אלו 11 בוגרי המעבדה לחדשנות של המרכז הבינתחומי [וידאו]

הצצה ל-11 הפרוייקטים שהציגו בוגרי המעבדה לחדשנות של המרכז הבינתחומי

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

במסגרת אירוע הסיום של המעבדה לחדשנות במדיה של המרכז הבינתחומי הרצליה, הציגו הסטודנטים את הפיתוחים שלהם בתחום הטכנולוגיות המסייעות. בואו להכיר את 11 הפרוייקטים החדשים שנולדו ואת הצוותים העומדים מאחוריהם.

BRIX

סטודנטים: דניאל פלד, יותם עידן, ספיר חבקין, רעות סביר, תום וולוז’ינסקי

משחק הלוח שיצרו הסטודנטים מיועד לשיפור היכולת לספור. במשחק יתבקשו השחקנים למנות את מספר הריבועים בקלף בתור פרק זמן מוגדר מראש, המשתנה בהתאם לרמתו של השחקן. כל קלף מייצג ספרה בצורה לא שגרתית, הנשענת על עקרונות הפוליאומינו, אובייקט המורכב מריבועים המחוברים זה לזה, כגון אבני טטריס. כך, ניתן לייצר מגוון קלפים לכל מספר, להעלות את רמת הקושי בשינון ולחייב את השחקנים למנות בכל פעם מחדש.

המערכת מזהה את השחקן באמצעות קלף זיהוי אישי, המסומן ב-RFID ומאפשר למערכת לזהות את המספר המיוצג על הקלף. מיד בעת הנחת הקלף על הלוח מופעל שעון עצר, כך שעל השחקן לפעול במהירות, למנות את המספר וללחוץ על הכפתור המתאים, שבתמורה מעניק חיווי ויזואלי וקולי אודות האם התשובה נכונה. במקביל, ההורים יכולים לעקוב אחר התקדמות השחקנים, ילדיהם, באמצעות אפליקציה ייעודית על מכשירי הסמארטפון שלהם.

Twigger

סטודנטים: אורי רז, אמיר אראל, ג’ני וקסלר רגב, הדר מורן, ורוניקה וינוקורוב

הקבוצה פיתחה פלטפורמת משחק המיועדת לשיפור יכולות המוטוריקה העדינה והקוארדינציה בקרב ילדים בגילאי 4 עד 6. מדובר באפליקציית מובייל המגיעה עם בקר שליטה, המסוגל להבדיל בין אצבעותיו של הילד ואף לזהות את עוצמת הלחיצה של כל אחת מהן. במשחק עצמו מתבקשים הילדים לנווט מטוס דרך חישוקים, כשצפיפותם ותדירות הופעתם משתנה בהתאם להתקדמותו במשחק.

החומרה שפיתחה הקבוצה מורכבת מחיישני לחץ, כפיפה וחיישנים פוטנציומטרים, כאשר התוכנה מבוססת על מנוע המשחק של Unity. בפועל, לחיצה של השחקן מגבירה את מהירות המטוס, הזזה של הבקר מעלה ומטה משנה את מיקומו ולחיצה על הידית משנה את גודל החישוקים במשחק. האפליקציה שומרת את נתוני המשחק, הכוללים הצלחות, החטאות ואף את תיעוד המשחק כאשר ניתן לשלוח אותם לשרת אינטרנט ייעודי, שם יוכלו ההורים לעקוב אחר התקדמות ילדיהם.

HybRead

סטודנטים: גל צרור, חי סוקולוב, יערה אפלבאום, רן בוטבול, רעות ויליק

ההתמקדות של הקבוצה היא לעזור לסטודנטים בעלי הפרעות קשב וריכוז לשפר את חווית הלמידה, באמצעות מערכת לקריאת מאמרים. לאחר שהסטודנטים מעלים את המאמר, הוא מוצג בצורה מרווחת ונקייה מרעשים, כאשר המערכת עוזרת באוריינטציה בחלקי המאמר השונים ומאפשרת סיכום באופן אקטיבי בזמן הקריאה.

המערכת, שהינה אפליקציית ווב, ממירה את הטקסט לתצוגה באנימציה, העוקבת אחר מיקומו של הקורא. הרכיב שאחראי על יצירת הסיכום שומר את כל הרשומות של המשתמשים ומציע תצוגה ושינוי לצד המאמר המקורי או במסך נפרד ומרוכז. צוות הסטודנטים זכה במקום השני בתחרות אקדמטיק של המדען הראשי וקיבל 75 אלף שקלים להמשך הפיתוח של המיזם.

מקור: HybRead

מקור: HybRead

Virtuozo

סטודנטים: אדם אביב, גיא בן חיים, עדי מור, תום לביא, תמיר אלנבוגן

משחק ריקוד לגיל השלישי, המבוסס על חיישן הקינקט. באמצעות המשחק, יכולים המשתמשים ללמוד תנועות בסיסיות של ריקודים סלוניים, המציעים שילוב של אימון פיזיולוגי, קוגנטיבי וכמובן מהנה. בעזרת המשחק יכולים הרקדנים לשפר את היציבה שלהם ואף להפחית את הסיכוי לנפילה, כמו גם לחזק את תחושת הבטחון האישית.

מאחורי הקלעים, המערכת מזהה את תנועת המפרקים של הרקדנים, משווה אותם לאלה הנמצאות במאגר המידע של התוכנה ומוצאת את התנועה הדומה ביותר, על ידי חישוב הסתברות. המערכת מסוגלת למדוד את הרקדנים לאורך הריקוד ובסופו אף להעניק חיווי על ביצועיו.

Tilt-It

סטודנטים: אסף בלאט, טלי גואטה, עדי ירדן, עמית גילת, רועי זנבל

פלטפורמת המשחקים שפיתחו צוות הסטודנטים נועדה לעזור לילדים המאובחנים כבעלי קושי בשמירה של שיווי המשקל ובאמצעותה, יכולים הילדים להתאמן בנוחיות ביתם. המערכת מורכבת מלוח לא-יציב עליו מתבקשים הילדים לאזן את משקלם, כשבתמורה מתקדמים בשלבי המשחק.

לוח המשחק עליו עומדים הילדים מכיל חיישני אקסלרומטר העוקבים אחר שינויים בשיפוע הלוח. הטיות הגוף של הילד, לימין או לשמאל, משפיעות על הדמות על המסך שזזה בהתאם. מכשיר הסמארטפון מתחבר גם הוא למשחק ומשמש כחיישן נוסף, כאשר המערכת אוספת את נתוני המשחק ומייצרת דוח מעקב והתקדמות של הילד, הזמינים להורים או למטפלים.

FreeWay

סטודנטים: אביב פלוריאן, יונתן חצור, מעיין פריאנטה, נועה אברהמי, סיון סגל, עודד אברבוך, עדי מור, שי בוזו

האפליקציה מציעה סימון של מקומות בילוי הנגישים לנכים, בהתאם לרמת הנגישות והנוחות השונים. מקומות הבילוי המופיעים בה מתחלקים לארבע קטגוריות מפורטות, הכוללות שירותים, מרחב בתוך המסעדה, כניסה נגישה וחניית נכים קרובה. המידע מתעדכן על ידי המשתמשים עצמם, כאשר מסוגלת להציע מקומות בילוי נגישים בסביבה הקרובה של המשתמש.

בעזרתה, יכול ציבור הנכים לדעת מראש כי המסעדה אכן נגישה לכסאות גלגלים, אך השירותים נמצאים בקומה השניה ללא מעלית. במידה והגיעו למקום חדש, יכולים להוסיף את הפרטים המתאימים בעצמם וכך לעזור לקהילת הנכים ללמוד עוד יותר אודות מקומות שונים ולהמנע ממקומות בילוי שאינם נגישים.

Beezigo

סטודנטים: אור מעוז, גילי עמרם, גל בן שלום, גלי סוורי, יולי ססלר, נמרוד קלינגר, עדי שואל, רן רומנו

מטרתה של האפליקציה היא למדוד את עומס המשתמשים הנמצאים באתרי תיירות שונים כגון מוזיאונים ומגוון אטרקציות תיירותיות, בעיר ניו יורק. המידע מגיע מהרשתות החברתיות השונות, כך שהמשתמשים יכולים לדעת בזמן אמת מהו מצב העומס ואף לקבל התראה כאשר העומס יורד.

נתוני החברה מבוססים בעיקר על טוויטר, אך כוללים מידע המגיע מהמשתמשים עצמם המסוגלים להתריע כאשר מקום הופך לצפוף מידי. בנוסף, האפליקציה מסוגלת להציע חלופות למקומות בילוי דומים שאינם עמוסים יותר מידי, הנמצאים סמוך למיקומו הנוכחי של המשתמש.

תן סימן

סטודנטים: אורן אסיף, אמיר גלמן, גיא קורן, יותם נוימן, מאי בר חן, ניצן ברוק, סתיו מוסקוביץ, עומרי שאולי, קרן ברגר

מדובר במשחק חברתי, המיועד לעזור ללמוד את שפת הסימנים בעברית. השחקנים מתבקשים להרשם עם חשבון הפייסבוק שלהם, כך שיוכלו לשחק נגד חבריהם ברשת החברתית, כאשר לכל שחקן מוצג סרטון בו מוצגת מילה בשפת הסימנים, כשמטרתו היא לזהות את התשובה הנכונה מתוך 4 אפשרויות בזמן המהיר ביותר.

תוכן האפליקציה, כלומר הסרטונים הקצרים המציגים את המילים השונות, נוצרו בשיתוף עם עמותת “שמע”, כאשר המשתמש המנצח הוא זה שיצליח לזהות את התשובות הנכונות בזמן הקצר ביותר מבין חבריו.

Sheets

סטודנטים: אורי סטיינפלד, אסתר בירו, עומר ביבי, עומר מץ, קארין נגלר, קורל לנדה, רוני רינגל, שני חדד, תום בלוטמן

האפליקציה מהווה יומן משימות חברתי אישי, המאפשר לסטודנטים לחלוק קורסים ולהזין את הלו”ז השבועי שלהם. הסטודנטים יכולים להזמין את חבריהם לכיתות, להזין מטלות וכדומה, במטרה לשמור על כולם מעודכנים בכל הנוגע למשימות השבועיות במהלך הלימודים.

בנוסף, האפליקציה מאפשרת לסטודנטים לתכנן את השבוע שלהם, להבין את העומס היחסי של המטלות בכל אחד מימי השבוע ואף לקבל קורסים רלוונטים להם, המבוססים על חבריהם ברשתות החברתיות לצד הפרטים האישיים שמכניסים המשתמשים בעת ההרשמה.

Clue

סטודנטים: אור רזניק, טל דוד, מעיין טרודל, מתן בנקר, נועה כוכב, נמרוד שלגמן,עידן יטיב, עמרי אסף, תומר בינדר

האפליקציה נועדה להנגיש את המידע, באמצעות הצגת תוצאות ערכי חיפוש באמצעות תמונה ושלוש מילות מפתח בלבד. המטרה היא להפוך את אלפי ומיליארדי תוצאות החיפוש לתוצאה אחת ברורה, באמצעות מילות המפתח הרלוונטיות. המשתמשים יכולים לבחור למחוק את אחת ממילות המפתח, כאשר המערכת תציע מילה חלופית המסבירה את הערך, או תציע התחלת חיפוש חדש על המילה החדשה.

המטרה של האפליקציה היא לתמצת עמוד שלם בוויקיפדיה למילים ספורות, כך שיעזרו למקד את המשתמש ולקבל את מינימום המידע המתאים לו. בנוסף האפליקציה שומרת את שאילתות החיפוש השונות ומנקדת את האסוציאציות בהתאם לשימוש של המשתמשים, כך שלאורך זמן משפרת את תוצאות החיפוש.

Daylight

סטודנטים: אבי נגוסה, דניאל בר-אור, הילה דואק, טל חסון ,יעל דורון, ליאת אילוז, נטע נורמנד, פז סמרלי, תומר עובדיה

האפליקציה נועדה לעזור למשתמשים לצאת מאיזור הנוחות שלהם, במיוחד אם מדובר בביתם ולעודד אותם לצאת החוצה. היא עושה זאת באמצעות מדידות שונות בתוך הבית ומחוץ לבית ומעלה את מודעות הפרטים שבבית באמצעות התראות אודות החברים הנמצאים בחוץ, טיפים בנושאי ספורט ובריאות ואף עדכונים אודות מזג האוויר.

האפליקציה מסוגלת לזהות כאשר המשתמש נמצא מחוץ לבית, כאשר גם שם היא מודדת את כמות הזמן ששוהה בחוץ, על מנת לוודא שאינו מבלה בעיקר בביתו. כך, לומדת האפליקציה את הרגלי המשתמש ומסוגלת להתאים את עצמה בצורה יעילה יותר, בהתאם למוטיבציה שתעודד את המשתמשים לצאת מהבית.

מקור תמונה ראשית: Shutterstock / Inspiration concept crumpled paper light bulb metaphor

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: