הרשתות החברתיות: מבט ויזואלי [אינפוגרפיקה]

תמונת מצב עדכנית של הרשתות החברתיות הפופולריות. מי עלה, מי ירד, ומי נהנה מ-193 מיליון משתמשים בשירות שלו.

מקור: jess3.com, התמונה ברישיון CC-BY-SA

סוכנות קרייטיב בשם JESS3 פרסמה ויזואליזציה מעניינת, המציגה בצורה פשוטה את גודלן של הרשתות החברתיות המובילות ברשת היום.

ה-GeoSocial Universe

לפרויקט תיעוד המצב, או ה”סטטוס” של הרשתות החברתיות בחרו ב-JESS3 לקרוא “The GeoSocial Universe“. באינפוגרפיקה שהם יצרו ניתן לראות את הרשתות החברתיות מיוצגות על-ידי כוכבי לכת, המקיפים את כוכב הליבה המציג את הנתונים האבסולוטיים של כלל הרשתות לפי מספר קטגוריות וסך-כל המשתמשים.

אנשי הסוכנות אספו נתונים מעודכנים ממספר מקורות שונים, חלקם מהרשתות עצמן וחלקם ממקורות אחרים. באינפוגרפיקה עצמה ניתן לראות רשתות חברתיות ותיקות, כמו פייסבוק, מייספייס, Orkut ועוד. לצידן, ניתן לראות השוואה לשירותי אינטרנט ידועים ונפוצים אחרים, כגון שירותי הדואר האלקטרוני של יאהו, הוטמייל של מיקרוסופט, ג’ימייל ועוד. במקביל, בתוך הכוכב המרכזי תוכלו לראות שמתוך 5.3 מיליארד מכשירים סלולריים הנמצאים בשימוש בעולם, 741 מיליון מתוכם נמצאים בשטחה של יבשת אירופה, לעומת 880 מיליון ביבשות אמריקה הצפונית והדרומית.

מקור: jess3.com, התמונה ברישיון CC-BY-SA

כולם רוצים חלק מהעוגה

גם אם יתברר שהנתונים לא מעודכנים ומאז שנאספו השתנו מעט, הרי שהם מאפשרים לנו לקבל הצצה אל תוך נבכי השירותים הנפוצים היום ברשת לצד הרשתות החברתיות הגדולות, ולקבל מושג על גודל העוגה עליה כולם רבים. מתוך 5.3 מיליארד המשתמשים היום במכשירים סלולרים, הרי שחלק מחזיקים מספר מכשירים במקביל. כמו כן, לחלק גדול מהמשתמשים יש מספר חשבונות במספר רשתות חברתיות, וכך ניתן להניח שלמי שיש פייסבוק יש גם חשבון ברשתות חברתיות אחרות, ובמקביל יש, כנראה, גם חשבון מייל באחת מספקיות המייל הגדולות.

האתגר הגדול, אם כן, יהיה להביא למצב שבו כל אחת מהחברות מנצלת חלק גדול יותר מהעוגה של ה-5.3 מיליארד מכשירים סלולריים, כשהם ינסו לגרום לאנשים להתקין עליהם את האפליקציות שלהם, לצד רצון לגרום לאנשים לקחת את הרשתות החברתיות איתם בדרכים, גם כשהם רחוקים מהמחשב ויש איתם רק את הסמארטפון. לכאורה, לא כל ה-5.3 מכשירים סלולריים הם סמארטפונים, אבל יש לזכור כי חלקם של הסמארטפונים הולך ועולה מצד אחד, ומצד שני יש היום דרכים להביא את השירותים הפופולריים, כגון סקייפ גם לטיפשופונים.

ניתן לצפות בקובץ המלא של האינפוגרפיקה בעמוד הרלוונטי באתר jess3.com.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "הרשתות החברתיות: מבט ויזואלי [אינפוגרפיקה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רותי
Guest

עושה רושם שהנתונים מתייחסים למובייל, ולא לכלל המשתמשים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: