לא רק רב-קו: בקרוב תשלמו בדיוק לפי כמה שנסעתם בפועל

בקרוב תוכלו לסרוק קוד בכל פעם שתעלו לתחבורה ציבורית, ובסוף החודש לשלם על חוזה הנסיעה המשתלם ביותר. חברות האשראי, הבנקים ותשלומי החניה יציעו לכם שלוש אפליקציות, בנוסף לרב-קו. ומה עם הפרטיות?

מקור: Pixabay

מאת אהוד קינן

בעוד מספר חודשים, ברגע שתסעו בתחבורה ציבורית, תוכלו לסרוק ברקוד או להצמיד את הטלפון למכונת התיקוף, ובסוף החודש תחויבו על חוזה הנסיעה המשתלם ביותר לכל אותו החודש. כלומר, אם נסעתם בחודש מסויים רק 3 פעמים, תשלמו רק עליהן. אם נסעתם כל החודש – תשלמו על חופשי חודשי או חוזה אחרי שיתאים. את זה תוכלו לעשות דרך אפליקציות חדשות שיצאו בחודשים הקרובים כדי שלא תצטרכו לחשוב מראש, מדי חודש, מה הכי משתלם. זה יפעל באוטובוסים, רכבות, מוניות שירות והרכבת הקלה.

בחודש יולי האחרון משרד התחבורה (וספציפית הרשות הארצית לתחבורה ציבורית) יצאו למכרז לפיתוח האפליקציה. זאת אחרי קמפיין “הקרב על הרב קו” בנקסט וב-NEXTER. השבוע פורסמו שמות הזוכים שיפתחו את האפליקציות: בנק דיסקונט בשיתוף חברות סלופארק והופאון יפתחו ביחד אפליקציה אחת, ישראכרט תפתח אפליקציה משלה, וחברה חדשה בשם תסת”צ – שיתוף פעולה של מוביט, פנגו וביט של בנק הפועלים (שדרכה תשלמו) – תפתח אפליקציה נוספת.

מה עם הפרטיות?

השימוש באפליקציה מעלה חשש של חדירה לפרטיות – שכן החברות הללו, שחלקן כבר מחזיק הרבה מאוד מידע עלינו, יקבלו מידע אישי ורגיש על איפה היינו בכל יום, ומתי היינו שם. לפני כחודש דווח כי היו הקלות בתנאי המכרז בכל הנוגע לפרסומות – ולחברות יהיה מותר להציג פרסומות ולשלוח אותן בפושים. אך משרד התחבורה מבטיח: “החברות לא יעשו שימוש במידע הנאסף מנוסעי התחבורה הציבורית, ללא אישור, בין השאר לטובת פרסום”.

במילים אחרות – אם כן תאשרו, לחברות יהיה יותר קל לאסוף את המידע – ולכן יהיה חשוב לשים לב בהתקנת האפליקציה ולבחור לפי מה שמתאים לכם. בהנחה שבאפליקציות אכן יהיו פרסומות.

במשרד התחבורה מבטיחים שהאפליקציות ייצאו לדרך בחודשים הקרובים, “לאחר בחינה והתאמה בין הזוכים לבין מערכות התשלום”. נוסעים יוכלו לבחור אחת משלוש האפליקציות הללו או להמשיך ולשלם ברב-קו (וכך מטעינים רב-קו). שלוש החברות יהיו חייבות גם להעמיד מרכז שירות כדי שתוכלו לפנות לעזרה לכל בעיה בתשלום או בתיקוף.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-NEXTER

לקריאה נוספת:

Call Of Duty זמין לאנדרואיד ו-iOS

הסמארטפון יגלה מתי עשיתם תאונה ויזעיק עזרה בשמכם

Avatar

NEXTER

הגב

13 תגובות על "לא רק רב-קו: בקרוב תשלמו בדיוק לפי כמה שנסעתם בפועל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אני
Guest

מה זה משנה לי אני גם ככה מתדלק כל הזמן ב-100 שקלים

וזה עוד כלום
Guest
כל ארגוני השמאל מנסים להנדס את האנושות וכופים עלינו חוקים ללא אפשרות לבחור אחרת. בנוגע לשטות של האפליקציות בטלפונים שיסרקו קוד בכל נסיעה ובסוף החודש החיוב ירד מחשבון הבנק – אסור להסכים לזה. אל תתירו לאף אחד אפשרות לחייב את חשבון הבנק שלכם ללא פעולה יזומה שלכם שאתם בעצמכם עושים זאת. בשביל זה יש כרטיס רב קו שניתן להטענה מחנויות ודרך קורא כרטיסי רב-קו ושימוש באתר רב-קו במחשב. גם הוראות קבע וחשבונות חיוב שיש לכם למשל לחברות הסלולר – תגבילו את החיוב החודשי דרך אתר הבנק או פקיד הבנק שיוכלו לגבות מקסימום כל חודש 200 ש”ח בשביל שלא ינסו לעקוץ… Read more »
bruce lee
Guest

התכוונתי להוראות קבע ו*הרשאות* חיוב

101
Guest

מי שקידם את היוזמה הזאת הוא השר ישראל כץ מהליכוד שהיה שר התחבורה בעשור האחרון כך שאני לא מבין על איזה ארגוני שמאל אתה מדבר. אם כבר אתה מדבר על להנדס את החברה זאת גישה של הקפיטליזם המודרני ומי שמקדם אותו אלו ארגוני ימין אז צא ולמד לפני שאתה מחרטט. במדינות שמאל-סוציאליסטיות כמו גרמניה גם הסמארטפונים נכנסו באיטיות וחוקי הפרטיות שם הם המתקדמים בעולם אז שוב צא ולמד לפני שאתה מדבר.

ניר
Guest

1. הליכוד באופן כללי ממש לא ימין כלכלי על פי ההגדרה שכולנו מכירים.

2. בוא, לקרוא לגרמניה מדינה סוציאליסטית כשהיא ממוקמת במקום ה- 20 מתוך 162 מדינות במדד קלות עשיית העסקים על פי מכון פרייז׳ר זה בדיחה.

3. הקפיטליזם הוא ההפך מהינדוס החברה. בוא תסביר לי איך בכלכלה קפיטליסטית שנותנת לאדם את החופש לעסוק במה שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה במינימום התערבות של הממשלה זה הינדוס של החברה אבל בכלכלה סוציאליסטית שהממשלה צריכה להתערב יותר בחיי האזרחים שלה זה לא הינדוס של החברה?

101
Guest

בקפיטליזם תאגידי ענק מהנדסים את החברה באמצעות פרסום ומניפולציות על השוק ששום רגולטור לא מנסה לעצור. בקשר לגרמניה צודק טעות שלי מדובר בסוציאל-דמוקרטיה אבל רחוק מאוד מקפיטליזם והמדינות הסוציאל-דמוקרטיות בכל העולם מובילות על המדינות הקפיטליסטיות בקלות עשיית עסקים. הממשלה לא צריכה להתערב בכלכלה על ידי התערבות בחיי האזרחים ובמה שהם יעשו אבל היא כן חייבת לפקח על השוק באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שהשוק פועל נגד האזרחים כמו שקורה כבר עשורים בארה”ב. סין הגיעה ממדינה שבורה למעצמה ה2 בעולם בזכות הפיקוח ההדוק על השוק שמתבטא ברגולציה שבמערב יכולים רק לקנא בה. כך יוצרים שוק שמשרת את האזרחים ולא את עצמו.

גגג
Guest
סין הגיעה למעצמה ה2 בעולם, לא בזכות פיקוח הדוק אלא בגלל זה שהמערב וארה”ב פשוט העלימו עין והבליגו על כל מה שהם עושים. הכלכלה שלהם מלאכותית, המטבע מלאכותי, זה נראה כאילו העולם זקוק לסין – אך סין זקוקה יותר לעולם. ונגיד שטעיתי, וסין הגיעה לכך בזכות עצמה ובזכות הפיקוח ההדוק והקפדן – כל הכבוד לה ולראשיה. האם השוק משרת את האזרחים? האם אזרחי סין כ”כ עשירים, או שהם עובדים בתנאים מחפירים – יש כאלו הקוראים לכך עבדות, ושגם ילדים מעורבים. וממתי שוק פועל נגד אזרחים? האם השוק לא חלק מהאזרחים? פרסומות זה פסול? אדם שפוי במדינה שפויה לא יכול לעבד… Read more »
תמ במ
Guest

אם מישהו רוצה לייעל… אז אפשר לעשות תשלום כמו בתחבורה העירונית באמסטרדם – משלמים תשלום על נסיעה + תשלום על קילומטראז’ – ככה מי שנוסע מרחקים קצרים משלם פחות ממי שנוסע מרחקים ארוכים – הרבה יותר הוגן מאשר תשלום אחיד. זה כן מצריך שינוי בתפיסה של התח”צ כי צריך להתרגל להעביר בכניסה וביציאה לאמצעי התח”צ (בעיקר אוטובוס כי ברכבת זה כבר סוג של נעשה).

שקד
Guest

זה גם ככה בארץ בתחבורה בין עירונית

אביקו
Guest

למה מאשרים פרסומות בהודעות פוש? זאת ממש חוצפה והטרדה בניצול מעמד הביניים בעיקר, שהוא (או יותר נכון אנחנו) רוב נוסעי התחבורה הציבורית.
מכעיס מאוד.

וואט
Guest

מדוע משרד התחבורה מפריט משאב ציבורי
לגופים פרטיים?
זו אפליקציה שמשרד התחבורה היה צריך לפתח ולנהל בעצמו.

פשיטת רגל של מדינת ישראל כי מנהלים אותה מטומטמים במקום אנשי מקצוע

גגג
Guest

אתה באמת רוצה שאת האפליקציה הזו משרד התחבורה יפתח וינהל? יש להם כבר אפליקציה שהיא סוג של מוביט – ואתה לא באמת רוצה להשתמש בה :)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: