סוני חושפת את מורפיוס, קסדת מציאות וירטואלית לפלייסטיישן 4

סוני הכריזה על המוצר החדש שלה: קסדת מציאות וירטואלית המתחברת לפלייסטיישן 4, המכניסה את השחקן אל עולם המשחק.

Project Morpheus. מקור: יח"צ

Project Morpheus. מקור: יח”צ

במסגרת  Game Developers Conference 2014 הנערך בימים אלה בסן פרנסיסקו הציגה סוני את הנשק הבא שלה במלחמת הקונסולות: קסדת מציאות וירטואלית להעשרת חווית המשחק עבור המשתמשים.

מטשטשת את גבולות המציאות

באירוע ההכרזה הציג נשיא האולפנים הגלובליים של סוני, שוהיי יושידה (Shuhei Yoshida) את הפרוייקט עליו עבדה החברה במשך 3 השנים האחרונות: Project Morpheus. מדובר בקסדת מציאות וירטואלית המתחברת אל קונסולת המשחקים החדשה של החברה, פליסטיישן 4, ומכניסה את המשתמש ישירות לתוך המשחק.

יושידה הסביר שמציאות וירטואלית הייתה חלום לגיימרים רבים כבר מאז המצאתו של המחשב, וגם בפליסטיישן עצמה החברה חלמה כיצד פיתוח שכזה יכול להשפיע על קהילת השחקנים. כעת, באמצעות האבטיפוס שמציגה החברה היא יכולה לממש את החזון שלה בכל הנוגע למציאות הוירטואלית, ולדחוף משמעותית את הגבולות בין המשחק לשחקן.

סוני הבינה שעל מנת ליצור את המוצר הטוב ביותר, עליה לפצח, לייעל ולפתח שש טכנולוגיות חשובות: ראייה, סאונד, מעקב, שליטה, נוחות וקלות השימוש וכמובן, תכנים. בכל הנוגע לראייה, החברה משתמשת ביתרונותיה הקיימים בתחום ההדמייה האופטית, ועבור סאונד החלה לעבוד על פיתוח טכנולוגיית צלילי 3D binaural, המסוגלים להשפיע על גלי המוח.

החלק האחרון בפאזל

בכל הנוגע למעקב אחר המשתמשים ושליטה בדמות המוצגת על גבי המסך, לחברה יש כבר מספר פתרונות קיימים בשוק: שני הבקרים שהציגה החברה, מצלמת PlayStation 4 Eye העוקבת אחר המשתמשים לצד בקר השליטה Move, המזהה את תנועותיהם. בדומה לבקרים הקיימים, חווית המשתמש בקסדה תהיה גם היא מבוססת על Plug and Play – ללא תפריטים או הגדרות שיסרבלו את החוויה.

במטרה לוודא שהשוק יציע תכנים רלוונטים למוצר לכשיצא, סוני כבר החלה לעבוד עם מספר שותפות, הכוללות שמות ידועים כגון Epic Games, Crytek, Autodesk, Unity ושאר יצרניות משחקים. אך שיתוף הפעולה המעניין ביותר עליו היא עובדת הוא עם NASA והמעבדה להנעה סילונית שלה, במטרה לאפשר לבעלי הפלייסטיישן 4 להרגיש שהם עם סוכנות החלל, על גבי מאדים.

בכל הנוגע לקסדה המציאות הוירטואלית עצמה, היא עתידה להגיע עם מסך LCD בגודל 5 אינץ’ ובאיכות 1080p, בעל זווית ראייה של 90 מעלות, שתתחבר אל קונסולת המשחקים באמצעות חיבורי HDMI ו-USB. בעוד שהאבטיפוס הנוכחי משתמש בכבל באורך של 5 מטרים המחבר בין הקסדה לקונסולה, כמובן שמטרתה של החברה היא להשיק את המוצר הסופי ללא כבלים בכלל, במטרה להציע למשתמשים את חווית המשחק הנוחה ביותר – גם אם הקונסולה ממוקמת רחוק מהם.

עוד מוסיפה סוני כי הקסדה אינה מפעילה משקל או לחץ על האף או הלחיים של המשתמשים, כאשר העיצוב שלה מאפשר זרימת אוויר גם בתוך הקסדה – כך שהמסך או העדשות אינם צפויים להתמלא באדים, גם בעת משחק אינטנסיבי.

לצערם של המשתמשים, עדיין לא ידוע מתי המוצר עתיד לצאת אל השוק וסביר מאוד להניח שזה לא יקרה במהלך השנה הקרובה. בצד החיובי, סוני מתכננת להשיק בקרוב את ה-SDK, ובכך למעשה לאפשר למפתחים להתחיל ליצור כבר עכשיו תכנים המתאימים לפלטפורמה העתידית.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "סוני חושפת את מורפיוס, קסדת מציאות וירטואלית לפלייסטיישן 4"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
השם חובה אז..
Guest

מה עם ה – oculus rift?

גיל ש
Guest

אותו הרעיון בדיוק הוצג בסדרה “מסודרים 2” בשנת 2008 בערוץ 22.
קרדיטים? זכויות?….

wpDiscuz

תגיות לכתבה: