7 טכניקות ה-SEO היעילות ביותר ב-2017

קידום אתרים על בסיס SEO הוא מעמודי התווך החשובים ביותר לכל עסק. זרם קבוע, רלוונטי וחינמי של תנועה יכולה להיות בסיס כלכלי איתן ומנוע צמיחה אדיר לכל עסק. קבלו 7 טיפים חשובים (ומעודכנים) שיעזרו לכם לטפס למעלה ברשימה

מאת רן מגל

אחד המפתחות להצלחה ב-SEO בפרט (ובשיווק באינטרט בכלל) זו רמת העדכון בכל מה שחדש ומתפתח. התחום מאד דינאמי וככל שתקדימו להבין מה חדש ומה הולך לקרות, כך תגדילו את היתרון היחסי שלכם על המתחרים, ואת הערך שתוכלו לתת.

גוגל כבר ציינו לפני 10 שנים מה הם אוהבים ומה הם לא אוהבים. העניין הוא שהם הופכים ממש טובים בלאכוף את החוקים של עצמם. 
מה שהם לא עשו בהצלחה עד לפני כמה שנים (כמו למשל להבין מה זה תוכן איכותי או מה זה קישור טוב), הם עושים כעת ביעילות רבה ולכן עבודת SEO טובה שמחזיקה הרבה זמן צריכה להיות סביב ערך אמיתי ולא סביב טכניקות זולות, שחורות ומהירות.

בנוסף לכך, נכנס למשחק גם עולם המובייל שבינתיים עקף מבחינת נפחי תנועה את ה-PC ולכן הוא משפיע רבות על תוכניות ה-SEO של כל אתר.

במאמר הזה אני רוצה לתת את שני הסנט שלי במה שהכי עובד לי ב-SEO נכון ל-2017.

מאיפה הביטחון שלי שזה יעבוד גם ב-2018? 
פשוט בגלל שזה תמיד עבד אבל יחד עם זאת נראה שהדברים אותם אני עומד לשתף כאן ישארו בעלי המשקל הגבוה ביותר לכמה שנים הקרובות. הנסיון שלי נובע מקידום של אתרים בינ”ל רבים והטכניקות שעליהם אני אדבר כאן משמשות אותי הלכה למעשה כדי לראות עלייה משמעותית בתנועה האורגנית לאורך זמן.

אז הנה 7 הטכניקות שעובדות הכי טוב כרגע:

1. ריענון והרחבה של הביטויים לקידום

כל פרוייקט SEO חייב להתחיל ממחקר מילים. בחירת הביטויים לקידום היא קריטית. 
לבעלי אתרים, חשוב מאד לרענן ולהרחיב את הביטויים אותם אתם מקדמים.

הרבה פעמים אנחנו מתפתים לעשות את העבודה עם כל הכלים היקרים והמפוארים שעולם ה-SEO מלא בהם. יחד עם זאת, אני רוצה להחזיר אתכם רגע לבסיס ולהמליץ על קונסולת החיפוש של גוגל Google search console תחת search analytics (או בעברית “ניתוח חיפושים”)

אנחנו רוצים לקחת ביטויים שקרוב לודאי יביאו לנו תנועה וכסף ולכן אנחנו רוצים לבצע:

  1. בחירת ביטויים עם סיכוי גבוה להביא תנועה
  2. בחירת ביטויים עבור מובייל

ביטויים עם סיכוי גבוה להביא תנועה

אז לאחר שנכנסתם אל ניתוח החיפושים מהמסך הראשי, ראשית כל מעל הגרף להצגה, בחרו clicks, impressions, positions

עכשיו סדרו לפי impressions (הופעות)

אתם רוצים למצוא ביטויים עם הרבה הופעות אבל מעט קליקים.

מה שאומר שגוגל מוצא את העמוד שלכם כרלוונטי אבל הפוטנציאל הזה לא ממוצה עקב מיקום נמוך או עקב “חוסר עניין לציבור” (לא לוחצים על התוצאה שלכם) ולכן כל מה שנותר לכם לעשות הוא לקחת את העמודים שמייצגים את הביטויים הללו ולעשות את פעולות ה-SEO הרגילות שאתם עושים אבל בסדר הבא:

  • שיפור תגיות meta לשיפור הקליקים (CTR) – כתבו טייטל ותגית תיאור שיעוררו עניין ויגרמו לגולשים לרצות ללחוץ ולהמשיך לקרוא.
  • שיפור התוכן בעמוד הנבחר כך שיתן יותר ערך לגולשים שלכם. בנוסף גם עימוד טוב יותר, עוד תמונות, או קטעי וידאו וכל מה שיהפוך את העמוד לראוי כדי שיבלוט מעל המתחרים.
  • יצירה ושיפור של קישורים פנימיים תחת הביטויים החדשים מעמודים אחרים באתר.
  • וכמובן, תדאגו שיהיו כמה קישורים חדשים ורלוונטיים לעמוד.

בחירת ביטויים עבור מובייל

בדיוק אותן פעולות כמו השלב הקודם אבל עם שלב נוסף: לאחר שהגעתם מהמסך הראשי ל-search analytics 
סמנו את devices, תפתח לכם רשימה של 3 פריטים.

הקליקו על mobile – זה יכנס לעמוד שמציג את גרף התנועה מגוגל אורגני במובייל.

עכשיו הקליקו על queries

רואים את כל הביטויים ממובייל? מעולה! עכשיו סדרו לפי impressions. כעת זה מסודר לכם לפי הביטויים שלהם היו הופעות בגוגל עבור האתר שלכם מהגבוה לנמוך.

מכאן המשיכו כמו בסעיף הקודם עם תוספת חשובה אחת: פה אתם חייבים גם לוודא שהעמודים המייצגים את הביטויים שבחרתם נראים טוב במובייל ונטענים מהר במובייל. אם יש לכם אפשרות לעשות אותם AMP – לכו על זה בלי לחשוב פעמיים. (אני לא רוצה לגעור בכם שלא כל העמודים שלכם תואמים למובייל).

לאילו מכם שעוד אין להם אתר רחמנא ליצלן – אתם צריכים לעשות מחקר מילים ובחירת ביטויים מהתחלה ולכן הטיפ פה הוא לקחת מתוך מחקר המילים בין אחד לשלושה נושאים שהכי קולעים לתחום שלכם ואז עבור כל אחד מהנושאים לבחור בין 2-5 ביטויים תחרותיים ועוד 20-50 ביטויים לא תחרותיים (זנב ארוך). 
היחס הזה של 90/10 או מקסימום 80/20 בין ביטויים תחרותיים לזנב ארוך הוכיח את עצמו בצורה הטובה ביותר עבורי.

2. שיפור גירסת המובייל של האתר

גוגל אומנם הכריזו על מעבר ל-mobile first index כבר בנובמבר 2016 אבל המעבר לא היה חד ואת האימפקט אנחנו ממשיכים לראות על בסיס יומיומי. תנועה באינטרנט ממובייל היא הרוב כיום ואם האתר שלכם לא מותאם למובייל אתם מפסידים את רוב התנועה. אז כדי להרחיב את הסעיף הקודם, דאגו לדברים הבאים:

  1. רק בשביל הפרוטוקול, (כי אני לעולם לא אצליח להדגיש את זה מספיק טוב) – דאגו שיהיה לכם אתר ריספונסיבי!
  2. דאגו להשתמש בסכמות (“נתונים מובנים”) גם בגרסת המובייל שלכם. כלומר, דאגו שהסכמות שלכם לא הולכות לאיבוד במובייל אבל הוסיפו סכמות במידת האפשר לכל עמוד שחשוב לכם לקדם במובייל. מיקום, כתובת מדויקת, טלפון, פרטי זיהוי וכו’. זה יקל מאד על המחפשים במובייל ליצור איתכם קשר בלחיצת כפתור. 
במובייל החיפוש הוא מוכוון פעולה גם ככה, אז חשוב שיהיה קל לגולשים ממובייל לבצע את הפעולה הדרושה בלחיצה.
  3. דאגו להאיץ את עמודי האתר העיקריים שלכם עם גרסת AMP (עמוד מובייל מואץ) – יש תוסף נהדר בוורדפרס למי שמשתמש. אם אתם עובדים עם מערכת אחרת, השתמשו במדריך של פרוייקט ה-AMP
 בכל מקרה, גוגל נותנים עדיפות לעמודי AMP אז אין לכם מה לחכות יותר מעבר ללסיים לקרוא את המאמר הזה.
  4. הטמיעו חיפוש קולי באתר שלכם עבור משתמשי מובייל. חיפוש קולי הופך יותר ויותר פופולרי. איזה כיף זה לדבר למכונה שמבינה מה אתה אומר? שימו איזה כפתור אדום של “חיפוש קולי” באתר ותראו איך העניין סביב האתר שלכם עולה.

3. שיפור התוכן

מה שמבדיל אתרים עם תנועה אורגנית שממשיכה לצמוח מאתרים עם קפיצות פה ושם אבל בטווח הארוך מדשדשים בתנועה האורגנית זה התוכן.

המקצוענים האמיתיים משקיעים בתוכן טוב. הם מוצאים עיניינים בהם הם יכולים לתת ערך, עושים את המחקר שלהם ובסוף כותבים מאמרים בדוקים, איכותיים ושנותנים המון ערך ומעלים את העניין סביב האתרים הללו. רוצים להיות שם? מעולה, הנה מה שתעשו:

  1. ארגנו רשימת רעיונות לנושאים בהם תוכלו לתת ערך. הגדילו והרחיבו את הרשימה הזאת על בסיס יומי.
  2. בחרו נושא אחד לחודש לפחות, בצעו מחקר סביב הנושא: מה כותבים אחרים על הנושא? בדקו שאתם באמת יכולים לתת ערך שהוא לא נגיש ואז כתבו את התוכן שלכם.
 לדוגמא: אם אני עורך וידאו ויש לי רעיון לכתוב על תוכנות מומלצות לעריכת וידאו, אני אחפש בגוגל ואראה שכל העמוד הראשון מלא במאמרים על תוכנות מומלצות, 
אחפש איפה אני כן יכול לחדש: האם יש תוכנה חדשה שלא נכתב עליה? האם יש טיפים שלא כתבו עליהם? 
אם אני לא מוצא רעיונות, אחפש נושא אחר לכתוב עליו בו אני כן מוצא איזהשהו ערך מוסף שאני יכול לתת.
  3. תנו לחברים או קולגות לקרוא את התוכן שכתבתם ובקשו פידבקים. 
הדבר הראשון הכי חשוב הוא לבדוק אם הם קראו עד הסוף. אם לא – לא הצלחתם לעניין ואתם צריכים לשפר את הטקסט שלכם כך שיעורר יותר סקרנות.
 אם קוטלים אתכם זה מעולה! סביר להניח שאלו נקודות שיפריעו גם לקוראים אחרים ולכן בלעו את גאוותכם ושפרו את המאמרים על בסיס הפידבקים שאתם מקבלים.
  4. חזרו על התהליך לפחות אחת לחודש.

4. שיפור קישורים פנימיים

די בפשטות: שיפור קישורים פנימיים באתר משפיע מאד על הביטויים המקודמים ועל הניראות של האתר שלכם במנוע חיפוש. ראיתי כבר שינויים רציניים בתנועה האורגנית של אתרים רק משיפור של קישורים פנימיים.

ודאו שבכל עמוד יש לפחות קישור פנימי אחד לעמוד אחר (כלל אצבע טוב יהיה 3-5 קישורים פנימיים לעמוד) תחת טקסט אינפורמטיבי (מן הסתם, הביטוי שאתם רוצים לקדם ברוב המקרים).

לא אומר שהאתר שלכם צריך להיראות כמו ויקיפדיה אבל זה באמת עוזר לגולשים וזה גם צריך להיות הקו שמנחה אתכם כשאתם יוצרים קישור פנימי. 
שאלו את עצמכם “האם הקישור הפנימי הזה יגרום לגולשים ללחוץ עליו?” או “עד כמה הגולשים יצטרכו את הקישור הזה?” 
אם התשובות חיוביות, לכו על זה.

5. שיפור נוכחות חברתית

פרופילים חברתיים יכולים לעזור לכם לתפוס את כל העמוד הראשון כשמחפשים את הברנד שלכם.
נכון, גוגל אומרים שקישורים מרשתות חברתיות לא משפיעות על קידום אבל נחשו מה? זה משפיע ועוד איך. אולי באופן עקיף כי באזז חברתי יכול לגרור קישורים טבעיים מאתרי בלוגים של חבר’ה שראו אותנו ברשתות החברתיות…
 בשורה התחתונה, כל פעם שראיתי באזז חברתי סביב עמודים באתרים אותם אני מקדם, ראיתי גם עליה בתנועה אורגנית.

בנוסף, הנוכחות החברתית יכולה מאד לעזור כהוכחה חברתית לכך שאתם ברנד חזק ושמאמרים שלכם נקראים ומדוברים ברשתות החברתיות ולכן אני יודע ששיפור הנוכחות החברתית שלכם תעזור מאד לקידום האורגני והנה הפעולות המומלצות:

  1. ארגנו וידג’ט חברתי לעמודים המקודמים. זה ממש יכול לשנות למישהו שמגיע לעמוד שלא התכוון להגיע אבל פתאום רואה שיש לו 823 לייקים ו-59 שיתופים. זה יעורר את סקרנותו ויגרום לו להמשיך לקרוא.
  2. פתחו עמודים לאתרים שלכם ברשתות הבאות: פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט, גוגל פלאס (google my business אם זה עסק מקומי) ולינקדין. הרגישו חופשי לפתוח בעוד רשתות שלא הזכרתי פה.
 עכשיו נכון שלא כל אתר מתאים לכל רשת חברתית, אבל חשוב שתהיה לכם נוכחות אורגנית גם דרך הפרופילים החברתיים שלכם אז תשתדלו לפתוח לפחות 5 פרופילים חברתיים והזינו אותם בתוכן מעניין. קשרו מהאתר שלכם לפרופילים הללו ומהפרופילים בחזרה אל האתר תחת ה”אודות”.

6. שיפור חוויית משתמש

כן, אני יודע, די נדוש לדבר על זה אבל מה לעשות שהאתר שלכם צריך להיות מוכוון מטרה, 
כלומר לגרום לגולשים שלכם לבצע פעולות ידועות מראש עד שהם מגיעים לתוצאה הרצויה (בד”כ קנייה של המוצר שלכם). אז אלה הפעולות החשובות:

  1. מהירות אתר: מניח שנכון לשנת 2017 אני לא צריך להרחיב את הדיבור על כך אז רק אתחנן בפניכם שהאתר שלכם יהיה מהיר ושלא תתנו לגולשים לחכות יותר מ-2 שניות לטעינת עמוד.
  2. דאגו שיהיה לכם לוגו וסלוגן בולטים ותפריט ברור כך שבכל עמוד באתר, הגולש יבין את התמונה הגדולה: מה האתר הזה? מה אפשר למצוא פה ואיך לנווט באתר.
  3. כפתורי הנעה לפעולה בולטים וברורים.
  4. כפתור עזרה/תמיכה נוח שיעזור לגולשים לכתוב מה מפריע להם ויעזור לכם להבין איפה האתר שלכם דורש שיפור.

7. שיפור קישורים

ההמלצה שלי פה היא חד משמעית: התמקדו באיכות ולא בכמות. זכרו שקישור הוא המלצה של אתר לגולשים שלו אז אם קישור שלכם באתר אחר לא נראה כהמלצה להקל על חיי הגולשים באותו אתר, אתם מסתכנים…

דאגו לקבל קישורים טובים מאתרים רלוונטים ואיכותיים. הביטוי בקישור (האנקור) לא משנה כ”כ כיום אז רק תדאגו לאיכות והדירוגים לא יאחרו להגיע.

סיכום

הדיספלינות שאני נותן לכם פה גרמו לאתרים שאני מקדם לעוף בתנועה האורגנית. הנה גרף אורגני של אתר לדוגמא

הכפלת התנועה תוך 5 חודשים.

אני מבטיח לכם תוצאות מדהימות אם תיישמו את הטיפים. המתחרים שלכם כבר מיישמים חלק מהם, מזמין אתכם ליישם הכל ולשלוט.

הכותב מלמד SEO ב-edux.co.il, יועץ בינ”ל לשיווק אונליין ודיירקטור SEO בחברת AvaTrade

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

16 Comments on "7 טכניקות ה-SEO היעילות ביותר ב-2017"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Daniel
Guest

קודם כל כתבה ברורה ואיכותית , תודה
שאלה קטנה בהקשר
יש חיסרון לקדם אורגני אתר ישראלי עם חברה מחו”ל
פשוט קבלתי הצעה מעניינת ובדיוק פרסתם את הכתבה
אודה לכם אם מישהו יוכל לענות בעניין

רן מגל
Guest

היי דניאל, האם החברה מחו”ל היא ישראלית?
אם מישהו שלא יודע עברית מוכר לך קידום בעברית אני מאד מקווה שאתה עומד לסרב באלגנטיות :)

Daniel
Guest

לא , החברה לא ישראלית
וזה בדיוק הייתה השאלה שלי , חשבתי שאולי הטכניקות של הקידום הם לא תלויות דווקא בשפה,
תודה על האזהרה

ירון
Guest

כדי לקדם אתר ישראלי, חייבים לשלוט היטב בעברית. מי שלא מבין עברית לא יוכל לקדם אתר בעברית. חד משמעית.
איך הוא יראה שגיאות כתיב ?
איך הוא ידע איזה וריאציות יש לכל ביטוי ?
איך הוא ידע לסדר את כותרות האתר ללא שגיאות ?
מי יכתוב עבורו תיאורים לעמודים ?
בקיצור … לא! ממש לא !
בהצלחה

yaniv
Guest

אני חושב שראתי שיש צורך בשימוש קידום כך שאזור גאורגרפי יהיה אותו האזור של האתר המקודם, קראתי באתר http://seo-google.co.il/ כל מיני דיונים על זה. אני חושב שאתה צודק.

cohenarik18
Guest

אני חושב שעדיף חברה ישראלית, כי אחרת הם צריכים לעבוד עם פרוקסי, זה מה שאמרו לי בחברת קידום אתרים כאן בתל אביב.

אורלי
Guest

בגדול הייתי ממליץ לך דניאל לקחת את השירות קרוב לבית או לעסק, אם אין ברירה כמובן אז אין ברירה. אני אישית מקדם בחו”ל, ניגשתי לחברה מאוד מוכרת בשם סטודיו גל ים http://www.galyam-studio.co.il והיא סירבה לטפל בי, מסיבה מאוד פשוטה, הם טענו “שאין להם מספיק נכסים בחו”ל ולכם קרוב לוודאי שחברות מחו”ל יוכלו לעזור לי יותר.

אופיר
Guest

מאמר נחמד :)
שתי הערות:
לברנד יש מילה בעברית, מותג.
התוסף AMP שהומלץ במאמר קיבל דירוג די נמוך ע”י משתמשים בעמוד ההורדה באתר של פרויקט וורדפרס.
כמו ממה שאני יודע AMP משנה את מבנה ועיצוב העמוד, למשל יכול להעלים את סרגל הניווט, כך שיש לו גם חסרונות לא מעטים.

רן מגל
Guest

מעולה תודה, אשמח אם תשים פה לינק לתוסף שאתה כן ממליץ עליו

אופיר
Guest

לא ניסיתי אישית אבל נתקלתי בספריה של פרויקט וורדפרס בפלואגאין שמדורג טוב יותר ואמור לתמוך גם בכתיבה מימין לשמאל כמו בשפת הקודש:
AMP for WP – Accelerated Mobile Pages

אופיר
Guest

אבל עדיין לא בטוח שפותר את מגבלות ה-AMP שציינתי קודם :)

שגיב
Guest

היי רן אפשר קישור ללינקדאין שלך?
אשמח ליצירת קשר 0586-444-888. שגיב.

Ran Magal
Guest

פשוט חפש אותי. Ran Magal

עמית אדלר
Guest

מאמר נכון ומדויק. סעיף 1 וסעיף 4 הם האהובים עליי אישית, ואני משתמש בהם בקביעות.

עידן
Guest

אחלה כתבה! אכן פעולות אפקטיביות מאוד.

מספר תוספות שלי…

– שיפור ההיררכיה והמבנה של האתר : ליצור “עומק” של תתי קטגוריות ומאמרים רלוונטיים תחת הקטגוריות ראשיות.

– ברמת תכנים חדשים : הייתי ממליץ על 2 תכנים חדשים בחודש ולא אחד בלבד. 12 תכנים חדשים בשנה לדעתי לא מספיק טוב.

– ניתוח מעמיק יותר : מספר וירטואלי מסונכרן עם אנליטיקס על מנת לקבל גם נתונים של כמות השיחות מהאתר וכך להגדיל יחס המרה. גוגל מתייחסים לזה.

– משהו שלא שמים עליו מספיק דגש ומשפיע גם על CTR : הדגשת נתונים לאתרים שזה מתאים להם (Structured Data Markup Helper) משפיע על CTR.

מה דעתכם ?

מרכוס אורליוס
Guest
מרכוס אורליוס

סעיף 4, מאוד מומלץ וממש קל ליישם.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: