גיוס: SOOMLA הישראלית מגייסת 5.5 מיליון דולר

החברה שמה לה למטרה לעזור למפתחי משחקים ׳להרוויח בכבוד׳ באמצעות פלטפורמת נתונים מבוססת מידע המנתחת את התנהגות המשתמשים על פני רשת שלמה של משחקים

Soomla-Team

הסטארטאפ הישראלי SOOMLA, המציע SDK עבור משחקי מובייל במטרה לעודד משתמשים לבצע רכישות מתוך אפליקציות, הודיע היום (ג׳) כי השלים סבב גיוס A בסך 5.5 מיליון דולר. החברה, שעד עכשיו מימנה את פעילותה באמצעות משקיעים פרטיים, קיבלה את ההשקעה הנוכחית מתאגיד בתחום המשחקים המקוונים שהעדיף להישאר אנונימי, אך נודע כי היקף עסקיו נאמד במיליארדי דולרים.

ציד לוויתנים

החברה נוסדה בשנת 2012, כאשר שלושת המייסדים: גור דותן, רפאל דקר ויניב ניצן הבחינו בחוסר היעילות שמלווה את פיתוח משחקי המובייל; בעידן בו מגמת ה-׳Free to play׳ נמצאת בעלייה מתמדת ורכישות בתוך האפליקציה (In App purchase) מהוות את הדרך האידיאלית לרווחים, בכל זאת נדמה כי המפתחים לא ממש מבינים את הלוגיקה העומדת מאחורי היבט זה.

כאן SOOMLA נכנסת לתמונה. פלטפורמת הנתונים שפיתחה, מנתחת את התנהגות המשתמשים על פני רשת רחבה של משחקים. מפתחים אשר יבחרו להצטרף לרשת, יזכו לקבל תובנות מבוססות על אלפי משחקים, ולא רק ספציפית אלו הנוגעות למשחק שלהם.

הפלטפורמה עושה שימוש במודלים של למידה חישובית (למידת מכונה) המבצעים סגמנטציה של משתמשים וניתוח התנהגות. אותו פתרון, שהתפתח מאז ל-Framework, משלב נתונים כדוגמת רכישות מתוך האפליקציה, תכנון גרף הקושי של המשחק, בניית שלבים ושיתוף ברשתות החברתיות, עם מטרה אחת והיא ליצור סטנדרטיזציה של פיתוח משחקי מובייל. נכון לעכשיו ה-SDK של החברה מותקן בלמעלה מ-4,000 משחקים.

סכום הגיוס ו-400 מיליון משתמשי הקצה שלה, יאפשרו לחברה לפתח את רשת שיתוף הנתונים הבין-משחקית הראשונה. מטרת הפלטפורמה היא לאפשר למפתחי משחקים למכשירים ניידים, למנף את הפלטפורמה החינמית ולאתר משתמשים משלמים, המכונים ׳לווייתנים׳.

0.15% מהמשתמשים מספקים 50% מכלל ההכנסות

החברה משיקה היום את מוצר הנתונים הראשון שלה, ה-Whales Report. מוצר זה נועד לאפשר למפתחי משחקים לאתר משתמשים שכבר משלמים במשחקים אחרים, ולכן הסבירות כי ישלמו גם במשחק שלהם – גבוהה. תובנה זה מתקבלת באמצעות רתימת נתוני מיקור המונים (Crowd Sourcing) מאלפי המשחקים המצויים ברשת הנתונים. ברגע שאותם מפתחים ידעו מי הם אותם ׳משתמשים משלמים׳, יוכלו לפנות אליהם באמצעות הודעות בדחיפה (Push) וקמפיינים בתוך המשחק, מה שבין היתר תורם לשימור משתמשים לאורך זמן.

ה- Whales Report מבוסס על השיתופיות מצד המפתחים, שכן אלו יכולים לקבל גישה לפלטפורמה רק במידה והסכימו לשתף בנתונים עם חברים אחרים ברשת. דו״ח עדכני של חברת שיווק האפליקציות Swrve, מראה כי 0.15% מהמשתמשים במשחקי מובייל מספקים 50% מכלל ההכנסות המגיעות מתוך המשחקים. SOOMLA בעצם מגשרת על הפערים והחוסר באינפורמציה ואמצעים לזיהוי אותם ׳לוויתנים׳; “הגישה שלנו היא שחברות בתחום המשחקים עשויות להרוויח הרבה יותר על ידי שיתוף משאבים. גם מערכת הקוד הפתוח שלנו וגם רשת GROW מתבססות על תובנה זו”, אמר יניב ניצן, מנכ״ל ומייסד שותף בחברה.

במשרדי החברה הממוקמים בתל אביב מועסקים נכון לעכשיו כ-8 עובדים ונודע כי החברה מתכננת לגייס נוספים בקרוב.

בכנס שערך גיקטיים באוקטובר 2012 השתתפה Soomla במסגרת StartTWS, אז כבר חשפנו אותה ואת הפיתוח שלה לראשונה.

הכלי החדש מבית החברה – SOOMLA Whales Report

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

2 תגובות על "גיוס: SOOMLA הישראלית מגייסת 5.5 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שם
Guest

בפייסבוק כבר שנים ניתן לפרסם ישירות ל”לוייתנים”. לאו דווקא מה שהאפליקציה שלך צריכה.

רענן
Guest

יפה מאוד, מקווה שיצלחיו ויביאו לנו עוד כבוד!

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל