טוויטר משתלטת על עולם התוכן ומשיקה את ”מדיום”

השירות החדש מבית היוצר של טוויטר הוא למעשה פלטפורמת בלוגים, סליחה – פלטפורמת תוכן – ייחודית, שמרכזת פוסטים לפי גושי נושאים ובכך מגבירה את השיתוף והחשיפה

אוון וויליאמס וביז סטון כנראה מאוד היפראקטיבים, אחרת אין שום דרך להסביר כיצד השניים, שייסדו את טוויטר, אולי הרשת החברתית התזזיתית ביותר בעולם, כמו גם את רשת הבלוגים “בלוגר”, פיתחו וחשפו אמש (ד’) את “מדיום” – פלטפורמת פירסום תוכן חדשה.

צילום מסך

מטרת המיזם החדש היא לשלב בין השיתוף החברתי לבין הפרסום באינטרנט. למעשה, לגרום לו להיראות קצת יותר כמו אינטרנט וקצת פחות כמו משהו הנשען על טכניקות מעולם הדפוס. אה, ויש גם מטרה משנית – לשפר את התוכן המתפרסם.

לא רק לגרפומנים

בפוסט שפורסם, באמצעות מדיום, אלא מה, הסביר וויליאמס כי “בהשוואה למה שהכרנו בשנת 1999, האינטרנט עשה כבר דרך ארוכה. מתיאוריה הוא הפך למציאות בה רבים מאיתנו חיים ועובדים (אפילו אלה שלא שייכים לתעשיית האינטרנט)… 1999 הייתה השנה בה השקנו את בלוגר. רעיונות שנראו קיצוניים אז – שכל אחד, בכל מקום, יכול וצריך לפרסם את המחשבות שלו לקהל (ובחינם) – היום נחשבים למובנים מאליהם”.

“ועדיין”, הסביר מדוע החליטו הוא וחברו לפתח מוצר חדש, “כמה דברים לא התפתחו כפי שציפינו. הרבה שירותים הצליחו להוריד את רף שיתוף המידע, אבל הייתה פחות התקדמות בכל הנוגע לשיפור האיכות של התכנים המתפרסמים. זה אומנם נהדר שאתה יכול להיות חברת תקשורת שלמה באדם אחד, אבל זה היה טוב יותר אם היו יותר דרכים בהן יכולת לעבוד עם אחרים. במקרים רבים, האינטרנט עדיין מחקה עקרונות מעולם הדפוס, בלי בכלל לעמוד בעקרונות של עיצוב החווייה”.

מדיום היא למעשה פלטפורמת פירסום חדשה שנועדה לאפשר למשתמשים לבחור את רמת הפעילות הנוחה להם. זאת, בצורה אלגנטית ופשוטה, ומבלי הטרחה הכרוכה בתחזוק בלוג או בפיתוח קהל קוראים. הפוסטים עצמם מאורגנים ב”אוספים”, שמוגדרים באמצעות תבניות ונושאים. האוספים עצמם יכולים להיות סגורים (רק הכותב המקורי יכול להוסיף פוסטים), או פתוחים לציבור הרחב. לדברי וויליאמס, “האוספים יעניקו לאנשים הקשר ומבנה לפרסום הסיפורים, התמונות והרעיונות שלהם. באופן מובנה, הפוסטים בעלי הדירוג הגבוה ביותר ייראו למעלה, ויעזרו למשתמשים לקבל את המקסימום בעולם הזה, של מידע אין-סופי”.

התלהבתם? חכו קצת. כרגע אפשרות הקריאה והתגובה במדיום פתוחה לכל מי שהינו בעל חשבון טוויטר פעיל. הכתיבה, מכיוון שמדובר עדיין במיזם נסיוני, פתוחה רק לכמות מוגבלת של “בני משפחה וחברים”, כפי שהגדיר זאת וויליאמס.

אבל הפלטפטורמה החדשה הזו לא מספיקה לשניים, שפיתחו במקביל עוד שירות, “בראנץ‘” שמו. מדובר בניסיון אמיץ לשלב בין האינטימיות של ארוחת ערב בין חברים, לבין כוחו של האינטרנט. המשתמשים יכולים להיכנס לשירות באמצעות חשבון הטוויטר שלהם, לאחר שנכנסו הם יוכלו לנהל שיחות עמוקות יותר זה עם זה, בדומה ל”הנגאאוטס” המוכר של גוגל.

במידה וזה השירות המעניין אתכן, כל שעליכם לעשות הוא לגלוש לדף הבית שלו, לבקש הזמנה, ואתם בפנים. רק עשו לי טובה, הטוויטר מאזין, שקלו מלים.

Avatar

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג'אדג'טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

2 תגובות על "טוויטר משתלטת על עולם התוכן ומשיקה את ”מדיום”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Rachel Saadia
Guest

נשמע נחמד…. רק כמה בלוגים אני כבר יכולה לכתוב?? רחמנות לא?? גם על הקהל… בעיקר על הקהל… :-).

רחל סעדיה
Guest

ממה שהצלחתי לראות זה סוג של שילוב בין פינטרסט לבלוגר… וזה נראה טוב!!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: