מציאות וירטואלית ומציאות מדומה בדרך להשתלט על חיינו [Geektime Conference]

האם טרנד המציאות המדומה והרבודה הגיע הפעם כדי להשאר? הזמנו 4 אנשים שמכירים את התחום מקרוב, לדיון פתוח על הנושא

צילום: נמרוד סונדרס

צילום: נמרוד סונדרס

האם מציאות וירטואלית ומציאות מדומה הן הדבר הבא בתחום התוכן והבידור? מה ההבדל ביניהן? למי יש עתיד ורוד יותר? בפאנל השתתפו אמיל אלון, מנכ״ל Pebbles, מייקל קאי, SVP מחקר, משחקים ודיגיטל בחברת Interpret, יואב חושן, מייסד ו-VP Bizdev ב-Beyond Verbal, Water.IO ו-Superb Reality וגיא בן דב, מנכ״ל Side kick games.

זה מעניין כי זו רק ההתחלה

בעזרת מציאות רבודה או ווירטואלית אפשר או להחליף את המציאות שאתה רואה, או להוסיף לה רבדים נוספים. חושן הסביר כי ״הדרך הכי טובה להסתכל על זה היא שכל מה שעשינו בפלטפורמות אחרות – משחקים וצפייה בתוכן, אפשר לעשות את כל אלו בצורה קצת אחרת הודות למימדים החדשים שמוסיפה למציאות המשתמש״. חושן השתמש בדוגמא בה סטודנטים באחת האוניברסטאות בארץ עשו שימוש במשקפי הולו לנס כדי לתקשר, כאשר כל פעם שלחצו ידיים ראו מבעד למכשיר שהרכיבו ניצוצות שכביכול יוצאות להם מהידיים. חושן הוסיף ואמר כי ״אני לא חושב שזה מה שיגרום לאנשים לקנות את המוצרים הללו, אבל זה רק הדגמה למה אפשר לעשות איתם, ואיך ניתן להעשיר כל חוויה״.

צילום: נמרוד סונדרס

צילום: נמרוד סונדרס

אלון אמר כי לטענתו לא מעט עסקים יכולים להרוויח מ-AR, כמו לאפשר למשתמשים ללמוד איך לתקן דברים, או איך להרכיב את הרהיט החדש שרכשו בצורה מאוד ישירה וברורה. בעצם כל מה שאנשים עושים כל היום במהלך העבודה, בין אם במסך המחשב שלהם ובין אם סמארטפון, בעזרת הפלטפורמות החדשות שיתווספו יוכלו לעשות מעבר, לקבל את האינפורמציה ישירות לעיניים שלהם, מבלי להחזיק מכשיר נוסף ביחד.

חושן הוסיף כי אחת הבעיות הגדולות שיש לפתור היא איך לאפשר את האינטראקציה של המשתמש עם התוכן עצמו. המציאות מעוצבת בצורה כזו שהכל צריך להגיב אל המשתמש מיד, להגיב באופן אינטראקטיבי לפעילות של המשתמש. זה דורש מהתוכן להיות אקטיבי, אפילו הסאונד, כך שאם אני דופקת בעוצמה מסוימת על דלת מדומה, זה צריך להתרגם לסאונד אחר לגמרי מאשר אם הייתי בועטת בדלת לדוגמא בחוזקה. זה מאוד מסובך מפרספקטיבה של יוצרי משחקים להטמיע את כל אלו כדי להפוך את זה לאמין מספיק. כמו כן, צריך ללמוד איך להטות את תשומת הלב של המשתמש כדי שיעשה פעולות מסוימות, במקום שיהיו אינסוף אפשרויות שידרשו מהמפתחים ליצור מיליון אינטראקציות שונות.

AR VS VR

אז איזו מציאות יותר קרובה? למי יש יותר סיכוי לפוך לטכנולוגיה שימושית ולהשתלב בחיי היום היום שלנו? חושן: ״אני מאמין ב-AR. אני חושב שההזדמנויות שם יותר גדולות כמו גם האתגרים הנלווים לה. VR קורה כבר עכשיו. לגבי AR, אני מאמין שבתוך 5-10 שנים יהיה יותר על מה לדבר״. בן דב תמך הוסיף ואמר: ״אני חושב ש-VR קרוב יותר, ניתן להשתמש בו יותר לבידור, בג׳ונגל או לחוות חלק מחוויה שאתה לא באמת נמצא בה. AR עושה שימוש בהרבה יותר טכנולוגיות, הטמעת המציאות עם דברים ווירטואלים״. נראה שגם אלון הסכים עם השניים והוסיף: ״אני חושב שצריך לשלב בין השתיים. שתי הפלטפורמות מתמודדות עם בעיות מאוד דומות. אני חושב ש-AR דורשת מהמשתמש להתחבר הרבה יותר לעולם האמיתי, לצבור מידע וחוויות שגם גוגל גלאס הציגה. זה מבטיח מאוד לצרכן, אבל בסופו של דבר שתי הפלטפורמות יתמזגו וישתלבו בתעשייה״.

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: