צניחה במכירות המחשבים האישיים

האשם המידי: מחשב הלוח. אבל יש גם לא מעט סיבות אחרות לצניחה במכירות הרבעון הראשון של 2011.

צילום: flickr,cc-by, maido155

המשוואה פשוטה לכאורה. מכירות המחשבים האישיים צנחו ברבעון האחרון, כך על פי פרסומים של מכוני המחקר גרטנר ו-IDC, מחשבי הלוח לעומתם מציגים עליה חדה.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה הנוכחית חשפו מכוני המחקר נתונים המורים כי מאז אפקט המשבר הכלכלי של לפני שלוש שנים שפגע במכירות המחשבים האישיים, מדובר בפעם הראשונה בה מכירות המחשבים האישיים מציגים ירידה ברף המכירות.

האשם המרכזי: מחשב הלוח והפופולאריות שצבר שבניגוד לשוק המחשבים האישיים מציג חדשנות ששווה את ההשקעה הכספית של הצרכן.

שעיר לעזאזל

ההנחה הרווחת בשוק המחשוב עד לפני פרסום דו”חות הרבעון התייחסה לצפי של עליה במכירות המחשבים. המשבר הכלכלי הסתיים, מחירי המחשבים האישיים הפכו אטרקטיביים יותר ואין שום סיבה הנראת לעין לפגיעה במכירות.

חשיפתו של האייפד 2 על ידי אפל בתחילת חודש מרץ מופיעה בהערות האנליסטים כאחד הגורמים שהשפיעו על הצרכנים במיוחד, אשר החליטו להמתין ברכישת מחשב חדש ושקלו לדחות שדרוגים במטרה לרכוש לעצמם “ייצוג” מהטרנד החדש. אלא שהאשמת מחשבי הלוח עושה חסד עם תעשיית המחשוב האישי. בזמן שמחשבי הלוח הציגו חדשנות ובזמן שהתחרות התוססת בין החברות חשפה אינספור פיצ’רים מעניינים שהשפיעו לבסוף על הכרעת הצרכנים לרכוש להם מחשב לוח, שוק המחשוב האישי נותר אפור ומשעמם. חדשנות לא היתה שם, לא ברמת החומרה ולא ברמת התוכנה ומשתמשים רבים לא מצאו כל סיבה לשדרג את המחשב האישי שלהם לחדש.

נתונים ברזלוציה גבוהה

אם מתעמקים בנתונים קצת יותר, ניתן להבחין שבזמן שירידה במכירות המחשבים האישיים נרשמה במדינות אירופה, ארה”ב, יפן, אפריקה והמזה”ת, במדינות אמריקה הלטינית ואסיה (להוציא יפן), המכירות דווקא עלו. שם, כך נראה, מחשבי הלוח נתפסים כמותרות מאחר ומרבית התושבים מעדיפים באופן טבעי לרכוש מחשב אישי כמחשב ראשון על פני טאבלט.

יצרנית המחשבים המובילה בעולם נותרה חברת Hewlett Packard האמריקנית, אחריה Acer ולבסוף Dell ו-Asus. שתי החברות המובילות בשוק ובין היחידות שהציגו עליה במכירות המחשבים האישיים הן אפל, טושיבה ו-Lenovo.

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם.

הגב

2 תגובות על "צניחה במכירות המחשבים האישיים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
טל דלברי
Guest
לי יש דווקא ניתוח אחר רוב הפעילות שלנו היום מתבצעת על גבי האינטרנט (רשתות חברתיות, מיילים, עבודה). פעילות הגיימינג מצד שני עברה לקונוסולות המשחק ופחתה במחשב. שני הגורמים הללו יצרו מצב שבו אנשים לא מרגישים צורך לשדרג את המחשבים שלהם. מה שיש להם עובד מצויין והבעיה, אם היא קיימת, היא במהירות החיבור שלהם שאותה צריך לשדרג. מהסיבה הזאת רואים במדינות המערביות העשירות ירידה במכירות, כי שם יש כבר רוויה בשוק – יש מחשב מספיק חזק בכל בית. מצד שני, ירידת המכירים המשמעותית מאפשרת עכשיו ליותר ויותר אנשים במדינות עניות (אפריקה, מזה”ת ואסיה) לקנות מחשב אישי, שמעולם לא היה להם. הטאבלטים… Read more »
משה
Guest

אין צורך במחשבים חדשים. המחשבים שיוצרו לפני שנתיים ושלוש (עם מעבדי Quad Core ו-4G RAM למשל) עושים עבודה נפלאה ואין שום צורך לשדרג אותם. אפילו למשתמשים כבדים.

בשביל המשתמש הפשוט, מחשב בן 4 (Core Due או אפילו P-4 3GHz), הוא פשוט “עובד” ועושה את העבודה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: