Meerkat לא עוצרת: מגייסת 12 מיליון דולר בהובלת קרן גריילוק [גיוס]

האפליקציה מירקט (meerkat) לא עוצרת ומנצלת את המומנטום שצברה כדי לגייס 12 מליון דולרים. מה הופך אותה לאטרקטיבית כל כך למשקיעים?

מקור: Meerket, עיבוד תמונה

מקור: Meerket, עיבוד תמונה

Meerket, או Air ו-Yevvo בגלגוליה הקודמים, נמצאת כרגע בשלבים אחרונים של גיוס סיבוב חדש בגובה של כ-12 מליון דולרים בהובלת הסניף האמריקאי של קרן ההון סיכון Greylock, לפי שווי של 40 מליון דולר לפני הכסף, כך דיווח היום בלוג הטכנולוגיה Techcrunch.

עד כה, גייסה החברה כ-4.2 מיליון דולר ממשקיעים כגון רון גורה, אייל גורה, גיגי לוי ואורן אבקסיס וקרנות ההון סיכון Aleph,  PLUS Ventures ו-Entree Capital.

סבב הגיוס האחרון שאושר עד כה גם על-ידי מספר מקורות נוספים מעמיד את החברה עם גיוס כולל עד כה של כ-16.2 מיליון דולרים.

וידאו חי מכל צייצן

לאלו מכם שהצליחו לפספס את הרעש, האפליקציה של Meerkat הושקה ב-27 בפברואר ומציעה לכל משתמש טוויטר בעל אייפון (החברה עדיין לא שחררה גרסת אנדרואיד מלאה) לשדר בלייב, כשכל העוקבים שלו בטוויטר מקבלים לינק לשידור. לחיצה על הלינק מפעילה את הסטרימינג והם יכולים לצפות בו. כל ציוץ תגובה של העוקבים מופיע בלייב למשדר והוא יכול כמובן להגיב להם – הכל ממסך האפליקציה. הרעיון אולי בסיסי, אבל הצורך שהוא ענה עליו היה משותף להמון משתמשים של הרשת החברתית. האפליקציה גם נהנתה מחשיפה בזמן השקת השעון של אפל בשבוע שעבר, כאשר אורחים באירוע שידרו אותו בלייב לעוקבי הטוויטר שלהם.

לכאורה, טוויטר אמורה היתה לחבק את האפליקציה שמגבירה את ה-engagement והויראליות שלה ומביאה אותה למחוזות הטרנדיים של הלייב-סטרימינג. אלא שביום שישי האחרון ניתקה טוויטר את Meerkat מהשירות שלה, על ידי כך שהיא מונעת מהמשתמשים באפליקציה להגיע לרשימת העוקבים שלהם. אם הם ירצו לשדר אליהם, הם יצטרכו להזין ידנית את כל העוקבים שלהם, מה שכמובן יהווה חסם ענק למשתמשים. אולם אם בטוויטר חשבו שהצעד יחסל את Meerkat, מסתבר שהם טעו. לפחות בינתיים. על פי דובר של החברה, מאז ניסיון הסגירה של טוויטר צמח מספר המשתמשים בשירות ב-30 אחוזים, מה שאומר שהצטרפו אליו ביומיים בלבד כ-36 אלף משתמשים חדשים.

מבתי ספר תיכוניים ועד ליקירת עמק הסיליקון

Yevvo נוסדה בדצמבר 2012 על ידי בן רובין (מנכ״ל) ורועי תירוש (COO) לצד איתי דנינו (CTO) ואורי הרמתי שהצטרפו זמן קצר לאחר מכן. החברה מעסיקה כיום 15 עובדים ויושבת בשדרות רוטשילד, ת״א ובסן פרנסיסקו.

החברה השיקה את הגרסה הראשונה של המוצר, Yevvo, בארצות הברית והפכה תוך זמן קצר להצלחה מקומית בעיקר בקרב המגזר הצעיר. “״YEVVO פנתה לקהל מגוון וניתן לראות שימושים שונים וקהלים שונים שמאמצים את הדרך החדשה על בסיס יומי.״ סיפר רובין בראיון קודם לגיקטיים. ״ניתן לראות כוכבים שמצאו את הדרך הכי אמיתית לתקשר עם הקהל שלהם, מטיילים שרוצים לפתוח חלון לחוויות שהם חווים בזמן הטיול, ספורטאים שחולקים את הרגעים שלהם, אנשים שאוהבים להביע את עצמם והרבה סוגים נוספים של אנשים וחוויות שמשודרות בזמן אמת. YEVVO מנסה לפנות לאנשים שמעוניינים לייצר תוכן בזמן אמת.״

למרות ההצלחה המקומית, לא הצליחה החברה לפרוץ ולגדול ולאחר גיוס של 3.7 מיליון דולרים מקרן הוהן סיכון Aleph בתחילת 2014, השיקה את עצמה את המוצר מחדש בתור Air. אף על פי שאין לנו נתונים רשמיים, נראה שגם Air לא הצליחה להתרומם, מה שהוביל בסופו של דבר לגלגול השלישי של החברה, Meerkat, שדברי החברה פותח במקור כפרויקט סופ”ש ולאחר שתפס כ”אש בשדה קוצים” בקרב מובילי דעה בסיליקון וואלי, סלבריטאים ומותגים רבים, החליטה החברה להתמקד בו.

יצרנו קשר עם המשקיעים ועם החברה לקבלת תגובה רשמית על הגיוס ונעדכן לכשיחזרו אלינו. 

[עדכון 26.3.15] מירקט שיחררה הודעה רשמית בה אישרה את השלמת סבב הגיוס.

מורן בר ויניב פלדמן

מורן בר היא מנכ"ל Geektime ויניב פלדמן הוא העורך הראשי של האתר. שניהם הקימו יחד את Geektime (לשעבר Newsgeek) בשנת 2009.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: