Digits: מעקב תלת מימדי בכף ידכם, מבית מיקרוסופט

חטיבת המחקר של מיקרוסופט פיתחה אבטיפוס המציג שיטה חדשה למעקב תלת מימדי אחר ידו של המשתמש, היכול לשמש בין היתר גם כבקר שליטה במגוון משחקים ותוכנות

מקור: צילום מסך מהסרטון המצורף

לאחר הכשלון הצורם של כפפת הכוח של נינטנדו, נראה כי מיקרוסופט מעוניינת להציג את הגרסה שלה לבקר שליטה באמצעות כף ידו של המשתמש. האם היא תצליח לסחוף את המשתמשים, או פשוט תשחזר את הנפילה של נינטנדו?

הצבעות ואגרופים

בשנת 1989, הרבה לפני עידן הקינקט והסמארטפונים, השיקה חברה בשם Abrams Gentile Entertainment (AGE) בקר ייחודי לקונסולת נינטנדו, תחת השם “כפפת הכוח“. בעוד שנינטנדו עצמה לא הייתה מעורבת בתהליך העיצוב או ההפצה של המוצר, היא מיתגה אותו כמוצר בעל רישיון רשמי של החברה – שכן היה זה הניסיון הראשון ליצור ולהציג בקר ביתי שעוקב אחר תנועת כף היד של המשתמש.

הבקר היה בעל היכולת לזהות עד ארבעה מצבים לכל אצבע, מלבד הזרת ומלבד חיישני התנועה, מיקרופונים ורמקולים על קוליים הותקנו בבקר עצמו ומסביב לטלוויזיה. כל החיישנים הללו איתרו את מיקום היד בחדר – בצורה לא כל כך מדוייקת ובסך הכל הושקו שני משחקים התומכים בטכנולוגיה זו. בנוסף, העובדה שהיה מדובר בתוספת לקונסולה, בשילוב עם כך שביפן הופץ רק אחד משני המשחקים ובארצות הברית הצליחה החברה למכור רק כ-100,000 יחידות בשווי של 88 מיליון דולרים, נחשב המוצר ככשלון והחברה המפתחת עמדה לפשוט את הרגל.

בשורה התחתונה, כפפת הכוח הוכרזה כאחד מהכשלונות הגדולים ביותר בהיסטוריית הקונסלות, ועם הגעתה של טכנולוגיית הקינקט – היה נדמה כי הבקר הכושל נשאר בעבר. כעת, פרוייקט חדש מבית מיקרוסופט שנחשף מציג קונספט דומה למדיי: בקר שליטה המתלבש על מפרק כף היד של המשתמש ומזהה את התנועות שלו במרחב.

מסקנות מן העבר

במסגרת חגיגות ה-25 שנים לאירוע ACM Symposium on User Interface Software and Technology (הידוע גם בשם UIST) המתקיים השבוע במסצ’וסטס, מתכננת חטיבת המחקר של מיקרוסופט להציג שיטה חדשה למעקב תלת מימדי, תחת השם Digits. מדובר באבטיפוס לביש המסוגל לעקוב אחר תנועת היד של המשתמש, ללא צורך בחומרה המכבידה על כף היד.

האבטיפוס שמציגה החברה מתלבש על פרק כף היד של המשתמש וכולל חיישן לייזר אינפרה-אדום, מצלמה, יחידת מדידה פנימית ומפזר אור המסוגלים יחדיו לזהות את תנועת כף היד של המשתמש, הכוללת את כל אצבעותיו ואת המפרקים השונים. בסרטון ההדגמה ששחררה החברה, מדגימה מיקרוסופט כיצד ניתן להשתמש במחוות שונות על מנת לשלוט במשחקים ובעצמים בתוך המשחק, כיצד לבצע מחוות שונות ואף כיצד ניתן לתפעל את מכשיר הסמארטפון או הטאבלט, בשילוב עם ממשק המגע הקיים בהם.

אך האם המוצר הנוכחי של מיקרוסופט, שמזכיר בהוויתו את הכשלון הצורם של AGE אכן יצליח לכבוש את השוק, אפילו אם לא מדובר בשוק הצרכני? או שאולי המשתמשים עדיין יעדיפו שימוש בממשק שאמנם אינו מסוגל לזהות את כל תנועות כף היד (לפחות בינתיים), אך אינו דורש לבישת חומרה מסורבלת? ככל הנראה נאלץ להמתין ולראות כיצד, אם בכלל יגיבו משתתפי האירוע – והאם מיקרוסופט אכן תחליט להשיק מוצר מסוג זה לשוק הצרכני. שכן נכון לעכשיו, עדיין מדובר בקונספט.

וידאו: Freehand 3D Computer Interaction Without Gloves

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: