גוגל החלה לשלב פרסומות בכרום
במהלך שקט שנועד בעיקר לבחון את תגובת המשתמשים, מוסיפה גוגל פרסומות לדפדפן כרום. ברשת החברתית של ענקית החיפוש, יש כבר מי שקוראים לנטוש חזרה לפיירפוקס
יום שישי השחור ופתיחתה הרשמית של היסטריית הקניות בארה”ב עוררו ככל הנראה תיאבון גם אצל ענקית החיפוש. עדויות של מספר משתמשים מלמדות כי גוגל החלה להוסיף פרסומות לדפדפן הפופולארי שלה, לבנתיים באופן הדרגתי שבעיקר נועד לבחון את תגובות המשתמשים.
בדיונים סוערים ברשת החברתית של גוגל, יש כבר מי שממליצים לנטוש את כרום לטובת פיירפוקס אך גם כאלו המצודדים בגוגל וטוענים כי מאחר והדפדפן מוצע בחינם, מדובר בתוספת לגיטמית לחלוטין.
על מה כל המהומה?
הפרסומות שהחלה לשלב גוגל בכרום מעידים כי ענקית החיפוש רק מגששת את דרכה ומעוניינת לבחון את גבולותיהם של המשתמשים. נכון לשלב זה מדובר בפרסומת עבור מחשבי ה-Chromebook המוצגים עם פתיחתה של לשונית חדשה בדפדפן, מהלך שהמשתמשים מבצעים לרוב באופן חצי אוטומטי ולא באמת מפריע לעבודה השוטפת. האזור “המבוזבז” בלשונית החדשה עשוי להתגלות כמכרה של זהב לא רק עבור גוגל, אלא שהיא בהחלט הראשונה שמתייחסת אליו כאזור נדל”ן אסטרטגי לפרסומות ממומנות.
עיתוי בעייתי
בחודשים האחרונים ממשיך דפדפן גוגל כרום לחזק את מעמדו ולנגוס בנתח השוק של מתחריו. בקרוב מאוד צפוי אינטרנט אקספלורר לרדת אל מתחת לקו ה-50% על פי הנתונים המעודכנים של Netapplications, ולצד הקיפאון של פיירפוקס נראה כי כרום עשוי להיות המרוויח העיקרי.
נכון לכתיבת שורות אלה אקספלורר עדיין נחשב לדפדפן הנפוץ ביותר בעולם (52%), פיירפוקס במקום השני (22%), כרום במקום השלישי (17%) ודפדפן ספארי של אפל הרחק במקום הרביעי (5%). אם לשפוט על פי המגמה של החודשים האחרונים, בקרוב מאוד עשוי הדפדפן של גוגל להדיח לראשונה את פיירפוקס מהמקום השני כשקצב ההתקדמות שלו במעלה הרשימה בהחלט יכול להטריד כבר עכשיו את מנוחתה של מיקרוסופט.
זו גם בדיוק הסיבה שעדיף לגוגל להמנע מניסוי כלים מיותר בדיוק בזמן שפיירפוקס מאבד את הבאזז שהתלווה לו בשנים האחרונות לטובת מעבר המשתמשים אל כרום. מוזילה כבר הובילה סדרת שינויים ברמת הפיתוח של דפדפן הבית שלה לאור קצב הצמיחה המואץ של כרום בשוק הדפדפנים. פיירפוקס זוכה לגרסאות חדשות מידי שישה שבועות לערך ומוזילה משילה מעדכון לעדכון את הרעות החולות של הדפדפן שהתקשה לנהל את צריכת המשאבים והזיכרון שלו באופן ראוי ממש עד לאחרונה.
שילובן של פרסומות בכרום עשוי להבדיל אותו מיתר הדפדפנים המובילים, שאף אחד מהם לא מציע נכון להיום תמיכה מובנת שכזו. בתקופה שבו כרום ממשיך להלחם על נתח שוק, יתכן ועדיף היה להמנע מהמהלך.
הגב
13 תגובות על "גוגל החלה לשלב פרסומות בכרום"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
כן, גם אני הופתעתי לראות את הפרסומת וחשתי שיש בה טעם לפגם. למרות שכרום הוא דפדפן מצוין והחליף את פיירפוקס בו השתמשתי מעל לשנתיים, אני חושב שניקיון כפיים בתחום הדפדפנים, שחי בכפיפה אחת עם אידיאולוגיה של ווב וקוד פתוח וחופשי, הוא אלמנט חיוני ואפילו קריטי. הניסוי של גוגל גם הוא מעניין: אני יכול לומר בקלות יחסית שאם הפרסומת היתה מעט יותר אגריסיבית, נאמר לחברת צד שלישי או יותר גרפית, הייתי כנראה סוגר את הדפדפן ולא חוזר אליו.
זו תהיה טעות קשה. לפחות שיוסיפו פיצ’ר שיאפשר את ביטול ההטרדה. אפילו אם זה רק מתחת למכסה המנוע.
אני לא חושב שיש טעם לפגם בזה שחברה רוצה להרוויח כסף, כל עוד היא עושה את זה בצורה ליגיטימית. הם לא פוגעים בחוויות המשתמש או מתערבים בצורה כלשהי בתוכן של אתרי האינטרנט אליהם גולשים.
ציפינו מגוגל שלא תרוויח?
הריני מתחייב שברגע שאראה פרסומות על הדפדפן כרום שלי, הנני רץ כאחוז אמוק לעבר פיירפוקס 8
למה לנטוש חזרה, עודני משתמש בשועל הטוב מתמיד. כרום? מה זה?
אני כבר באמת מתחיל לשקול לחזור לשועל, או אפילו לנסות דפדפן חדש (אופרה לדוגמה)…
מה זה כרום זה לא סוג של מתכת ? געל נפש של דפדפן
אני משתמש בשועל כבר 4 שנים ונהנה מכל רגע …
כבר הורידו? לי אין פרסומות בדפדפן….
מעניין לכמה אנשים שכתבו כאן שינטשו את כרום יש חשבון ג’ימייל עם פרסומות
יש לי חשבון ג’ימייל, אבל בלי פרסומות כי יש לי את AdBlock של פיירפוקס ;-)