כוחה של אנימציה

מירוץ החימוש הגרפי בעיצומו. זה הזמן לעצור לרגע ולחשוב על דרכים אחרות להפוך את המשחקים לטובים יותר.

מקור: ג'יימס בנסון, באישור היוצר

בזמן האחרון יש הרבה שמועות והכרזות על חומרה חדשה. נינטנדו הוציאו לאחרונה קונסולה ניידת חדשה, ובקרוב יכריזו על הקונסולה הביתית הבאה שלהם. מיקרוסופט מגייסת מהנדסים לתכנון האקסבוקס הבאה. סוני תגלה לנו בשבוע הבא האם ל-PSP2 באמת קוראים ויטה, וגם יספרו לנו מתי נוכל לקנות אותו ואולי אפילו בכמה. במקביל, היא קונה את המפעל בנגסקי בו מיוצרים מעבדי ה-Cell, ומספקת למשקיעים הסברים על עליה בעלויות מחקר ופיתוח, מה שמצביע על מעבד Cell חדש בדרך.

16 ליבות

השמועות מספרות שלמעבד הזה יהיו שש עשרה ליבות משנה, פי 2 מלמעבד שבפלייסטיישן 3, שגם הוא, למרות גילו המופלג, מספק כמעט פי 2 עוצמת חישוב ממעבד שש ליבות מודרני של אינטל – בתנאי שהוא נמצא בידיים הנכונות כמובן.

ובזמן שהחברות משקיעות בצורה מטורפת בדור הבא של הקונסולות, עלה ליוטיוב סרטון שמראה מה חשוב באמת. ב-1998 יצא משחק שנחשב עד היום לאחד הטובים מבחינת עיצוב שלבים ובינה מלאכותית, וגם העלה את אחד האולפנים החשובים בימינו על המפה. מדובר, כמובן, ב-Half Life של Valve. ג’יימס בנסון הוא אנימטור שלקח אובייקטים שנוצרו עבור המשחק המקורי ועשה מהם טריילר למשחק.

לפני שנמשיך, בואו נראה את העבודה המדהימה שהוא עשה.

חיים חדשים

עם גרפיקה בת שלוש עשרה שנים, בנסון הצליח להפיח חיים חדשים במשחק, וגרם לו להיראות פשוט מעולה. למעשה, לי אישית לא הייתה שום בעיה לשחק היום במשחק שנראה כמו המשחק שרואים בטריילר. איך בדיוק הוא הצליח לעשות את זה? הסוד, לדעתי, הוא באנימציות הקטנות. במקום שכפתור ישנה צבע כדי שנדע שהוא נלחץ, אנחנו רואים יד שלוחצת עליו. במקום שנשק יעלם מהרצפה, אנחנו רואים את הדמות מרימה אותו. נכון, במקומות מסויימים הוא הגזים מעט עם התנועות, כמו כמות הרעידות של הרובוט בסביבות העשרים שניות, אבל יש מעט מקומות כאלה, והרבה מאוד מקומות שבהם האנימציה דווקא מוסיפה.

נכון, גרפיקה מרשימה היא דבר חשוב, ואין ספק שכיף יותר לשחק במשחק כשהוא נראה ממש טוב, והדבר גם מסייע לשקוע יותר במשחק ולהרגיש כמו הדמות, במקום כמו מישהו שמסתכל על האירועים מהצד, אבל חברות החומרה והתוכנה עסוקות כל כך במירוץ החימוש המטורף בטקסטורות בנות מאות מגה-טונים ובשבבים לפוליגוניזציה המונית, שנראה שברבים מהאולפנים שכחו שמשחקים צריכים להיות כיפיים יותר ממרשימים. אני מקווה שבאולפני פיתוח ישימו עין על הסרטונים של בנסון ויחליטו ללכת בדרכו – יהיה נחמד לראות את הטאץ’ שלו במשחקים, הרבה יותר מעוד כמה ניצוצות או חלקיקי עשן, או ממפלצת שנראית קצת יותר מצולמת. מי שרוצה לראות עבודות שלו במשחק יצטרך לשחק ב-Fable 3, שם הוא עשה חלק מהאנימציות של הדמויות. או לחכות למיילו וקייט, הפרוייקט של פיטר מוליניו שמשתמש בקינקט ולא באמת ברור מה המטרה בו.

Avatar

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: