ובמקום הראשון: GetAround / זוכת TechCrunch Disrupt

אם אתם לא משתמשים ברכב שלכם ברגע זה ממש – אתם יכולים לעשות מזה כסף. הקונספט שהגתה GetAround מאפשר לבעלי רכבים להשכיר אותם לזמן מוגבל תמורת תשלום

צילומסך

זוכת המקום הראשון בתחרות TechCrunch Disrupt 2011, היא GetAround אשר פיתחה מודל וכלים להשכרת רכבים בין אנשים פרטיים בדיוק כמו שנעשה כבר זמן רב בהשכרת דירות.

במסגרת המודל בעל הרכב מעמיד את רכבו להשכרה לפי שעות או למשך היום, קובע את הזמינות שלו ואת המחיר המבוקש. האדם שמבקש לשכור רכב, נכנס למפה שבה הוא רואה את כל כלי הרכב שעומדים לרשותו ונמצאים בסביבתו, את דירוג הבעלים (על סמך תגובות של שוכרים אחרים), ואת המחיר המבוקש. כאשר הוא מחליט לשכור, מתבצעת עסקה בין שני הצדדים. בעל הרכב מתקין ברכבו מתקן המאפשר פתיחה אלחוטית של הרכב והשוכר מקבל את הקוד הספציפי לאפליקציה ייעודית שבעזרתה הוא יכול להכנס לרכב.

התשלום נעשה דרך האתר כך החברה גוזרת קופון על כל עסקה שנעשית, וביטוח שנעשה דרך חברת ביטוח גדולה שבהסכם עם GetAround מכסה את כל הפן הזה. נכון לשבוע שעבר, החברה נמצאת בפיילוט באזור סן-פרנסיסקו ובתוך מספר שעות מההשקה, הגיעה ל- 1600 מכוניות.

עושה סדרה בבלאגן

חדשנות והשפעה: השכרה של דברים שיש לי לאחרים היא לא דבר חדש ושוק הדירות להשכרה לפי ימים פורח ומתחרה בצורה חזקה במלונות הנופש. ההשכרה של מכוניות לפי יום/שעה היא גם לא דבר חדש וחברות רבות קמו באחרונה עם מודל כזה בדיוק. החדשנות פה היא לדעתי בפתרון הכולל שמאפשר בפעם הראשונה השכרה של רכבים ללא שום חברת ניהול באמצע. האופי החברתי פה הוא הדבר החשוב. החוקים סביב מי מתדלק, מה קורה במקרה תאונה או ויכוח על נזק שנעשה לרכב, מעוגנים וזה דבר שלא היה קיים עד היום. ההשפעה על הסביבה יכולה להיות גדולה. פחות כלי רכב שנקנים, יקטינו את פליטת הפחמן ואולי אנשים יחליטו לא לקנות רכב ולהשכיר רכב לפי צורך.

סיכויי הצלחה: בשוק האמריקאי אין לי ספק שזה יצליח. האמריקאים אוהבים מודלים שכאלה במיוחד בערים גדולות. במדינות שונות, סיכויי ההצלחה יהיו תלויי תרבות. לגבי החברה עצמה, אין לי ספק שיקומו לה מתחרים עם מודל שונה אבל כיוון שאין היום אתר או עסק מתחרה, הסיכוי להפוך ל- Trip Advisor הבא, גדולים.

שוק ישראלי: האם הישראלים יסכימו לתת את הרכב שלהם למישהו שהם לא מכירים כדי שזה יסע בו לטיול סופ”ש תמורת נאמר 300 שקל? מחירי הרכב בארץ גבוהים וכן עלויות התיקון. ההערכה שלי היא שהשוק לא מספיק גדול בארץ כדי שהמודל יצליח. תחום נוסף בארץ הוא המיסוי – אם אני נותן את הרכב שלי למישהו תמורת תשלום, ייתכן מאוד שהדבר לא חוקי ו/או חייב במס.

רעיונות נוספים: אם כבר משכירים דברים שאנחנו לא משתמשים בהם כל הזמן – למה לעצור במכוניות? למה לא להשכיר את המקרן, מכונת הקפה, מכונת הכביסה, הטרמפולינה, ועוד? נדמה שהמודל אינסופי ומוגבל למעשה רק ביכולת לקשר בצורה קלה בין השוכר למשכיר.

וידאו: והזוכים הם… תחרות TechCrunch Disrupt

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג Technologeek

דוד קודיש

דוד קודיש הוא מומחה מערכות מידע, IT, טכנולוגיה, ושימושי אינטרנט. נמצא בחזית הטכנולוגיה מעל ל- 15 שנה בתפקידי הנדסה וניהול בחברות הייטק.

הגב

4 תגובות על "ובמקום הראשון: GetAround / זוכת TechCrunch Disrupt"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ענת
Guest

צודק, גם לדעתי אין שוק לזה בארץ. מה שכן, יש כבר שירות של השכרת מוצרי חשמל :)

סער
Guest

הבעיה בארץ בראש ובראשונה הוא הביטוח אשר כסטנדרט אוסר שימוש מסחרי ברכב אלא אם זה ביטוח מסחרי. הפרשי העלויות יסרסו כל יוזמה כזו ויהפכו את הרעיון ללא כדאי לבעלי הרכבים.

ישי
Guest

בארה”ב הביטוח הראשי (חובה + צד ג’) הוא על הנהג עצמו ולא הרכב אי לכך אתה יכול לנהוג בכל רכב
בנוסף הביטוח הנוסף שלך מכסה את הרכב… פשוט וקל

שיר גנץ
Guest

אני מאמין שגם בארץ זה יכול לתפוס. מיד תצוץ איזה חברת ביטוח שתסכים לבטח אותם. אחרי הכל זה הזדמנות נהדרת לגזור פרמיית ביטוח מנופחת.
רעיון מגניב.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: