הסטארטאפ שידאג שהבגדים שלכם יגיעו במידה הנכונה

כמו כולם, גם היזמים של חברת New Time Zone חוו מפח נפש כשהבגדים שהזמינו ברשת הגיעו במידה הלא נכונה. אבל הם פיתחו אפליקציה המייצרת מודל גוף תלת ממדי, שמאפשר למדוד כל בגד, כדי שכולם יהיו שמחים גם אחרי פתיחת החבילה

 Bloomberg/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Bloomberg/ Getty Images Israel

מאת סיגל בר-קובץ

קנייה של פריטים ברשת מעמידה אתגר בפני יצרני האופנה ומהווה הימור בפני המשתמשים. כל מי שקנה פריט אופנה ברשת מכיר את מפח הנפש: מזמינים את החולצה שנראית מושלמת, ממתינים שלושה שבועות ויותר, ואז, כשהחבילה הנכספת מגיעה בדואר, מתברר שמדובר במידה שיכולה להתאים לנו אם היינו עדיין בכיתה ד’. העובדה שמרבית החברות מאפשרות להחזיר את הפריט ולקבל זיכוי לא מפחיתה מהתסכול: צריך ללכת לדואר, לעמוד בתור, לשלוח את הפריט ולהמתין בסבלנות לזיכוי. כדי לפתור את הבעיה הגדולה ביותר בתחום מסחר האופנה המקוון – חוסר היכולת למדוד בגדים לפני שרוכשים אותם – הוקמה ב-2015 חברת New Time Zone.

“חוסר היכולת למדוד את הפריט מפחית מהביטחון של הצרכן וגורם לו להסס לפני ביצוע העסקה”, אומר רונן ענבר, מנכ”ל New Time Zone, “ההיסוס הזה מתבטא ביחס המרה נמוך מאוד בין כמות המבקרים בחנויות לבין אלו שקונים בפועל. פרט לכך, אחוז ההחזרות של בגדים לחנויות מקוונות נע בין 40-30 אחוז בממוצע עולמי’ כשבארצות הברית למשל, שבה תהליך ההחזרה הוא חינם, מדובר על 60 אחוז”.

סימולציה ב-360 מעלות

הפתרון של חברת NTZ מפשט את חוויית הקנייה באינטרנט ומתאים אותה אישית וויזואלית. האפליקציה מאפשרת למשתמשים לייצר מודל תלת ממדי של עצמם, עם מידות מדויקות, כך שיוכלו למדוד עליו בגדים בצורה דינמית בחנויות שישתפו פעולה עם החברה. בחודש הבא תעלה NTZ לאוויר עם חנות ראשונה, והיעד הוא להגיע לשלוש חנויות עד סוף השנה.

איך יוצרים את המודל? תחילה המשתמש מצלם ארבע תמונות של עצמו – מקדימה, מאחורה ומשני צדיו – תוך הנחייה והכוונה בתהליך הצילום. לאחר מכן האלגוריתמים של החברה מייצרים מודל תלת ממדי שכולל את פניו, צבע עורו ומידותיו של המתלבש.

“בעזרת המודל אפשר להיכנס לחדר המדידה התלת ממדי שלנו בחנות היצרן ולמדוד כל בגד”, אומר ענבר, “מדובר למעשה בסימולציה דינמית של הבגד על המודל. הסימולציה מאפשרת לו לראות כיצד הבגד נראה עליו ב-360 מעלות, בתנוחות שונות ובמצב של תנועה. המשתמש יכול להחליף בחדר המדידה בין פריטים ומידות וגם לבדוק צבעים שונים. למעשה, הוא מקבל את כל הכלים לבחור בצורה בטוחה את הפריט שמתאים לו מבחינת מידה, מבנה גוף וסגנון”.

מבוסס על סיפור אמיתי

הרעיון של חברת NTZ נולד מכורח הנסיבות. ענבר, בחור גדול ממדים, התקשה למצוא בגדים ואלה שהזמין באינטרנט לעיתים לא התאימו, למרות שמדד אותם בחנות. “אחרי שמדדתי בגד מסוים, הנחתי שכל הדגמים שאזמין מאותו ספק יהיו באותו גודל, אבל אז התברר שגם אצלו המידות משתנות בין הדגמים. האמת היא שכעסתי אבל לא עשיתי עם זה כלום, עד שיום אחד ישראל רוזנטל, לימים השותף שלי, דיבר על אותה בעיה בדיוק וגם העלה פתרון”.

השניים החלו לגלגל רעיונות שונים ומורכבים והפתרונות הובילו להקמתה של החברה, שמעסיקה היום שבעה עובדים. אבן דרך משמעותית הייתה הצטרפותו של השותף השלישי, אמיר גרין, שמתמחה בתלת ממד, היה מנהל פיתוח בסוני פרודקשן ביפן והשתתף ביצירת סרטים הוליוודיים מוכרים. “כשחיפשנו שותף שבא מתחום התלת ממד, כולם אמרו לנו, ‘אי אפשר, אי אפשר’. עד שהגענו לאמיר. ככה יצאנו לדרך – שלושה אופטימיים עד טמטום, שרוצים לעשות מה שאף אחד לא עשה לפני כן”.

אבל בכל זאת אתם לא הראשונים שחיפשו ומצאו פתרונות מדידה

“התחום הזה ‘חם’ כבר כמעט 10 שנים, ויש כמה וכמה חברות שקמו וניסו למזער את הסיכון שבקניית בגדים באינטרנט. רוב החברות מודדות את הגוף בצורה כלשהי – בצילום היקף חזה, מתניים וירכיים, ומשוות את המידות לאלה שנמצאות בטבלת מידות הבגדים בחנות. הבעיה היא שאין מידה אחת שמתאימה תמיד, וגם אין התייחסות לנתוני מבנה גוף, כמו ירכיים רחבות או חזה גדול. אנחנו היחידים שמאפשרים למשתמש למדוד את הבגד, עם כל האי-סימטריות של עצמו, ולראות איך הפריט נראה – בהתאמת המידה, בהליכה, בתזוזה. למעשה, מבחינה ויזואלית מקבלים הכל, למעט נגיעה בבד, ופותרים את הסייזינג, הפיטינג והסטיילינג גם יחד. אפשר להסתובב ולראות איך השמלה זזה, ממש כמו שעומדים מול מראה. אפשר גם לשתף מדידות, לקבל עצה ולהגיב למדידות של חברים ולהפוך את חוויית הקנייה לכמה שיותר אמיתית”.

המודל העסקי של החברה הוא revenue sharing, כלומר שעל כל קנייה החברה מקבלת אחוזים מהרווחים. “נושא המדידה הוא האבן הבסיסית של פתרון רחב ומרשים יותר”, אומר ענבר, “בעוד כשנתיים תספק החברה שלנו פתרון גדול ומגוון בהרבה שתומך גם במציאות מדומה”.

הכתבה בחסות עיריית ראשון לציון

אם אתה יזם בתחילת הדרך, עיריית ראשון לציון נותנת לך את המקום הנכון לזנק קדימה. RishonStartUp מעניק לכם, יזמי סטארט-אפ מכל הארץ, בעלי רעיון מגובש וצוות טוב, מרחב עבודה אופטימאלי משותף, שישמש לכם בית לעבוד בו ולפתח את הרעיון שלכם, לתקופה של שישה חודשים, עד שנה. לפרטים נוספים לחץ כאן

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 Comments on "הסטארטאפ שידאג שהבגדים שלכם יגיעו במידה הנכונה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
123
Guest

מוצר מעניין, אשמח לראות אותו בפעולה ברגע שישוחרר להמונים.
שיהיה בהצלחה!

רון
Guest

צוות מצוין ורעיון גדול . שיהיה בהצלחה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: