Pluralis: חכמת ההמון יכולה לשפץ לכם את האתר [סטארטאפ]

אתרי אינטרנט עסקיים זקוקים מידי פעם לשדרוג והתאמה לצרכים המשתנים של העסק. כעת, תוכלו לשכור את חכמת ההמון ולקבל דף נחיתה מותאם אישית.

מקור: תמונת מסך מאתר החברה, עיבוד תמונה

ערוץ הסטארטאפים בניוזגיק מפורסם בחסות תוכנית Microsoft Bizspark, המשתפת פעולה עם ניוזגיק במסגרת תוכנית Geekspark. רוצים לחשוף גם את הסטארטאפ שלכם בניוזגיק ולהיכנס לתוכנית Bizspark של מיקרוסופט? הכנסו לכאן לפרטים נוספים.


אתרי אינטרנט הפכו זה מכבר לאחד מעמודי התווח של הקמת עסק חדש. גם עסקים ותיקים הבינו, שנוכחות משמעותית ברשת יכולה לייצר עבורם עבודה, ומשקיעים משאבים רבים בהקמת עמודי נחיתה ואתרים ברשת.

אתרים מעודכנים ברשת

למרות כל זה, נדמה שאם בוחנים מדגמית כמות כלשהי של אתרי בתי עסק, אתרים רבים לא מצליחים למקסם את הפוטנציאל העסקי שלהם. לפעמים, זו יכולה להיות גרפיקה שאינה מתאימה, או טקסטים שאינם מתאימים. פעמים אחרות, זה פשוט אתר שלא עודכן זמן רב, או שהמבנה של האתר פשוט לא משרת את הצורך של אותו עסק, בין אם מדובר בהפנית אנשים לדף יצירת הקשר עם החברה, ובין אם מדובר בצורך להעביר מידע בצורה יעילה ללקוחות הפוטנציאליים.

עד היום עסקים שרצו להתמודד עם הבעיות הללו, אם הם ערים אליהן, יכולים לבחור האם לשכור את שירותיהם של מומחי אופטימיזציה למיניהם או לשכור חברה חדשה לבניית אתרי אינטרנט, שתקח את המידע מהאתר ותארוז אותו מחדש בצורה שונה, או לנסות משהו אחר בעצמם. כעת, מצטרפת אל האפשרויות הללו אפשרות נוספת, המבוססת על חכמת ההמון.

בחברת פלוראליס (Pluralis) הקימו זירת מסחר פתוחה המקשרת בין עסקים לבין קהילה של מפתחים ומומחי אופטימיזציה. באמצעות הזירה יכול כל בית עסק המקיים נוכחות אינטרנטית להזמין הצעות לשיפור ביצועי דף הנחיתה שלו, או כל דף אחר שהוא רוצה, לפי קריטריונים שהוא מגדיר. כל בעל עסק הניגש לזירה מגדיר מראש מה הסכום שהוא רוצה לשלם בתמורה לאופטימיזציה, והתשלום נגבה רק לאחר שהושג השיפור המיוחל בביצועי הדף.

אופטימיזציה מותאמת אישית

כדי להתחיל, יש קודם לבחור את דף הנחיתה שרוצים לשפר, ולהציע את התמורה שמוכנים לשלם. ככל שרוצים לשפר יותר את יחס ההמרה של דף הנחיתה, כדאי להציע תמורה משמעותית יותר. האופטימייזרים מציעים גרסאות משלהם לאותו הדף, הכוללות שינויים בגוף הטקסט, כותרות, תמונות, וכולי. בעל העסק מספק משוב, ובוחר את ההצעות הרלוונטיות ביותר עבורו. בשלב הבא בוחנת פלוראליס עצמה את האופציות השונות מול דף הנחיתה המקורי מצביעה על הדף המנצח – בעל יחס ההמרה הגבוה ביותר. הבדיקה מאפשרת לבעל העסק לקבל אינדיקציה ברורה לגבי מי מבין דפי הנחיתה החדשים הוא היעיל ביותר עבורו, ולשלם רק עבורו.

את האופטימיזציה עושים האופטימייזורים בתוך המערכת הייעודית של החברה. לאחר איסוף של כל ההצעות לאופטימיזציה אלה מועברות ללקוח, אשר בוחר את המוצלחות והמתאימות ביותר עבורו. אלה שנבחרו עוברות בחינה אוטומטית אחת מול השניה וגם מול הדף המקורי. במסגרת הבדיקה, מועברת חלק מתעבורת הגולשים של הלקוח אל הדף המקורי וחלק אל הדפים שעברו אופטימיזציה. באמצעות הגלישה האמיתית של הגולשים הטבעיים באתר היעד, המערכת יודעת לזהות מי מבין ההצעות היא היעילה ביותר.

פלורליס נוסדה בשנת 2011, מחזיקה משרדים בתל אביב, ונמצאת כרגע בתקופת גיוס עובדים נוספים (פרטים נוספים ב-jobs AT pluralis.com). את החברה הקימו חגי ארז וכפיר מויאל.

מקור: יח"צ

עוזרים לעסקים

בריאיון לניוזגיק סיפר חגי ארז, מנכ”ל החברה, שמצד העסקים, החברה מכוונת בשלב הראשון לעסקי ה-SMB בתחומי האונליין. עסקים אלה בדרך כלל מתקשים לעמוד בעלויות של אופטימיזציה, גם אם האתרים שלהם זקוקים לאופטימיזציה. ארגונים גדולים, אפילייטס ותאגידי ענק הם היעד בשלב הבא. מדובר בגופים שיש להם כלים לפלח את קהל היעד שלהם, אבל אין להם את היכולת להתאים את התוכן לכל אחד מהפלחים. חסר להם קרייטיב, והם תמיד בפיגור מבחינת ייצור התוכן.

“מבחינת האופטימייזרים, הקהל שלנו הוא קהל מוכוון המרות, קופירייטרים שהם ROI-Oriented ומעצבים שהם ROI-Oriented, במובן הזה שהיצירה שלהם והכתיבה שלהם היא כזו שמכוונת לשיפור ביצועים ושיפור המרות, לביצוע פעולה (call to action לדוגמא, שכמה שיותר גולשים ילחצו על כפתור ה”הורדה” שבאתר, call-to-action או פעולה נדרשת אחרת)”.

“אנחנו פתוחים להצעות גם מאופטימייזרים עם פחות ניסיון. אלה יוכלו ללמוד, להתנסות ולצבור ניסיון דרך המערכת שלנו, כך שאנחנו פתוחים לכל הקשת של מומחי ההמרות. אלה יוכלו להיכנס לתחרויות שונות המתקיימות באתר, שהתגמול בהן גבוה ומורכב מתגמול כספי וגם ממוניטין. אנחנו לא מונעים ולא חוסמים קשרים ישירים עתידיים בין האופטימייזרים לבין הלקוחות הסופיים. עד סוף השנה הנוכחית, אנחנו שואפים להיות בהשקה פומבית (צפוי ב-Q4) עם מעל למאה תחרויות אופטימיזציה פתוחות בכל חודש”.

מבחינת המודל העסקי, החברה מאפשרת לעסקים להציג הצעות בהתאם לשיפור שהם מבקשים. למשל, לקוח יכול להגדיר שהוא מעוניין בשיפור של 20% בהמרה בלחיצה על כפתור ההורדה שבאתר שלו, ובתמורה יעניק סכום מסוים. אם ההצעה הזוכה תשפר בין 20-30% הזוכה יקבל סכום גבוה יותר, ואם השיפור יהיה מעל 30%, התגמול יהיה משמעותי עוד יותר. מתוך הסכום הזה, שנגבה מהלקוח רק לאחר שנקבע מנצח וגובה שיפור הביצוע שהושג, החברה גובה 30% ומעבירה את יתר ה-70% אל האופטימייזר עצמו.

אין מגבלה על מספר התחרויות

עוד ציין ארז, כי “אין מגבלה לכמות התחרויות שניתן להשתתף בהן, כך שאם יש אופטימייזר פרילנס שמחפש עבודה, הוא יכול לעבוד דרך המערכת בצורה מלאה. אם יש שבוע להגיש הצעות, אין מגבלה על כמות האופטימייזרים שיכולים להגיש הצעה לכל מכרז. במקרים מיוחדים ניתן להאריך לשבועיים. בשלב הזה כל אופטימייזר יכול להגיש 2 הצעות בתחרות מסוימת, אך ייתכן ונתון זה ירד בעתיד להצעה יחידה, כדי לאפשר יצירתיות מקסימלית ממקורות מגוונים”.

“חשוב לנו לבנות קהילה טובה וחזקה של אופטימזיירים מכל העולם, בכל השפות. אנחנו רואים את עצמנו כבית של אופטימייזרים, בין אם זה פול-טיים או כסף צדדי. אחד היתרונות הבולטים שלנו עבור האופטימייזרים, היא העובדה שאנחנו מביאים את העבודה אל האופטימייזר; הוא לא צריך לרוץ ולחפש את המשרות ולא צריך למכור את עצמו במצגות, פגישות או ישיבות. העבודה באה אליו”.


בחסות תוכנית Bizspark


Microsoft Bizspark היא תוכנית גלובלית שפותחה במטרה לסייע להצלחת סטארטאפים בשלבים המוקדמים על-ידי אספקת מספר משאבי מפתח, בזמן שהכי צריך אותם:

תוכנה – במסגרת התוכנית, תקבלו גישה מלאה למגוון הרחב של כלי הפיתוח, הפלטפורמות השונות ורשיונות לכל מוצרי מיקרוסופט לשימוש מיידי למשך 3 שנים, לצורך פיתוח וחדירה לשוק של פתרונות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, יחד עם כל ההטבות האחרות בתוכנית, מגיעות ללא תשלום.

תמיכה – התחברו לשותפים נוספים בתוכנית מרחבי העולם – חממות, משקיעים, יועצים, משרדי ממשלה וספקי הוסטינג – כולם מעורבים ומושקעים באופן שווה בתחומי החדשנות והיזמות בתחום התוכנה והאינטרנט ומציעים מגוון רחב של פתרונות שיוכלו לסייע לכם בפתרון בעיות טכנולוגיות ועסקיות.

חשיפה – מעבר לשיתוף הפעולה עם ניוזגיק, תוכנית Bizspark חושפת את הסטארטפים החברים בה לקהל רחב של משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים. כחברים בתוכנית Bizspark של מיקרוסופט, תזכו לגישה לאקו-סיסטם עשיר של עמיתים למקצוע, שותפים ומגבים משאבי תמיכה מכל העולם, אשר יסייעו לכם לגדול ולהצליח. Microsoft Bizspark זו הדרך המהירה ביותר להזניק את הסטארטאפ שלכם קדימה.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

3 תגובות על "Pluralis: חכמת ההמון יכולה לשפץ לכם את האתר [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Gidi Meir Morris
Guest

אני חושב שב Raw-Oriented התכוונתם ל ROI Oriented

Naomi Sela-keren
Guest

אחלה רעיון ואחלה אנשים. בהצלחה!

משה
Guest

יש כבר את קליקטייל וזה גם חינמי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: