Le Camping – להאיץ סטארטאפים נוסח פריז

12 סטארטאפים, 5 פאנליסטים ומאיץ סטארטאפים אחד – הכירו את Le Camping, פריז.

ביום חמישי הוזמנתי להתארח בכנס הסיום של Le Camping אשר הציגו בפני העיתונות והעולם את 12 הסטארטאפים שסיימו את המחזור הראשון של מאיץ הסטארטאפים הפריזאי. המודל הצרפתי אותו למדתי להכיר מעט שונה מזה שאנחנו מנהלים פה בארץ, בכך שהוא ממומן בחלקו גם על ידי המדינה וגם על ידי גורמים פרטיים והוא מוסד ללא כוונת רווח אשר השהות בו נמשכת לאורך חצי שנה.

Le Camping מהווה את אחד המיזמים המרכזיים של ארגון Silicon Sentier אשר מחזיק גם את זרוע המדיה Silicon Maniacs , את Silicon xperience שמשמש כגוף העוזר בבדיקות איכות על ידי קהל המשתמשים ואת הקנטינה (Le Cantine) – שטח עבודה חופשי ליזמים אשר מארח יותר מ 400 אירועים והרצאות בשנה. בנוסף, הגוף מארח אירועים כמו Mobile Monday ופעיל כבר 11 שנים.

Le Camping Fest – ערב שכולו סטארט-אפים וחגיגה

ביום האירוע  (ה’) נחשפו לראשונה שניים עשר סטארט-אפים צרפתיים אשר החלו את דרכם לפני כחצי שנה ב-Le Camping. התכנית מארחת את הסטארטאפים ומקצה להם שטח משרדי, הרצאות ועשרות מנטורים מהתעשיה המקומית והבינלאומית על מנת לעזור ליזמים הצעירים לעבור את המשוכות הראשונות של הקמת סטארט-אפ. לאחר כשלושה חודשים הם מוצגים בפני עשרות משקיעים מהתעשייה ואז ממשיכים בתכנית עוד שלושה חודשים עד לתצוגה הגדולה אליה הגענו.

בין הרעיונות שהוצגו על ידי הסטארטאפים השונים והפכו למציאות בחודשים הללו אפשר היה לראות פיתוחים חדשים בתחום אבטחת המידע לתעבורת מידע לסלולר של חברת P1 , אפלקציית האינטרנט Kawet אשר מאפשרת לבנות אפליקציות מובייל בקלות ובמהירות, שירותים שונים המבוססים על מיקום משתמשים – אחד התחומים החמים ביותר בשוק, כמו Zifiz אשר עוזרת למצוא מוצרים בזמן אמת, אפליקציית מובייל בשם Perspecteev אשר שנועדה לעזור למשתמשים לשלוט על הוצאותיהם באמצעות חיבור לחשבון הבנק ולכרטיסי האשראי או Skerou אשר מאפשרת לבצע קניות בצורה פשוטה וחכמה יותר. בתחום המובייל אפשר היה למצוא גם את Dabla – מוצר המאפשר לשלוח הודעות קבוצתיות עם תמונות באמצעות המובייל.

מיזמים נוספים שאפשר היה למצוא היו Mesagraph – מנוע חיפוש ייעודי לרשתות חברתיות, ו-iTipic אשר מאפשרים לשמור תמונות בסל ייעודי פרטי מכל האתרים בהם אנחנו גולשים, Doctracker השאפתני שמיועד לעשות סדר ולשתף מסמכים בתוך ארגונים, אפליקצית Prepmyfuture המאפשרת ללמוד למבחנים כמו GMATאו CFA בצורה פשוטה וגם אפליקציות קלילות יותר אשר משלבות אלמנטים של משחקיות כמו Beansight – רשת חברתית לתחזיות עתידיות.

StudyKa  – Crowd Sourcing platform for students

בין הסטארטאפים הבולטים איתם נפגשתי היו שלושה יזמים שיצרו את StudyKa אשר עונה על הצורך של חברות שונות להפעיל קבוצות סטדנטים על מנת להרתם ולתרום לפיתוח מוצרים שונים. באמצעות הפלטפורמה חברות יכולות להגיש בקשות שונות לפרוייקטים והסטודנטים יכולים להענות לקריאה ולהרתם לפיתוח המוצרים.

המוצר של החברה משלב בתוכו כמובן אלמנטים מהרשתות החברתיות ומאפשר לשתף את המידע באמצעות Dropbox, סקייפ גוגלדוקס ואחרים מובנים בתוכו. עד היום הצליחה החברה לארגן ארבעה פרוייקטים שונים אשר משכו יותר ממאתיים סטודנטים ויותר מ-50 אוניברסיטאות ומכללות להשתתף באתגרים השונים שהציבו החברות, ביניהן +Canal, אחד מערוצי הטלויזיה המובילים בצרפת.

תנועה חדשה לטובת הקהילה היזמית

את הערב פתח פאנל אשר כלל את אליס זגורי, האחראית על המיזם הצרפתי, אותי  ועוד שלושה יזמים אשר מנהלים Startup accelerators ברחבי אירופה. בין הדוברים בפאנל שהנחתה רוקסנה ורזה מטקראנץ’ צרפת, היו דייויד ביזר מ-HackFWD, גרמניה, כריס רדליץ מ-Kicklabs, ארה”ב וטרנס בודן, Proppeler, אירלנד. כל הדוברים בפאנל ייצגו מיזמים שקיימים בשוק פחות משנה, אך גם לפי השיחה שניהלנו על הבמה אפשר היה לראות כי האתגרים מולם עומדים המודלים השונים מכל העולם דומים.

הדוברים הסכימו כי למרות שנראה שבארה”ב יש הצפה בתכניות מסוג זה, באירופה מדובר בניצנים ראשונים של מה שהוגדר בכנס כ”תנועה חדשה” של מיזמים אשר הוקמו כדי לגשר על הפער שקיים כיום בתעשיית הון הסיכון. אותו פער, בו חברות סטארטאפ לא מצליחות להבשיל ולגייס הון ונתקלות בבעיות הנובעות בעיקר מחוסר ניסיון, יכול להיות בסופו של יום ההבדל בין חברה שתצליח ליזמים שיחזירו בסופו של דבר את הרעיון שלהם למגירה.

לגבי היזמים שהתכניות השונות ירצו לקבל, כולם הסכימו כי בצוות צריך להיות שותף אחד אשר ינהל את המיזם, איש טכנולוגיה שיוכל להוציא לפעל את הרעיון וישנה עדיפות לשותף שלישי שיוכל לתרום את הפן העיצובי. החשיבות של זיהוי צוות טוב היא קריטית כי בתווך הזמנים של התכנית ההספק הנדרש הוא עצום והצוותים הם אלו ש”נשפטים” בסופה של התכנית על ידי משקיעים פוטנציאליים, שכן הרעיון והסטארטאפ נמצאים בדרך כלל בשלב מוקדם מאוד.

התמיכה שאנשים מתוך התעשיה יכולים לתת ליזמים בשלבים הראשונים של המיזמים שלהם, ופתיחת הדלתות והליווי שתכניות אלו מספקות ליזמים, כבר מציגות את התוצאות הרצויות ליזמים ומיזמים שהחליטו ללכת בדרך זו, אשר מתאימה רק לאלו שמחליטים להשקיע את מיטב זמנם ומשאביהם ברעיון או התחלה של מיזם.

הכותבת היתה אורחת של Silicon Sentier – תודה לדניאל בסיס ולכל הצוות הפריזאי על האירוח הנפלא

מורן בר

מייסדת ומנהלת החברה, יזמית בעלת נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בתחום האחסון והתקשורת ובעולם המדיה החברתית. היתה שותפה למיזמי אינטרנט גדולים וביניהם אתר 2eat הישראלי. בוגרת ממר"מ ועו"ד העוסקת בתחום דיני הפרטיות וטכנולוגיה.

הגב

2 תגובות על "Le Camping – להאיץ סטארטאפים נוסח פריז"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מייק
Guest

מעניין לשמוע איך האירופאים עושים את זה.

שרון ושלר
Guest

יופי של יוזמה, שיחקו אותה הצרפתים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: