Snoox הישראלית השיקה מנוע המלצות חברתי

הכירו את Snoox, סטארטאפ ישראלי המעוניין להציע לגולשים מנוע ביקורות חברתי, המסתמך על האנשים עליהם אתם סומכים יותר מכולם – החברים שלכם

מקור: יח”צ

חברת הסטארטאפ הישראלית Project Krypton משיקה היום (ד’) את Snoox, מנוע ההמלצות החברתי, המיועד לעזור למשתמשים לקבל המלצות אמינות על מגוון מוצרים ותחומים, ישירות מחבריהם.

חברים יודעי כל

בכל פעם שאנו רוצים לרכוש מסך מחשב, להתחדש בסמארטפון מרשים או סתם לצאת למסעדה טובה, אנו פותחים את האינטרנט ומתחילים לנווט בין ים ההמלצות וההצעות שמליוני משתמשים מפרסמים מידי יום. בעוד שבחלק מהמקרים המשתמשים הללו יודעים על מה הם מדברים, במקרים רבים אנו יוצאים מאוכזבים מכך שזרים מוחלטים לא הצליחו לקלוע לטעם הספציפי שלנו, “וגרמו” לנו לחוות רכישה או חוויה לא נעימים במיוחד.

בדיוק בנקודה זו נכנסת Snoox, שמבינה שלכל אחד מאיתנו יש את החבר שמבין באלקטרוניקה, החבר שיוצא בכל יום לאכול במקום אחר והחבר שמבלה את מירב זמנו באינטרנט בקריאה והשוואות של מגוון מוצרים שונים – אך הם לא תמיד זמינים בדיוק בנקודה בה אנו זקוקים להמלצה מפיהם. כתוצאה מכך, השיקה היום (ד’) החברה את הפתרון האולטימטיבי לטענתה: מנוע המלצות חברתי, המבוסס על חבריכם ברשתות החברתיות.

השירות שמציעה Snoox מציג את המלצות החברים, לצד המלצות של מובילי שוק ומומחים בתחומים המבוקשים. כמו בחיים האמיתים, Snoox מסוגל לקשר את המשתמש אל חבריו המשמשים כמומחים אישיים, שיעזרו לו למצוא את ההמלצות הרלוונטיות, וכמובן לעזור בתהליך הרכישה – מבלי להיות מוטרד טלפונית במגוון שאלות שונות ומשונות בנושא.

מתחילים להמליץ

על מנת להתחיל להשתמש ב-Snoox, יהיה עליכם להתחבר באמצעות חשבון הפייסבוק שלכם. לאחר ההתחברות, המערכת תמשוך את הלייקים השונים שעשיתם ותאפשר לכם להוסיף המלצות אישיות על האלמנטים השונים, הכוללים תוכניות טלוויזיה, מותגי אופנה וכלי בישול לצד מוצרי אלקטרוניקה, מסעדות ועוד. לאחר שתסיימו להגדיר את כל הנושאים המעניינים אתכם, ותסיימו להרכיב את דף הפרופיל, תוכלו להתחיל לחפש כל מוצר שרק תרצו כאשר התוצאות יציגו קודם כל את המוצרים שחבריכם הביעו את דעתם עליהם, ורק לאחר מכן את שאר המשתמשים הרלוונטים.

בכל הנוגע לעיצוב, אין ספק שהחברה השקיעה הרבה מאוד בויזואליות, המזכירה במעט את פינטרסט עם תמונות גדולות וברורות לצד טקסט קטן המציג את דגם המוצר, כמות ההצבעות וכמות חוות הדעת המופיעות עליו. בפן הטכני, עדיין נתקלנו במעט בעיות פה ושם, שנבעו ככל הנראה מן העובדה שרק חבר אחד מרשימת הפייסבוק שלנו הספיק להרשם ולהמליץ על מוצרים שונים.

יתרון נוסף שמציע Snoox, הוא האפשרות לרכוש את המוצר בו אנו מתעניינים, באמצעות כפתור Buy המופיע לצד חלק מן המוצרים. כך שבמידה וקראנו המלצה אוהדת במיוחד שגרמה לנו להתלהב מהמוצר, נוכל גם למצוא את הדרכים בהם אנו יכולים לרכוש אותו – מבלי לפתוח חלון חדש ולהתחיל לחפש אתרי מכירות רלוונטים.

חשוב לזכור כי המוצר עדיין בבטא, כך שאתם עתידים להתקל בבעיות, תקלות או חוויות שימוש לא אידיאליות. אך בדיוק מכיוון שמדובר בבטא, החברה תשמח לשמוע כל הערה או הארה שתרצו לחלוק עמה, על מנת לשפר ולהתאים את האתר לצרכים האישיים של הגולשים. נכון לעכשיו, השירות זמין רק באמצעות אתר האינטרנט, אך החברה מתכננת להשיק בקרוב גם אפליקציית פייסבוק, ומקווה להמשיך ולהתרחב אל פלטפורמות נוספות.

מקור: יח”צ

משנים את הליך החשיבה

אתרי ביקורות, המלצות וחוות דעת פועלים במודל מסויים, בו מגוון רחב של משתמשים מכל העולם מביעים את דעתם על מוצרים ושירותים שונים, והמשתמשים צריכים לבחור למי מבין הכותבים הללו מעוניינים להקשיב, ולמי לא. מודל נוסף בו אתרים אלה ואחרים פועלים הוא בהתמקדות על רייטינג, כאשר המשתמשים מצביעים על ביקורות והודעות אלה ואחרות ומציגים ציון “אמינות” לצידן – שעל פיו נוכל לשער האם הכותב הוא אמין, או לא.

בראיון שערכנו עם גיא פורה, מייסד Project Krypton ומייסד Snoox, הסביר האחרון כי הקונספט מאחורי החברה מציע כיוון חשיבה אחר לחלוטין, השואל “מהן ההמלצות הטובות ביותר עבור חברייך”. כלומר, השירות נוקט בגישה של איסוף מידע ממשתמשים שיש להם ניסיון אישי עם המוצר, אותו יכולים לחלוק עם חבריהם. פורה מבהיר כי לא מדובר באתר ביקורות, אלא באתר בו המשתמשים מתבקשים להביע במילה, משפט או מספר משפטים את ההמלצה והתחושה האישית שלהם לגבי מוצרים שונים – ולא לתת סקירה מקיפה על חווית השימוש והפונקציות השונות.

עוד מוסיף פורה כי המטרה האמיתית היא לדמות אחד לאחד את אופן ההתנהגות של המשתמש בעולם האמיתי. לכולנו יש את החברים שיודעים הכל בנושא מסויים, אליהם אנו ניגשים כאשר אנו זקוקים לעצה – וזהו הרעיון של Snoox. במידה וחברינו לא השאירו המלצה, המערכת תדע לנתב אותנו להמלצות של החברים של חברינו או אפילו להציע המלצות של משתמשים שאנו מכירים דרך איש קשר זה או אחר אליו אנו מחוברים.

בכל הנוגע לאמינות הביקורות, פורה מבהיר כי יש לחברה מנגנון פילטור הדואג לסנן המלצות “אמיתיות” ובעלות תכנים רלוונטים, ולכן עלול לקחת זמן מהרגע שכתבתם המלצה ועד שזאת תוצג בפני שלל החברים שלכם.

חן אידן

אוהבת גאדג’טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

4 Comments on "Snoox הישראלית השיקה מנוע המלצות חברתי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אבי
Guest

פחחח… עוד אפליקציית ספאם ושיווק, את מי זה מעניין בכלל? להתחיל להרכיב פרופילים בשביל להמליץ המלצות על מוצרים ומותגים ? מילא אם היה יוצא מזה משהו למשתמשים והיו מרוויחים מזה משהו, אבל להפוך את האנשים למשווקים בחינם בשביל יצרנים ושירותים. מיותר. אין ברעיון הזה שום אינסנטיב. מי שרוצה המלצה יכול להשיג בשנייה בפייסבוק בלי שאיזו אפליקציה תסרוק לו את הפרופיל ומי יודע מה עוד תקח משם. NEXT.

דני
Guest

דווקא נכנסתי לאתר, והוא נראה מעולה, ביליתי בו זמן לא מבוטל… ואין קשר בינו לבין ספאם… כנראה שההיכרות שלך עם עולם האינטרנט היא ברמה של התגובה המטופשת שלך. שיהיה להם בהצלחה

עמידן
Guest

אבי התגובה שלך מזלזלת כ”כ, יצאת איש קטן וצר עין.
אפשר להסתכל על האתר בתור אפליקציה שיווקית רדודה ונצלנית, כמו שאתה מציג אותה, ואפשר לראות בזה כלי עזר נחמד שיכול לעזור לאנשים לעשות בחירות טובות יותר, על סמך חברים שלהם שסומכים עליהם קצת יותר מעל איש המכירות בחנות.
שיהיה בהצלחה וגם לך אבי, מאחל לך שיום אחד תשתמש באתר ותהנה.

גילוי נאות – מכיר את מי שבנה את האתר ומפרגן לו (אבל אין לי שום קשר עסקי אליהם)

שמרית אור
Guest

ייעלמו כמו שבאו

wpDiscuz

תגיות לכתבה: