותר מ-60 מדינות ברחבי העולם.

ההתמקדות של אמדוקס בסקטור הטלקום מחוללת תובנות מעמיקות באשר לסוד ההצלחה של ספקי תקשורת. תובנות אלה משתקפות בפורטפוליו המוצרים והשירותים של החברה ובמנהיגות המתמשכת בהובלת הפרקטיקות המצליחות והחדשניות ביותר בתעשייה. כחלק ממחויבותה לספק ללקוחותיה ערך רב יותר באמצעות חדשנות, אמדוקס מפעילה את תכנית השותפים "Enreach". "Enreach" מתמקדת בהרחבת האקוסיסטם של אמדוקס ע"י פתרונות חדשניים, מבוססי שותפות, שמטרתם לספק תמיכה טובה יותר ללקוחות החברה.


לפרטים נוספים על אמדוקס ותוכנית השותפים היכנסו ל
www.amdocs.com/Enreach
או צרו קשר בכתובת
enreach@amdocs.com

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה על "היכולת לראות את העתיד טמונה בשילוב שבין ביג דאטה לטלקום"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Zohar
Guest

כתבה מעניינת…
אין פלא שכל החברות הגדולות החלו להתחרות על המידע שאנו מייצרים ומאחסנים.
כולם פתאום מככפילים נפחים ובחינם :)
בעתיד הקרוב זה יהיה אוצר…וגם סוף לפרטיות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: