87 אחוזי המרה: כך תנהלו לוח עסקי בפינטרסט

עם 157 מיליון משתמשים בחודש וחשיפה לפי תחומי עניין, הפוטנציאל העסקי ברשת החברתית פינטרסט הוא אדיר. אילו פיצ’רים חדשים התווספו מאז שהיא נכנסה למסחר האלקטרוני ואיך כדאי לבנות את הלוח העסקי שלכם?

 Bloomberg / Getty Images Israel

­

צלם/תמונה: Bloomberg / Getty Images Israel

פינטרסט (Pinterest) פותחת את דלתותיה לעולם המסחר האלקטרוני ומאפשרת למשתמשיה לפתוח פרופילים עסקיים ייעודיים ואופציות כמו קנייה ישירה וקידום Pins ממומנים. המהלך הזה מצרף אותה לרשתות החברתיות המובילות שכבר עוסקות במסחר אלקטרוני, כמו אינסטגרם, ומחייב אותה לשלב את כל האפשרויות של מסחר, פרסום וקידום עסקי בתוך השפה הייחודית שלה.

למי שלא מכיר, פינטרסט היא רשת חברתית שמתמקדת ב-DIY (עשה זאת בעצמך) ובמגוון רחב של תחומי עניין כמו אופנה, עיצוב, אירועים, ספורט, טכנולוגיה ועוד. השפה הייחודית שלה מקבילה ללוח מודעות והיא בנויה מ-Pins (סיכה, נעץ). לכל משתמש יש לוחות (Board) שהוא מגדיר לעצמו לפי תחומי העניין שלו ושבהן הוא יכול לנעוץ את ה-Pin שהוא רוצה.

לפי הפרסומים של פינטרסט, כ-72% מהמשתמשים נחשפו למותגים חדשים בעקבות האתר וכ-87% קנו משהו בעקבות תוכן שראו בפינטרסט, כך שהפוטנציאל העסקי הוא אדיר. כיום עסקים משתמשים בקישורים שבכל Pin כדי לאפשר את רכישת המוצר, אבל עם הכניסה לעולם המסחר האלקטרוני פינטרסט מוסיפה פיצ’רים שמקלים מאוד על משיכת הלקוח לקנייה, כמו אופציה ל-Buyable Pins, המאפשרת קנייה ישירות מהאתר של המפרסם; ו-Promoted pins בתשלום, שיקבלו קדימות ויופיעו יותר בפידים של משתמשים. לפי פינטרסט, בחודש שלאחר פרסום ה-Promoted pin חנות מקבלת בממוצע 20% יותר לחיצות.

קידום אלגנטי

לכל פרסום ברשת חברתית צריך להקדיש משאבים – זמן, מאמץ, תחזוקה ואולי גם השקעה כספית – וכל עסק צריך להביא בחשבון את השיקולים שלו, אבל כדאי גם להכיר את האופן שבו מוצג העסק שלכם בפינטרסט.

– שיווק המוצרים נעשה כ-Pins, ולכן משיכת הלקוחות לעסק ולקנייה נעשית בצורה מאוד אלגנטית מתוך הפיד ולא כפרסומת. בנוסף, המשתמשים שנחשפים לחנות שלכם יכולים לעשות Re-Pin, כלומר לגלגל את המוצר ללוח שלהם, ולמעשה לקדם בעצמם את הקישור לעסק שלכם למשתמשים נוספים.

– הלוחות ותוכנם נשארים בלוחות של המשתמשים וה-Pins שבהם לא מוגבלים בזמן.

– החנות נחשפת לקהל של 157 מיליון משתמשים בחודש (לפי דיווחי פינטרסט) והלקוחות הפוטנציאליים רואים את המוצר שלכם דרך תחומי העניין שלהם.

– יש פוטנציאל גדול להנעה לפעולה. פינטרסט היא רשת חברתית לרעיונות והשראה, ולכן שיווק נכון וממוקד יכול להשפיע על המשתמש מהשלב הראשוני של חיפוש תחום עניין ועד לקנייה.

איך עושים את זה נכון?

אין ספק שהפוטנציאל העסקי הוא אדיר, ועכשיו עולה השאלה איך עושים את זה נכון. ברחבי הרשת לא חסרים מדריכים מוכרים ומנוסים שמסבירים איך להתחיל לנהל חשבון פינטרסט. אנחנו אספנו לכם את העצות הבולטות והמוצלחות ביותר.

1. הוסיפו כפתור Re-Pin ותנו למשתמשים שלכם לשווק אתכם על דעת עצמם. זכרו למקם אותו במקום בולט וברור לעין.

2. צרו את הלוחות שלכם בצורה מחושבת כדי להקל על המשתמשים להתמצא בהם. אם למשל יש לכם חנות אקססוריז, חלקו את החנות לנושאים ממוקדים כמו שעונים, צעיפים, תיקים וכך הלאה.

3. השתמשו בתיוגים כדי להעלות את כמות ההופעות שלכם בתוצאות חיפוש שונות ורלוונטיות, ולמצוא את מקומכם בפיד של כמה שיותר מהמשתמשים.

4. בפינטרסט נהוג לשים קישורים ב-Pins, וזו פונקציה יעילה מאוד לעסקים. חשוב לוודא שכל Pin מקושר לאתר בעמוד המתאים, לעמוד נחיתה או לכל קישור שתפקידו לקדם את העסק ולהוביל לרכישה.

5. עוררו השראה. זו למעשה מהות הפלטפורמה של פינטרסט וזו גם דרך מהירה יחסית להניע לפעולה. ברגע שנתתם למשתמש את ההשראה או החיבור ל-Pin שלכם, קיבלתם את הגישה להוביל אותו ישירות למוצרים שלכם. זה המקום להיות יצירתיים ולחשוב על כל מיני אופציות שיבליטו את הייחוד שלכם ויגרמו למשתמשים להישאר בלוח שלכם. למשל, אל תצלמו מוצר על רקע לבן כמו באלי אקספרס, אלא בתוך סביבה שמחמיאה לו; או צרו אינפוגרפיקה קצרה ואסתטית של DIY רלוונטי עבור בגדים ואקססוריז.

הכתבה בחסות iNT

מתעניינים במסחר ברשת? חושבים על קריירה בקידום ובשיווק מקוון?
רוצים למכור מוצרים באמזון, או ב- ebay בשיטת התיווך - ללא השקעה כספית?
iNT - המוסד לטכנולוגיה וחדשנות, מזמין אתכם ללמוד את מקצועות העתיד!
בואו ללמוד מהבכירים, ולבחור מסלול מתוך מגוון ענק של הכשרות טכנולוגיות מתקדמות.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: