מטאבלטים ועד אולטרהבוקים: המגוון הרחב מועיל לכם [טור]

הצרכנים מוצפים במגוון סוגי מחשבים ופתאום אנחנו צריכים ללמוד מושגים כמו flip ו-swivel. האמת שזה בכלל לא רע. התקופה הנוכחית תאפשר לכל אחד לבחור את המחשב שמתאים לו

תמונה: יח”צ

פעם זה היה קל: יכולנו לבחור בין מחשב שולחני או נייד בלבד. למעשה, עד לא מכבר השאלות שצרכנים הביאו בחשבון בעת הרכישה היו מהירות המחשב, גודל הכונן הקשיח והמותג. לא עוד. העידן של החלטות פשוטות לנוכח המגוון המדהים של המחשבים השונים המציפים את השוק השתנה לחלוטין.

מסכים, למשל, היו פעם רק למחשבים ניידים ושולחניים, אבל כיום ניתן למצוא אותם במחשבי לוח (טאבלטים), מחשבי מחברת (נוטבוק), מחשבי הכל-באחד (all-in-one, מחשב ומסך משולבים במארז אחד), טלפונים חכמים (סמארטפונים), אולטרבוקים ועוד קטגוריות מוצרים.

מהפכת האולטרה בוקים

קטגוריית מחשבי האולטרבוק גדלה מאד מאז שהושקה לפני כשנה, והיום כבר משווקת במספר תצורות. קטגוריה מתעוררת נוספת היא של מחשבים דו-שימושיים (convertible ו-detachable) ששיווקם החל רק לאחרונה, וכבר כובשים לעצמם מקום בחנויות פיזיות ומקוונות לצד האולטרבוק, עם או בלי כונן אופטי. מדובר במחשבים שניתן להשתמש בהם כמחשב נייד רגיל (בתצורת מקלדת ומסך) או כמחשב טאבלט (ניתוק המסך או “השכבתו” ועבודה עם מסך מגע). קטגוריית ה-convertibles לכשעצמה מחייבת את הרוכשים לבחור, בנוסף לכל הפרמטרים גם את אופן סיבוב המסך, וללמוד את מגוון הביטויים המתארים את הפונקציה הזו בלבד (swivel, flip, Ferris wheel, twist, slide). השקת מערכת ההפעלה חלונות 8 הביאה לשורה של דגמי אולטרבוק שמציעים עוד אפשרויות בחירה, מה שמבלבל עוד יותר רבים מהצרכנים.

ההיבט החיובי של התפתחות זו הוא מגוון אפשרויות הבחירה שיעמוד לרשות הצרכנים הרוכשים את חלונות 8, אך אפשרויות בחירה רבות מידי עלולות לבלבל את הצרכנים ולגרום להם להתלבטויות רבות יותר בטרם הרכישה. מחקר בלתי-תלוי שהוזמן על ידי אינטל גילה כי הזינוק במספר המחשבים בשוק יאריך את הזמן עד הרכישה אל מעבר ל-30 עד 40 ימים שנדרשו בעבר לקבלת החלטה.

משך ההתלבטות בין דגמים עד לביצוע הרכישה היא אחת השאלות הרלוונטיות בזירת המחשבים כיום. לקוחות שבעבר קנו מחשב נייד כברירת מחדל, מסתכלים היום על המבחר ולא בהכרח מבינים מה הם בעצם המוצרים שמוצעים להם. יש כיום כל כך הרבה סוגי מחשבים, וכדי להוסיף לבלבול נוספו לזירת הטאבלטים של מסכי 10 אינץ גם מחשבי הטאבלט הקטנים עם מסכי 7 אינץ. אחר כך יש את כל סוגי מערכות ההפעלה. עד היום הקונים כלל לא הקדישו מחשבה למערכת ההפעלה שהם משתמשים בה, אך היום מיקרוסופט, גוגל, אפל ואינטל מביאות את הנושא לקדמת התודעה הצרכנית.

מה כל זה אומר? בשורה התחתונה, ששוק ה-PC לא מת כפי שרבים אוהבים להספידו. הוא הולך ומשתנה. מתפתח ומתרחב אם תרצו לאינספור מחשבים מסוגים שונים. איך בוחרים את המחשב המתאים? האם טאבלט או אולי מחשב עם מקלדת? זאת כבר שאלה של צרכים. יהיו כאלה שיטענו שטאבלט עם אפליקציה מתאימה יוכל לשמש כמחשב עבודה לכל דבר. יהיו כאלו שיעדיפו אולטרבוק דק וקל. ויהיו כאלה שיעדיפו דווקא אולטרבוק שהופך לטאבלט, כמו הדגמים האחרונים שהוציאו לנובו (Lenovo Yoga), דל (XPS 12) ויצרניות מחשבים אחרות. מבחינת הצרכנים, השפע הזה רק עושה טוב. התחרותיות הגדולה על ליבם של הצרכנים תוביל לא רק להורדת מחירים אלא גם בפעם הראשונה להוביל לכך שלכל צרכן יהיה את המחשב שמתאים במדוייק לצרכיו האישיים.

גיא גרימלנד הוא דובר אינטל ישראל.

גיא גרימלנד

גיא גרימלנד הוא דובר אינטל בישראל.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: