פיר39 הישראלית נמכרה ל-MediaMind [אקזיט]

חברת MediaMind הישראלית רוכשת את פיר39 בחצי מהשווי שהושקע בה עד כה. מדוע חברת סטארטאפ מבטיחה נמכרת בהפסד?

מקור: תמונת מסך מאתר החברה

MediaMind הישראלית שנרכשה בשנה שעברה על-ידי חברת הפרסום האמריקנית DG, תשלים בימים הקרובים רכישה ישראלית נוספת של חברת הסטארטאפ  פיר 39 (Peer 39). החברה, אשר הוקמה בשנת 2006 על-ידי עמיעד סולומון השלימה במאי האחרון סבב גיוס רביעי וצפויה להירכש עבור סכום של כ-15.5 מיליון דולר בלבד, לאחר שגייסה ב-6 שנות פעילותה כ-27.5 מיליון דולר בלבד מקרנות ההון סיכון  Canaan Partners, Dawntreader Ventures ו-Evergreen ובנק ההשקעות JP Morgan . התגמול עבור המכירה, שצפוי להתחלק למזומן ומניות, משקף הפסד של כ-12 מיליון דולר למשקיעים.

מתחת לראדר

החברה עבדה במשך תקופה מסוימת ב-Stealth Mode, וברבעון הראשון של 2007 נחשף שהיא גייסה 3 מיליון דולר מ-Dawntreader Ventures, אשר בראשה עמד באותה עת Dan Ciporin, מי שהיה מנכ”ל Shopping.com (שנרכשה על-ידי EBay).

החברה פיתחה וממשיכה לפתח אלגוריתמים המאפשרים להתאים למפרסמים להתאים את הפרסומות לא רק לתוכן הכללי של האתר, אלא אפילו לתוכן של הדף הספציפי. החברה יכולה גם להתאים את הפרסומות לתמונות המופיעות באתרי התוכן עצמם.

החברה פועלת בשיתוף עם חברות הפרסום הגדולות במטרה למקסם את ה-ROI שיכול המפרסם להרוויח מכל הופעה של פרסום. עיקר הטכנולוגיה של החברה נע סביב עולם הטקסט וניתוח הטקסט בדפי האינטרנט, במטרה להבין את התוכן הרלוונטי באותו דף והתאמת הפרסומת אשר תתאים בצורה הטובה ביותר לאותו תוכן. באמצעות אותה התאמה, מקווה החברה להצליח לגרום ליותר משתמשים ללחוץ על הפרסומות ולהזמין את המוצרים והשירותים המפורסמים בהם.

מדוע ולמה החברה נרכשת במחיר הפסד?

חברת פיר 39 נחשבה בשנים האחרונות לאחד מהסטארטאפים הישראלים בעלי פוטנציאל גדול מאוד להצליח. אף על פי כן, תחום הפעילות של החברה נעשה רווי משמעותית בשנתיים האחרונות ואף על פי שהפתרון שהציע החברה נחשב לייחודי בתחום, החברה לא הצליחה להתחרות עם החברות הגדולות שממשיכות להתפתח בתחום ואם שטף הסטארטאפים הקטנים, בינם גם לא מעט סטארטאפים ישראלים שמנסים להדחף לתחום האופטימיזציה של הפרסום.

לפי מידע שהגיע לניוזגיק, בחודשים האחרונים בחנו המשקיעים את המשך דרכה של החברה וכאשר הגיעה הצעת הרכישה מ-MediaMind, החליטו המשקיעים כי הדבר הנכון ביותר בשלב הזה יהיה לתת לטכנולוגיה של החברה להמשיך ולגדול בתוך גוף גדול וחזק יותר שיכול להתחרות בשוק הקשה.

נכון שזה לא הכי משמח לראות סטארטאפ ישראלי נרכש בהפסד אבל עם כל הצער שבדבר, חשוב להבין שגם עצם העובדה שהעסקה עצמה בוצעה לפי שווי המהווה הפסד פיננסי למשקיעים, הסוף של פיר39 נחשב לסוף טוב יחסית. כולנו יודעים שחלק גדול מהסטארטאפים לא מצליח להתרומם בכלל וחלק עוד יותר קטן מצליח להגיע למקום אליו הגיעו בפיר39, שהצליחה לגייס סכום נכבד ולהעסיק מעל ל-50 עובדים. בסופו של יום, רוב העובדים ישארו עם מקום עבודה מובטח והטכנולוגיה שפותחה בחברה כנראה תקבל גב גדול שיעזור לה להגיע למקום שהיא הייתה אמורה להגיע תחת הכובע המקורי של פיר 39.

שמח? לא ממש. עצוב? ממש לא.

וידאו: ריאיון עם מייסד החברה, עמיעד סולומון

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

4 תגובות על "פיר39 הישראלית נמכרה ל-MediaMind [אקזיט]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אסף
Guest

shopping.com נרכשה ע”י eBay ולא ע”י Amazon

רועי
Guest

בהצלחה!

רועי
Guest

בהצלחה!

אריאל
Guest

בהצלחה!!!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: