מובלי של משה חוגג חושפת את Eyeln, מנוע חיפוש ויזואלי

חברת Mobli חשפה את EyeIn, מנוע החיפוש הויזואלי החדש שלה, שמאפשר למשתמשים לחוות אירועים בלייב ולגופי תוכן להעשיר את הכתבות שלהם. על הכוונת: Outbrain ו-Taboola

מקור: EyeIn

מקור: EyeIn

מנוע חיפוש ויזואלי, כלומר, מנוע חיפוש שמתבסס על תמונות וסרטוני וידאו ולא על מילות חיפוש, אינו רעיון חדש. אולם טכנולוגיות של ראייה ממוחשבת הן מורכבות למדי, כך שעד עכשיו אף אתר או שירות לא הצליח לממש את ההבטחה ולכבוש את לב המשתמשים. Mobli, הרשת החברתית לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו, מנסה להיכנס לנישה הזו, ואחרי 3 שנות פיתוח, היא משיקה את EyeIn, מנוע חיפוש ופלאגין לאתרי תוכן.

חיפוש תמונות ותיעדוף חכם

מנוע החיפוש החדש, שכבר זמין לשימוש, מאפשר לכם למעשה לחוות אירועים שמתרחשים בכל רגע נתון בכל העולם. כך למשל, אם תבחרו ב-E3, תערוכת המשחקים הגדולה בעולם, תקבלו תמונות וקטעי וידאו שאנשים משתפים ברגעים אלו ממש מהתערוכה, כשכל התוכן מגיע מהרשתות החברתיות הגדולות ביניהן אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר וכמובן Mobli. עד כאן, נשמע כמו פיצ’ר חיפוש פשוט באתרים, אולם בניגוד לחיפוש רגיל באתרים, האלגוריתמים של EyeIn סורקים את התמונות, מבינים מה מצולם שם וממיינים אותם על פי חשיבות. כך שאם תחפשו הופעה של Beyonce למשל, מנוע החיפוש ישמיט את תמונות הסלפי, ויתמקד בתוכן שמציג את הזמרת. מעבר לניתוח של התמונה, ישתמש מנוע החיפוש גם בניתוח סאונד של סרטוני וידאו; כך שאם תחפשו למשל Copa America, מנוע החיפוש יעניק קדימות לסרטוני וידאו שבהם רעש של קהל מריע, מתוך הנחה שמדובר בגול, מה שמעניין לרוב את המשתמשים; בנוסף, יעשה שימוש EyeIn גם בניתוח חכם של #האשטגס, וינתח מה רלוונטי עבור המשתמש, תוך כדי השמטת תגיות לא רלוונטיות, שמשתמשים מוסיפים כדי שהתוכן שלהם יקבל יותר חשיפה.

חוץ מחיפוש, מאפשר מנוע החיפוש גם הצצה לטרנדים הבולטים בכל רגע נתון; כרגע למשל הטרנדים הבולטים ביותר הם פסטיבל הסרטים בלוס אנג’לס, תערוכת ה-E3, משחקי הגמר של ה-NBA והפרק האחרון של משחקי הכס (זהירות! מלא מלא ספויילרים בלינק).

בנוסף למנוע החיפוש, הכריזה Mobli גם על גרסת פלאגין שמיועדת לאתרי תוכן; הפלאגין מאפשר לאתרי חדשות להוסיף פיד, שמתעדכן בכל רגע, ומציג תמונות וקטעי וידאו מכל אירוע. כך שאם אתר חדשות כותב על הפגנה, הפלאגין יציף בסוף הכתבה פיד של תמונות מההפגנה עצמה; אם אתר בידור מעלה כתבה לקראת הופעה של להקה כלשהי, הפלאגין יציג תמונות מההופעה בזמן אמת. הפלאגין יעבוד במודל של RevShare, חלוקת הכנסות עם אתרי התוכן. הפלאגין כבר רץ כפיילוט בקרב מספר אתרי תוכן גדולים, ביניהם Huffington Post, שמגיע לעשרות מיליוני אמריקאים.

משה חוגג: “רוצה שנהפוך לסטנדרט של התעשייה”

משה חוגג באירוע ההשקה של EyeIn. צילום: גיקטיים

משה חוגג באירוע ההשקה של EyeIn. צילום: גיקטיים

בשיחה עם גיקטיים, הסביר משה חוגג, מנכ”ל Mobli, כי מנוע החיפוש יציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור כל נושא, ולא יקדם דווקא תוכן שמגיע מ-Mobli. לדבריו, בזמן הקרוב נראה יותר ויותר תוכן שמגיע מאתרים נוספים, כמו פייסבוק, בניגוד למצב כיום, שבו רוב תוצאות החיפוש מגיעות מאינסטגרם.

נגיד שאני מנהל אתר תוכן, איך אני יכול להיות בטוח, שהפלאגין שלכם לא יציג תמונות לא ראויות? לפלאגין יש מספר מצבים: אוטומטי, שבו התמונות עולות ללא שום התערבות של האתר המארח; חצי-אוטומטי, שבו תמונות עולות רק לאחר אישור של מנהל האתר או הכתב; ומצב ידני שבו הפלאגין מציג בפני עורך התוכן את כל התמונות הרלוונטיות והוא בוחר ידנית מה לפרסם.

לכאורה, אתם מתחרים בחיפוש התמונות של גוגל או פליקר, אבל האם נכון להגיד שלמעשה אתם מתחרים בשירותים כמו Outbrain ו-Taboola? נכון. הפלאגין שלנו נמצא בתחום של Content Enrichment, כלומר, מעשיר את התוכן של כל כתבה או מאמר של אתר החדשות ובמובן הזה אנחנו מתחרים בהם. גם מודל ההכנסות שלנו דומה ומתבסס על חלוקת הכנסות.

מה השלב הבא? איפה היית רוצה לראות את EyeIn? אני מדמיין את EyeIn כסטנדרט של התעשייה, שמציפה תוכן מעשיר לכל כתבה, תוכן שהוא הכי רלוונטי ולא סתם פרסומות.

ולסיום, אתם הרי פונים לשוק הבינלאומי, לאתרי התוכן הגדולים בעולם. למה בחרתם להשיק את EyeIn דווקא בישראל? אנחנו חברה ישראלית. רציתי שכל העובדים, שהיו חלק מתהליך הפיתוח, ייקחו חלק בחגיגה הזו. במקביל, שידרנו את אירוע ההשקה בלייב לארצות הברית.

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

4 תגובות על "מובלי של משה חוגג חושפת את Eyeln, מנוע חיפוש ויזואלי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
צילי וגילי
Guest

קצת אבוד הבחור,

יוסי
Guest

בטח יהפוך לסטנדרט! מאוד חדשני הרעיון… ומתחרים בסה״כ קטנים. משה חוגג הוא האורן זריף של ההיי טק.

חגי
Guest

עצוב לקרוא תגובות פה. אני עובר בכתבות ומוצא המון כעס ושנאה.
למה?

יוסי
Guest

זה לא קשור לשנאה או כעס. אני חושב שהבחור משתמש בכשרון שלו (ויש לו) לייצר הייפ מכלום. חבל שגיקטיים, ואתרים גדולים ממנו נותנים במה לתוכן שיווקי כזה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: