הסטארטאפ הישראלי שרוצה להיות הטוויטר השכונתי

פלטפורמת Qork תאפשר לכם ליצור קהילה מקוונת עם קבוצת אנשים הנמצאת בסביבתכם, כך שתהיו מעודכנים וחשופים תמיד לתכנים רלוונטים רק לכם

מקור: Qork

מקור: Qork

Qork היא פלטפורמה לשיתוף תכנים כדוגמת חדשות מקומיות, אירועים והמלצות על בתי עסק שונים רק עם אנשים הנמצאים בסביבתך. הרעיון נוצר מצורך משותף של שלושת המייסדים, לאחר שאלו עשו עליה לישראל מארה״ב. ניהלתי שיחה עם בן גולדמן, אחד המייסדים ו-CMO החברה על מנת להבין וללמוד מעט יותר על הפלטפורמה החדשה שרק הושקה.

טוויטר שכונתי

החברה נוסדה בדצמבר 2013 על ידי אדם מאי (CEO), פיליפ פרקינס (CTO) ובן גולדמן (CMO) לאחר שהבינו כי קיים צורך בקהילות השונות ברחבי העולם לפלטפורמה אחת שתרכז עבורם תוכן ענייני שמוזן על ידי חברי הקהילה עצמה. עם עלייתם ארצה הבינו השלושה כמה קשה למצוא מידע מקומי מעניין ורלוונטי. למשל, על מנת לקבל אינפורמציה על אירועים המתקיימים בירושלים היה עליהם לערוך חיפושים מתמשכים בגוגל ולהצליב מידע שהתקבל במגוון אתרי אירועים, בלוגים, רשתות חברתיות ועוד. מטרתם היא ליצור ניוז פיד המורכב מאירועים ותכנים הרלוונטים אך ורק לאיזור הספציפי בו אתה נמצא ברגע נתון, מעין ״טוויטר של השכונה״.

השפעה נוספת שתרמה לפיתוח הרעיון וקידומו לעבר מוצר מוגמר, הן הקבוצות הפופולאריות בפייסבוק כדוגמת ״Secret Jerusalem״ ו-“Secret Tel Aviv” עם יותר מ-50,000 משתמשים המשתפים אודות חוויות וחדשות רלוונטיות לאותו איזור. הקונספט של Qork דומה לאותן קבוצות, אך יהיה מורכב ממגוון פיצ׳רים כדוגמת מפה, אינפורמציה אודות המיקום המדויק, דירוג משתמשים ועוד.

ההתמקדות היא בקהל יעד צעיר בגילאים 16-24 , דור ה-Z, ״המורכב בעיקרו מאנשים המזוהים במיוחד עם הקהילה המקומית כדוגמת מהגרים חדשים לירושלים, או סטודנטים באוניברסיטת תל אביב. לשתי הקבוצות הללו יש קהילה איתם מזוהים ומעונינים לתקשר האחד עם השני״ כך לפי גולדמן. דוגמאות נוספות הן תלמידי תיכון, ערים קנות ושכונות בערים גדולות כמו קסטרו בסן פרנסיסקו או האלרם בניו יורק.

מקור: Qork

מקור: Qork

מבוססת על אמון

מבחינת תחרות, גודלמן אומר כי המתחרים העיקרים שלהם הם הטרנד הפופולארי של אפליקציות אנונימיות כדוגמת Yik Yak המציגה בפניך פיד המורכב מתכנים שנכתבו על ידי אלו הנמצאים בסביבתך וכך גם גרסתה החדשה של Secret. שתי האפליקציות הללו מאפשרות שיתוף תכנים באופן אנונימי עם אנשים הנמצאים בסביבתך, אך ב-Qork בחרו לא להיות אנונימים מכמה סיבות; ״אפליקציות אנונימיות עומדות בפני בעיה גדולה של בריונות רשת, כמעט בכל יום בארה״ב בית ספר נסגר בשל איומים באפליקציות אנונימיות על חייו של אחד התלמידים״. עוד מוסיף ״אנו רוצים שהמשתמשים שלנו יוכלו לסמוך על התוכן המועלה לפלטפורמה ולא יפקפקו באמינותו, לכן יצרו מערכת דירוג למשתמשים השונים, בדומה ל-Quora אשר מאפשרת למשתמשים ׳ראויים׳ להיות בעלי השפעה בסביבתם״. כמו כן המשתמשים השונים יוכלו לחפש אחר תוכן מעניין באמצעות מפה (שירות שלא קיים באפליקציות המציעות שירות דומה) ויאפשרו תיוג התכנים השונים ללוקיישנים ספציפיים.

כשנשאל לפשר השם מאחורי המוצר הסביר כי המקור די גיקי; ״מדענים נטו לחשוב כי האטום הוא החלקיק הקטן ביותר עד שגילו את הקווארק. באופן דומה, אנו רצינו לשדר כי Qork הוא הרשת החברתית הקטנה ביותר מכיוון ומתמקדת אך ורק באזור שלך, יכול להיות כל כך מצומצם עד שהקהילה תורכב מדיירי הבניין שלך״.

כלי שיווק עבור מקומות בילוי

״לאחר שנשיג קהל משתמשים מבוסס, אנו מעונינים להציע את השירות בפני עסקים מקומיים כך שיוכלו לקדם ולהתאים תוכן ספציפי עבור קהילות מסוימות. דמייני לעצמך כמה מוצלח זה יכול להיות אם פאב יוכל לעדכן את החברים בקהילה על ספיישל ״Happy Hour” או ארוחה מיוחדת״. מכיוון והתוכן צפוי להיחשף אך ורק בפני אנשים בסביבה, הפוטנציאל להגדלת כמות הלקוחות בבית העסק גדול הרבה יותר מאשר שיווק ״סטנדרטי״ ברשתות החברתיות השונות בפני לקוחות מרחבי הארץ.

״אנו נמצאים במגעים לשיתוף פעולה עם חברה להנדסת רדיו על מנת לאפשר פרישה עם מגוון תחנות רדיו ברחבי ארה״ב. מדובר בשותפים אידיאלים שכן יש להם קהל מאזינים מקומי, והפתרון שלנו מושלם על מנת לאפשר להם להגיע למאזינים נוספים הנמצאים בסביבה באמצעות הפלטפורמה.״

התכנונים לחודשים הקרובים כוללים מסע ברחבי ארצות הברית, בעיקר במקומות בהם פועלים בשיתוף פעולה כדוגמת אוניברסיטאות ותחנות רדיו. ההתמקדות היא בעיקר בבניית קהל משתמשים, הוספת פיצ׳רים חדשים ומציאת דרכים חדשים להפוך את הפלטפרומה לשימושית יותר.

עד כה החברה גייסה כ-145,000$ בסיבוב ה-Pre-seed מאנג’לים בישראל, ארה״ב וצרפת. ההשקה הנוכחית צפויה להוביל להשלמת סיבוב גיוס ה-Seed הראשוני.

מהתנסות ראשונית באפליקציה מסתמן כי זו בעלת פוטנציאל די גבוה להצליח ולהתווסף לרשימת הרשתות החברתיות הפופולאריות. מבחינת העיצוב, לפחות כרגע המפה בממשק נטענת מעט לאט ומלבד אזורים ״מימיים״ כולה בצבעים שחור ולבן, מה שפוגם בעיצוב ובחווית המשתמש. פיצ׳ר מרכזי באפליקציה הוא ה-Stram, הפיד המורכב מכל התכנים הרלוונטיים עבורך שנאספו על ידי משתמשים מהסביבה בה אתה נמצא. הזיהוי מתבצע באופן אוטומטי ואם ברצונך להתעדכן ולדעת מה קורה במגוון איזורים, באפשרותך לבחור תצוגת אירועים כוללת ברחבי הארץ או העולם.

הפיד עצמו אכן מזכיר במעט את זה של טוויטר,אתם יוצרים ״Qorks״, פוסטים עם מיקום גיאוגרפי לוקאלי אשר חושף את התכנים רק בפני משתמשים בקרבת מקום.  באפשרותכם להגיב ל״קורקים״ השונים על ידי לחיצה על אייקון בועה מזערי וכמעט בלתי נראה. כמו כן, באפשרותכם לעשות ״לייק״ או ״אנלייק״ ולפגוע או להוסיף לדירוג של הסטטוסים השונים.  שימו לב כי במידה ולחצתם בטעות (כמוני) אין אפשרות לבטל או לשנות את הבחירה, אז תהיו עדינים. מעבר לכך הממשק עצמו מאוד נוח לשימוש, פשוט וכעת רק חסר שעוד ועוד משתמשים יצטרפו על מנת שהתוכן יהיה עשיר ורלוונטי יותר.

השקתה הרשמית של הפלטפורמה היתה אתמול ב-15.1.15 (יום ה׳) כאשר קדמה לה גרסת בטא אשר נוסתה על ידי 200 משתמשים מרחבי העולם. האפליקציה ניתנת לשימוש והורדה לאנדרואיד ו-iOS בחינם.

סרטון דמו – Qork

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: