דיווח: סמסונג תתחרה בפייסבוק, תשיק רשת חברתית

חברת הסלולר הגדולה בעולם עומלת על פיתוח רשת חברתית שתחבר את משתמשי המוצרים שלה יחד, ותאפשר להם לשתף תכנים בקלות.

מקור: תמונות מסך מאתרי החברות, עיבוד תמונה

ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית עובדת על רשת חברתית שתלווה את המשתמשים בזמן השימוש במוצרי החברה, כך עולה מדיווח ב-Korea Times, שחושף את הפרשה. הרשת החדשה נמצאת בשלבי בחינה ופיתוח פנימיים, וזכתה לכינוי הפנימי בתוך החברה של “סמסונג פייסבוק”.

רשת חברתית בין כל המוצרים

הרשת החברתית של סמסונג תאפשר למשתמשים להישאר מחוברים דרך מוצרי החברה השונים. אלה כוללים כמובן את המכשירים הסלולריים, טלוויזיות, מחשבים, מצלמות ומוצרים רבים אחרים. לפי הדיווח, גורמים רשמיים מתוך סמסונג בקוריאה כבר אישרו את הפרטים, ומסרו שהחיבור לרשת החברתית החדשה עליה עובדת החברה תחבר מגוון רחב של מכשירים שיש להם חיבור לאינטרנט. עוד נחשף, כי חלק מהיכולות של הרשת החברתית של סמסונג יתבססו על תשתית הענן של אמאזון, שכבר היום מארחת חלק משמעותי מהאתרים הגדולים ברשת.

שם סופי ופומבי עדיין אין למיזם החדש, אך תשתית כבר יש; לסמסונג יש מיזם מעניין בשם “Family Story” (ראו סרטון מצורף), שבמסגרתו היא מייצרת קישוריות בין מוצרים שונים של כל בני הבית. באמצעות הקישוריות הזאת ניתן להעביר מידע ממכשיר למכשיר, וניתן לשתף מידע עם בני המשפחה, ועוד.

משתפים מידע במשפחה

הרחבה של הפרויקט הזה למצב של יצירת רשת חברתית של ממש יאפשר לסמסונג להתחרות ישירות לא רק בפייסבוק, אלא גם בשירותי האחסון המקוונים כמו דרופבוקס, גוגל דרייב, סקיי דרייב ועוד. זאת, משום שאם במוצרים שכבר רכשתם יש את התמיכה בקישוריות מובנית, יהיה לכם קל יותר להשתמש בה מאשר להשתמש בשירותים של חברות אחרות.

בנוסף, העובדה שסמסונג מוצאת לנכון לקשר את הטלוויזיה החכמה עם הטאבלט, המחשב הנייד והסמארטפון מסמלת את המקום של הטלוויזיה בחיים העתידיים של התא המשפחתי לפי סמסונג. בכך, מאפשרת סמסונג להשאיר את הטלוויזיה רלוונטית לעוד כמה שנים, לפני שתוחלף סופית על-ידי מחשבים.

יש שיאמרו שכבר עתה, כאשר אנחנו מכניסים מעין מחשבים זעירים לתוך הטלוויזיות ומוסיפים להם יכולות “חכמות”, כמו אפשרות חיבור לאינטרנט לצורך גלישה, עדכונים, צפייה בתכנים מהרשת, ועוד, בעצם כבר הפכנו את הטלוויזיות לסוג של מחשב. אבל, אל מול הטענות הללו, קיימים המשתמשים, שעבורם, המחשב הוא מחשב, והטלוויזיה איננה בשלב הזה אלא מוניטור נוסף בבית. אם הם משתמשים בה כדי לצפות בסרטי DVD, לצפות בתכנים מהרשת כאשר הם מחברים את הלפטופ ישירות למחשב או עם מחשב מדיה, אין בכך כדי לשנות את מהות התפקיד של הטלוויזיה בחייהם. כנראה שעבור משתמשים אלה, המצב ישתנה רק לאחר שמרכזיות הטלוויזיה בחייהם תחזור והם יצטרפו אל המהפכה שהופכת את הטלוויזיות לחכמות.

עסקים כרגיל

בשלב זה הפרטים הנוגעים לפרויקט ראשוניים בלבד וסמסונג עוד יכולה לשנות את אופי הפרויקט לחלוטין. למרות זאת, אם ניקח בחשבון את מאפייניו כרגע, בטווח הקרוב ספק אם מישהו מהרשתות החברתיות הגדולות צריך להילחץ. המהלך של סמסונג אינו מאיים בצורה ישירה על פייסבוק, למעט אולי בטווח הרחוק. עד אז, שתי החברות יצטרכו להגדיר לעצמן כיצד הן רוצות להמשיך ולפעול בזירת הסלולר, שתהפוך בשנים הקרובות לזירת המיחשוב המרכזית והחשובה ביותר.

מעבר לגבולות זירת הסלולר, פרויקט הפייסבוק של סמסונג ותחום הטלוויזיות החכמות מאפשרות לחברה להרחיב את טווח המוצרים והשירותים שהיא יכולה להעניק לצרכנים. זה הערך המוסף שלה, ונראה שכרגע לשם היא חותרת.

וידאו: Family Story של סמסונג ב-CES 2012

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

2 תגובות על "דיווח: סמסונג תתחרה בפייסבוק, תשיק רשת חברתית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Or Ron
Guest

נשמע מגוחך… בדיוק כמו פינג

עמית באווני
Guest

I hear YouTube, Twitter and Facebook are merging to form a super Social Media site – YouTwitFace.

Amit
Do you have what it takes? Check yourself at http://www.topwebperson.com

wpDiscuz

תגיות לכתבה: