NextPeer: ריבוי משתתפים באפליקציה שלכם [סטארטאפ]

הדרך להפוך את האפליקציה שלכם ממשחק יחידני למשחק מרובה משתתפים קצרה ממה שאתם חושבים. חברת סטארטאפ חדשה תעזור לכם במעבר

מקור: יח"צ

ערוץ הסטארטאפים בניוזגיק מפורסם בחסות תוכנית Microsoft Bizspark, המשתפת פעולה עם ניוזגיק במסגרת תוכנית Geekspark. רוצים לחשוף גם את הסטארטאפ שלכם בניוזגיק ולהיכנס לתוכנית Bizspark של מיקרוסופט? הכנסו לכאן לפרטים נוספים.


אפליקציות משחקים הם היום מהקטגוריות המובילות את עולם האפליקציות לסלולר. הן גורפות סכומים נאים עבור מפתחיהן ועבור מנהלי זירת המסחר שבה הן נמכרות, ונדמה בשנים האחרונות שחלק מהפוקוס של עולם הגיימינג עבר אל סצנת המובייל.

כיום, מי שבוחן את זירות המסחר השונות, בין אם אלה הזירות הרשמיות של גוגל, של אפל, או הזירות האלטרנטיביות, כגון אלו של אמאזון או סידייה, יוכל למצוא משחקים למכביר, מכל סוג וז’אנר. אבל, בעוד שבמשך השנים הראשונות של עידן הסמארטפונים הנוכחי בילינו עם משחקים אישיים, בהם יכולנו רק אנחנו לשחק, העתיד שייך למשחקים שישאירו אותנו מחוברים למסכי הסלולרי עוד יותר מאי פעם.

משחקים מרובי משתתפים

אמנם, לפני מספר שנים, כאשר נוקיה שלטה ביד רמה בזירת הסלולר העולמית וסמארטפון היה חלום ליל קיץ, היו כמה משחקים בודדים שניסו ליישם מודלים שונים של משחקים מרובי משתתפים (מישהו זוכר את סנייק לשני משתתפים?). אלה הסתמכו בעיקר על קישוריות וקרבה פיזית של השחקנים אחד לשני, וחייבו בדרך כלל גם קשר ישיר בין המכשירים.

בעוד שכיום משחקים מרובי משתמשים נפוצים בעיקר בקונסולות בזירת ה-PC, יש מי שמנסה להביא את המגמה גם אל עולם הסלולר. בחברת הסטארטאפ NextPeer פיתחו טכנולוגיה המאפשרת לכל מפתח משחקים לסלולר, בין אם זה לאנדרואיד או ל-iOS, להפוך את אפליקציית המשחק שלו למשחק מרובה משתתפים.

בחברה נגשו לפתור כמה מהסוגיות הבולטות בתחום ריבוי המשתתפים; כיצד לשדך בין שחקנים שונים, איך לפתור בעיות תקשורת, ואיך לשלב בקלות את אלמנט ריבוי המשתתפים באפליקציה קיימת. הפתרון שפיתחה החברה מאפשרת לה לענות על צרכים אלה, ולהציע למפתחים סל אטרקטיבי של אפשרויות, באמצעותן הם ישלטו באיפיון של ריבוי המשתתפים באפליקציה שלהם.

מקור: תמונת מסך מאתר החברה, עיבוד תמונה

מודל עסקי משולב

ב-NextPeer מאפשרים למפתחים להתאים את המשחקיות לצרכים שלהם. ממשק המנהל שיקבלו המפתחים מאפשר להם לבחור בין סוגים שונים של שיתופיות, ולצידה לבחור בסוגים שונים של תגמולים עבור השחקנים. שחקנים המשיגים הישגים ווירטואליים יכולים לצבור נקודות, אותן הם יכולים לפדות ולקבל גישה לנכסים ווירטואליים, כגון כלי נשק משודרגים, שיפורים במשחק, וכדומה. המודל העסקי של החברה כולל הכנסות המגיעות מרכישה של נכסים ווירטואליים כאלה, שהחברה מתחלקת בהם עם המפתחים.

עבור מפתחים, מציעה החברה שילוב של SDK קל, הפצה דרך משחקים אחרים, לא רק דרך האפליקציה שלכם, הגברת אחוזי התמדת המשתמשים (retention), ניהול טורנירים מרחוק ומכירה של סחורה ווירטואלית לאפליקציות שלכם ולטורנירים. בין האפליקציות היותר מוכרות ששילבו לאחרונה את היכולות של NextPeer ניתן למצוא את מוניז (Mooniz).

מאחורי החברה, שהוקמה בקיץ 2011, עומדים שלושה יזמים; שי מגזימוף, המכהן כמנכ”ל, דניאל שיר, המכהן כ-CTO של החברה ואיתמר מולא, המכהן כסמנכ”ל מחקר ופיתוח.

השליטה בידיים של המפתח

בריאיון לניוזגיק סיפר מגזימוף, כי מעבר ליתרונות מהמודל של החברה ניתן גם לעזור למפתחים לקדם את מודל ההכנסות שהם בחרו בעצמם (באנרים למשל). למפתחים יש גם את האפשרות לבחור האם הם רוצים לשלב את הכסף הווירטואלי של החברה עם זה שבתוך האפליקציה. אם הם בוחרים לשלב, השחקן יוכל לרכוש סחורה ווירטואלית בתוך האפליקציה. אם הם מעדיפים שלא, השחקן יוכל לרכוש רק סחורה ווירטואלית עבור המשחקים מרובי השחקנים (למשל שדרוגים למיניהם).

בנוסף, בהתחשב בעובדה שהשירות של החברה חצה את רף חצי מיליון המשתמשים, לפי מגזימוף, מדובר בהחלט בפוטנציאל רב עבור מפתחים. כיום, סיפר מגזימוף, החברה נמצאת בתנופת גדילה ומחפשת מועמדים להגדלת מצבת כוח האדם שלה (פרטים מלאים בבלוג החברה).

וידאו: שי מגזימוף בהרצאה על החברה

ההרצאה המצולמת המצורפת לכתבה זו צולמה במסגרת אירוע משותף של ניוזגיק ו-WIZE, בו הציגו סטארטאפיסטים את המיזמים שלהם בפני הקהל הרחב. האירוע התקיים במהלך חודש אפריל 2012.


בחסות תוכנית Bizspark


Microsoft Bizspark היא תוכנית גלובלית שפותחה במטרה לסייע להצלחת סטארטאפים בשלבים המוקדמים על-ידי אספקת מספר משאבי מפתח, בזמן שהכי צריך אותם:

תוכנה – במסגרת התוכנית, תקבלו גישה מלאה למגוון הרחב של כלי הפיתוח, הפלטפורמות השונות ורשיונות לכל מוצרי מיקרוסופט לשימוש מיידי למשך 3 שנים, לצורך פיתוח וחדירה לשוק של פתרונות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, יחד עם כל ההטבות האחרות בתוכנית, מגיעות ללא תשלום.

תמיכה – התחברו לשותפים נוספים בתוכנית מרחבי העולם – חממות, משקיעים, יועצים, משרדי ממשלה וספקי הוסטינג – כולם מעורבים ומושקעים באופן שווה בתחומי החדשנות והיזמות בתחום התוכנה והאינטרנט ומציעים מגוון רחב של פתרונות שיוכלו לסייע לכם בפתרון בעיות טכנולוגיות ועסקיות.

חשיפה – מעבר לשיתוף הפעולה עם ניוזגיק, תוכנית Bizspark חושפת את הסטארטפים החברים בה לקהל רחב של משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים. כחברים בתוכנית Bizspark של מיקרוסופט, תזכו לגישה לאקו-סיסטם עשיר של עמיתים למקצוע, שותפים ומגבים משאבי תמיכה מכל העולם, אשר יסייעו לכם לגדול ולהצליח. Microsoft Bizspark זו הדרך המהירה ביותר להזניק את הסטארטאפ שלכם קדימה.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: