Saveby: קניות קבוצתיות, הדור הבא [סטארטאפ]

ב-Saveby מציעים לכם דרך חדשה ומעניינת לחסוך כסף על מוצרים שאתם מעוניינים לרכוש, במסגרת מודל חדשני לרכישות קבוצתיות.

מקור: יח"צ

ערוץ הסטארטאפים בניוזגיק מפורסם בחסות תוכנית Microsoft Bizspark, המשתפת פעולה עם ניוזגיק במסגרת תוכנית Geekspark. רוצים לחשוף גם את הסטארטאפ שלכם בניוזגיק ולהיכנס לתוכנית Bizspark של מיקרוסופט? הכנסו לכאן לפרטים נוספים.


סטארטאפ ישראלי בשם Saveby יאפשר לכם לרכוש את המוצרים החלומיים שלכם, במחיר שאתם מוכנים לשלם. באמצעות מודל שהוא לא בדיוק קנייה קבוצתית, ולא בדיוק מודל קופונים, ב-Saveby תוכלו לסגור עסקה עם ספקים שרוצים להרוויח גם כן, והכל בלחיצת כפתור.

זיהוי הצורך

ב-Saveby זיהו צורך קיים; מצד אחד, כאשר קבוצה של אנשים מאתרת הצעה מסוחר לרכוש ממנו במחיר קבוצתי סחורה, בין אם מדובר במוצרים או שירותים, קיימים היום שלל פתרונות. אלה כוללים אתרי מכירה קבוצתיים ואתרי קופונים שונים, המציעים כולם לקבוצות לבצע רכישה יחדיו, במידה ותצליח להתגבש קבוצה.

מהצד השני, גם סוחרים וספקי שירותים נהנו מהפתרונות הללו, שכן הם איפשרו להם להציע ללקוחות פוטנציאליים מחיר סגור מראש, המקובל עליהם. החסרון של הפתרונות הקיימים הוא בכך שאם לא נוצרת קבוצת קנייה, לפי הגדרת הכמות שנקבעה מראש, העסקה לא תיסגר והמוכר מפסיד עסקה פוטנציאלית, גם אם היקפה קטן במעט ממה שהוגדר מראש.

בשוק חסר פתרון ביניים, כזה שיאפשר לשני הצדדים להציע את מרכולתם, או לדרוש סחורה מסוימת, בתמורה למחיר המקובל על שני הצדדים. לתוך הוואקום הזה נכנסת Saveby, שמאפשרת בדיוק פתרון שכזה, שיכול לעזור לשני הצדדים.

סוגרים עסקאות

מקור: יח"צ

דרך אתר החברה, הפועל היום כ-Beta פתוחה, ניתן להירשם ולהצטרף להצעות קיימות, או לבקש הצעות. מבחינת הלקוחות, מדובר ביתרון של ממש; ניתן להיכנס ולראות הצעות למוצרים ושירותים קיימים. בנוסף, בתור לקוח פוטנציאלי, ניתן לפתוח בקשה למוצר או לשירות שאינו קיים באותה נקודה בזמן. אז, הכדור עובר למגרש של ספקי המוצרים והשירותים.

אלה יכולים להיכנס אף הם לשירות, לראות בקשה למוצר מסוים שהם יכולים לספק, ולראות האם המחיר מתאים להם. אם המחיר מתאים להם, הם יכולים לענות לדרישה, ולהגדיר מהי הקבוצה המינימלית שהם רוצים למכור. אם כבר התאגדה קבוצה מספיקה של קונים, הם יכולים באותו רגע לענות על הצורך של הקבוצה, ולמכור כמות משמעותית של מלאי. כך הם יכולים לחסוך משאבים באיחסון הסחורה לזמן ממושך יותר במחסנים, ובשיווק ללקוחות פוטנציאליים, שכן כאן יש להם כבר לקוחות קיימים שמוכנים ורוצים לרכוש את המוצר הספציפי, ועכשיו.

החברה כיום מתמקדת בשוק האמריקני. שם, מציעה היום החברה שלל מוצרים בהנחות קבוצתיות, ובעיקר מאפשרת ללקוחות, ביניהם הורים חדשים, לקבוע בצורה דינמית את הצורך שלהם במוצרים ושירותים, ולהזמין דרך החברה ספקים שונים להציע להם את המוצר במחיר שהם קבעו מראש. למשל, החברה מציעה היום עגלות ילדים במחיר תחרותי, ומוצרים אחרים. כל אלה, מאפשרים לחברה להחזיר את השליטה לידיים של הלקוחות, ובמקביל מעצימים גם את הספקים, שכעת לא צריכים לבזבז כסף על מנת לסנן את הלקוחות הפוטנציאליים כדי למצוא מביניהם את הלקוחות האמיתיים שירכשו את המוצר.

העובדה שהשירות שמציעה החברה קוסם לשני צידי המערכת מאפשרת ל-Saveby להישאר אטרקטיבית, במיוחד על רקע אתרי הקופון שנפוצו במהלך 2010-2011.

וידאו: הדגמת השירות של Saveby

מאחורי החברה

מאחורי הסטארטאפ עומדים אור-טל קרייתי ויואב פרי. השניים מגיעים מרקע שיווקי וטכני, בהתאמה, ועובדים יחדיו לקידום המיזם. בראיון לניוזגיק הם סיפרו כי הרעיון להקמת החברה התחיל, כמו רעיונות טובים רבים, מתוך תסכול של שניהם כאשר הם חיפשו מוצרים שרצו לרכוש, וגילו שהפלטפורמות הקיימות היום אינן מאפשרות ביטוי לצרכים שלהם באותו הרגע. מה שעמד לרשותם היו פלטפורמות שהציעו רכישה של מוצרים, אבל הן לא ענו על הצרכים העכשווים. גם מצידם של סוחרים, כשהם רוכשים מספקים שונים סחורה, ואוגרים בנקודות שיווק מלאי מסויים, הם מסתמכים על ביקוש, ומסתכנים בכך שהימרו לא נכון.

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

אז חשבנו לעצמנו, מה יקרה אם ניצור פלטפורמה שתאפשר לצרכנים לתאר את הצרכים העכשווים שלהם מצד אחד, ומצד שני תאפשר לסוחרים בלחיצת כפתור לענות על הצורך הזה ולספק לקבוצת הצרכנים את המוצר שהם ביקשו, במחיר שהם ביקשו? במצב שכזה, הצרכנים מרוויחים כוח קנייה קבוצתית המאפשר להם לרכוש את המוצר שהם רוצים במחיר שהם מוכנים לשלם, ומהצד השני, הסוחרים מרוויחים קנייה מיידית בהיקפים גדולים, תשלום מיידי וצוברים גם לקוחות חדשים. כך, כל הצדדים מרוויחים.

מבחינת החברה, קהל היעד העיקרי בשלב זה הוא הורים טריים, או הורים המצפים ללידה קרובה. קבוצה זו של זוגות צעירים הנכנסת לגל של הוצאות לקראת הלידה, או לאחריה, מחפשים כל העת דרכים להשיג את מה שהם צריכים ובאותה העת לחסוך כמה שיותר כסף לקראת ההוצאות הבאות. ההורים של היום שונים מבעבר, בכך שהם מכירים כבר מודלים של רכישות קבוצתיות, הם מרגישים בנוח יותר לבצע תשלומים מקוונים, והם קוראים ברשת אחרי מוצרים שכדאי לרכוש.

מעבר להורים, הפידבק מהסוחרים היה אדיר. הם אוהבים מאוד את הרעיון. בעתיד, אנחנו כמובן מקווים לגדול ביחד עם הילדים של אותם הורים, וללוות את ההורים הללו גם בהמשך, אבל בטווח הזמן הקרוב אנחנו מתרכזים בדמוגרפיה הזאת.


בחסות תוכנית Bizspark


Microsoft Bizspark היא תוכנית גלובלית שפותחה במטרה לסייע להצלחת סטארטאפים בשלבים המוקדמים על-ידי אספקת מספר משאבי מפתח, בזמן שהכי צריך אותם:

תוכנה – במסגרת התוכנית, תקבלו גישה מלאה למגוון הרחב של כלי הפיתוח, הפלטפורמות השונות ורשיונות לכל מוצרי מיקרוסופט לשימוש מיידי למשך 3 שנים, לצורך פיתוח וחדירה לשוק של פתרונות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, יחד עם כל ההטבות האחרות בתוכנית, מגיעות ללא תשלום.

תמיכה – התחברו לשותפים נוספים בתוכנית מרחבי העולם – חממות, משקיעים, יועצים, משרדי ממשלה וספקי הוסטינג – כולם מעורבים ומושקעים באופן שווה בתחומי החדשנות והיזמות בתחום התוכנה והאינטרנט ומציעים מגוון רחב של פתרונות שיוכלו לסייע לכם בפתרון בעיות טכנולוגיות ועסקיות.

חשיפה – מעבר לשיתוף הפעולה עם ניוזגיק, תוכנית Bizspark חושפת את הסטארטפים החברים בה לקהל רחב של משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים. כחברים בתוכנית Bizspark של מיקרוסופט, תזכו לגישה לאקו-סיסטם עשיר של עמיתים למקצוע, שותפים ומגבים משאבי תמיכה מכל העולם, אשר יסייעו לכם לגדול ולהצליח. Microsoft Bizspark זו הדרך המהירה ביותר להזניק את הסטארטאפ שלכם קדימה.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

5 תגובות על "Saveby: קניות קבוצתיות, הדור הבא [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ליאור
Guest

נראה מאוד לא מקצועי,
לא מצאתי שם עניין כרגע…

הרעיון נחמד, אולי צריך לחכות שיכירו קצת את האתר לפני שנוכל באמת להנות ממנו.

לאון
Guest

אי אפשר לראות אפילו את קבוצות הרכישה כרשימה, צריך לעשות חיפוש ולקוות שתמצא משהו איתו… יש להם עוד הרבה עבודה לעשות

Yossi
Guest

Leon, why do you need to see the groups as a list? You can do a search and besides, it’s all based on social networks so people arrive directly at a product page from links on Twitter and Facebook etc. – not by visiting the front page. It’s actually a very clean simple idea. Especially in a lean startup that wouldn’t develop too many features before it has a critical mass. sort of “everything you need and nothing you don’t” attitude.

עוז
Guest

היה מיזם כזה לפני 5 שנים בארץ.
והוא נכשל.
– אולי השוק לא היה מוכן לזה, אולי זה לא מתאים לארץ וכן לשוק האמריקאי.
או אולי, זה פשוט לא עובד, יכול להיות שצריך את המתווך (היום קוראים לו קופוניסט) שיחבר את העיסקה.

אור-טל
Guest
תודה למגיבים על ההתעניינות. עוז, אכן היה מיזם דומה לפני מספר שנים בארץ. היו מספר מיזמים עם מחשבה דומה גם בארצות הברית: אחד הבולטים שבהם היה מרקטה, שנסגרה בשנת 2000 ומכרה את הפטנט שלה לטיפר לפני כשנתיים. למעשה, Saveby דומה לכל מיני, אבל שונה מהותית מכולם. אתה כנראה צודק, עוז, והשוק בתקופת מרקטה ואפילו בתקופת המיזם של לפני 5-6 שנים שהיה בארץ, היה שונה מהשוק של היום. המדיה החברתית הרבה יותר משמעותית היום מבחינת חדירה, פרישה והגעה לאנשים ותחומים שונים. תוסיף לכך את המובייל – ואנחנו בעידן אחר לגמרי. יש מספר סיבות בגללן נמנענו מנושא התיווך: מעבר לכך שזה מסבך… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: